1402/12/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین می شود؟

آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین می شود؟

استفاده از زعفران برای سقط جنین امکانپذیر است اما خطراتی دارد. مادران باید بدانند که مصرف بیش از حد زعفران منجر به بروز ناهنجاری برای جنین و آن‌ها می‌گردد و سلامتی‌شان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

زعفران و سقط جنین
 
بیا نی نی | دسته مادر و کودک – زعفران ادویه گران قیمت، پرخاصیت و خوش آب و رنگی که در تهیه غذاها استفاده می‌شود، دارای معایبی نیز هست. یکی از این موارد  احتمال سقط جنین با زعفران است. اما بسیاری از افراد به قصد سقط جنین با داروهای گیاهی از همین خاصیت زعفران استفاده می‌کنند. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیا زعفران باعث سقط می‌شود؟ چه میزان از این ماده باید مصرف شود تا حیات جنین به پایان برسد و آیا مصرف زعفران برای سقط جنین عوارض دارد؟ با ما همراه باشید.
 

آیا مصرف زعفران باعث سقط می‌شود؟

در پاسخ به این سؤال باید بدانید که اگر مادران در دوران سه ماهه اول بارداری نسبت به مصرف زعفران در غذاهای روزانه، چای و … اقدام کنند، احتمال این که سقط جنین با زعفران رخ دهد وجود خواهد داشت. البته میزان زعفرانی که در این دوران استفاده می‌شود در صدمه وارد شدن به نوزاد تأثیر بسزایی دارد.
در این زمان اندام‌های نوزاد در حال شکل گیری است و مصرف بیش از حد زعفران می‌تواند به نوزاد صدمه جدی وارد کند و حتی آن را به طور کامل از بین ببرد. علت بروز این مشکل افزایش پروستاگلاندین درون رحم است.
رابطه زعفران و سقط جنین

مصرف چه مقدار زعفران برای زن باردار ایمن است؟

در صورتی که هر چند وقت یک­بار مقدار اندکی از این ماده را مصرف کنید، نگرانی از بابت این که مشکلی برای جنین رخ دهد وجود نخواهد داشت؛ اما اگر بی‌توجه به میزان زعفران، در استفاده از این ماده زیاده روی کنید، احتمال این که به جنین صدمه جدی وارد شود وجود خواهد داشت.

 

چه مقدار زعفران برای سقط جنین کفایت می‌کند؟

برای سقط جنین با زعفران ۵ گرم از این ماده را در آب حل کرده، سپس این ترکیب را ۶ تا ۸ بار در طول روز و هر بار به اندازه ۳ تا ۶ قاشق چای‌خوری می‌نوشند.
زعفرانی که استفاده می‌شود باید خالص باشد و در صورتی که رنگ زعفران به جای این که به سرخ بزند به رنگ نارنجی در بیاید، امکان سقط جنین با آن کاهش پیدا می‌کند.
توجه داشته باشید که مصرف بیشتر از ۲ گرم زعفران در طول روز می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کند.
پزشکان توصیه می‌کنند که در طول ماه کمتر از ۱۰ گرم از این ماده غذایی را مصرف کنید تا هم بتوانید از خواص زعفران بهره‌مند شوید و هم مشکل خاصی برایتان رخ ندهد.
میزان زعفران برای سقط جنین

 

سقط جنین با زعفران چقدر طول می‌کشد؟

به طور دقیق نمی‌توان بازه زمانی مشخصی را در رابطه با سقط جنین با زعفران برای افراد مختلف در نظر گرفت. اما به طور کلی برای افرادی که زعفران بتواند روی سقط جنین‌شان تأثیرگذار باشد، سقط حدود دو تا سه هفته زمان می‌برد.
پس از آن فرد به احتمال زیاد با انقباضات رحمی و درد مواجه شده و شاهد خونریزی قابل توجهی خواهد بود. برای کاهش درد می‌توانید از داروهای مسکنی که توسط پزشکان توصیه می‌شود استفاده کنید. همچنین برای کنترل خونریزی می‌توانید از پد یا نوار بهداشتی که مناسب دوران قاعدگی است استفاده نمایید.
 

