1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری بی‌خطر است؟

سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه است و همه دوست دارند در هر زمان از آن میان وعده بخورند. زنان باردار باید مراقب عادات غذایی خود باشند زیرا تأثیر مستقیمی بر رشد درونی و بیرونی جنین دارد. در ادامه بخوانید تا بدانید آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری بی‌خطر است یا خیر.

بارداری لحظات زیبا و ارزشمندی را برای زندگی به ارمغان می‌آورد. زنان باردار تنها با دیدن عکس‌های نوزادان اطرافشان احساس شادی بیشتری می‌کنند. آن‌ها دوست دارند روی وب سایت با تصاویر کودک، غذای کودک و لوازم جانبی کودک کلیک کنند. ناگفته نماند خرید‌های زیادی که برای تازه متولد شده انجام می‌دهند و در میان این همه آن‌ها باید مراقب خود باشند. در واقع این تنها بازه زمانی در کل زندگی آنهاست که در آن بیشتر از دیگران از خود مراقبت می‌کنند. جای تعجب نیست که آن‌ها این کار را برای کودک درون خود انجام دهند. آن‌ها به خرید علاقه‌مند می‌شوند، ویار می‌کنند و به شدت کنجکاو می‌شوند. آن‌ها دوست دارند سؤال بپرسند و برای یافتن پاسخ در اینترنت جستجو می‌کنند. مادر شدن مسئولیت بزرگی را به همراه دارد از این رو مواردی که در ابتدا خوب بود ممکن است در دوران بارداری چنین نباشد. این دقیقاً همان مورد سیب زمینی سرخ کرده است. سیب زمینی سرخ کرده به عنوان غذای ناسالم شناخته می‌شود و ممکن است مصرف مکرر آن بی‌خطر نباشد. بیایید دریابیم که آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری بی‌خطر است یا خیر.

آیا می‌توانم در دوران بارداری سیب زمینی سرخ کرده بخورم؟

در واقع توصیه می‌شود برای مدت نه ماه هر گونه هوس به این غذای روغنی و چاق‌کننده خاص را انکار کنید. از این رو بهتر است به طور کامل از آن اجتناب کنید.

آیا خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری خوب است؟

هر کاری که یک زن انجام می‌دهد با هدف سالم‌سازی کودک است و باید از مصرف تغذیه ناسالم خودداری کنید. از چربی‌ها، نمک و عامل سمی عصبی اکریل آمید باید به طور کامل اجتناب شود.

خوردن سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری چه مضرراتی دارد؟

سیب زمینی سرخ کرده اثرات مضر زیادی روی جنین در حال رشد دارد. غذایی که در دمای بالای ۳۶۵درجه سرخ می‌شود