مشکلات مصرف زعفران برای خانم‌های باردار 

اغلب کسانی که روش سقط جنین با زعفران را انتخاب می‌کنند، از عوارض و پیامد‌هایی که این کار می‌تواند برای آن‌ها داشته باشد آگاه نیستند. با مصرف زعفران ممکن است جنین از بین نرود و ناهنجاری‌هایی برای وی و مادر رخ دهد!
از جمله مشکلاتی که ممکن است با این روش سقط جنین رخ دهد، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مصرف بی‌رویه زعفران می‌تواند منجر به بروز خونریزی بیش از حد شود و زندگی فرد را به خطر بیندازد. استفاده بیش از ۱۲ گرم زعفران در ماه یا ۲ گرم زعفران در روز احتمال بروز این مشکل را برای زن باردار افزایش می‌دهد.
 
مشکلات مصرف زعفران برای خانم‌های باردار 

 

زمان مناسب برای مصرف زعفران توسط زنان باردار

با توجه به این که بعد از سه ماه، اندام‌های حیاطی جنین تشکیل شده و خطر جدی وی را تهدید نمی‌کند، پزشکان توصیه می‌کنند خانم ها مصرف زعفران در بارداری را به میزان کم در دوران بعد از سه ماه اول بارداری در نظر داشته باشند.
 

چرا نباید سقط جنین کرد؟

خداوند با اعطای فرزند به هر فرد نشان می‌دهد که تا چه اندازه برایش عزت و ارزش قائل بوده که سرپرستی یک موجود آسمانی را به وی واگذار کرده است. مادر مانند فرشته نگهبان جنین است و باید تا پای جان از فرزندی که روح و جانش را از آن خود کرده محافظت کند.
سقط جنین نشان می‌دهد که شما مهر مادری را نادیده گرفته‌اید و حق زندگی یک موجود دیگر را به دلیل  موضوعات خاصی که در ذهن داشته‌اید از او دریغ کرده‌اید. در دین اسلام نیز سقط جنین حرام اعلام شده است؛ زیرا این کار تبعات فردی و اجتماعی منفی دارد و سبب می‌شود به مادر صدمه روحی شدید وارد شود. اگر چه احکام شرعی در مورد سقط در شرایطی ویژه این عمل را مجاز دانسته است. غیر از جنبه اخلاقی و انسانی این موضوع، آگاهی از عوارض سقط جنین برای سلامتی نیز می‌تواند شما را از چنین رفتار خطرناکی بازدارد.
 
چرا سقط جنین نکنیم 
 

سخن آخر

سقط جنین با زعفران روشی سنتی است که برخی از زنان باردار از آن برای از بین بردن فرزندی که دارند استفاده می‌کنند. استفاده از زعفران جهت سقط برای همه مناسب نیست و خطرات زیادی دارد. برخی از افراد ممکن است با مصرف بیش از حد آن دچار خونریزی شدید شوند که سلامتی‌شان را تهدید می‌کند. همچنین ممکن است جنین سقط نشود اما آسیب‌های جبران ناپذیری به جنین وارد گردد.
آیا شما تاکنون به دلایل ارادی یا ناخواسته تجربه سقط جنین داشته‌اید؟ این کار را از نظر اخلاقی چه اندازه درست و منطقی می‌دانید؟ نظرات و پیشنهاد‌های خودتان را با تیم بیا نی نی و مخاطبین ما در میان بگذارید.
همچنین اگر با توجه به تغذیه بارداری خود نگران سقط جنین هستید، توصیه می‌کنیم راه های جلوگیری از سقط جنین را در بیا نی نی بخوانید.


1 دیدگاه برای “آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین می شود؟

  1. به طور کلی ، زعفران بر سقط جنین موثر هست. ولی بسته به سن مادر، هفته چندم بارداری هست؟ سابقه سقط جنین قبلا مادر داشته یا نه؟ سابقه بیماری در مادر بوده یا نه؟ مشکل رحم مادر داشته یا نه؟ میزان مصرف زعفران چقدر بوده؟ وآیا زعفران اش تازه بوده یا مصرف گذشته بوده؟ اصلا زعفران اش اصل بوده یا از زعفران های به درد نخور که ارزون هست توی بازار بوده؟ همگی این عوامل دخیل هستند، حتی عوارض خوردن زعفران از شخصی به شخص دیگراثرگذاری متفاوتی خواهد داشت و لزوما برای همه افراد منجر به سقط نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *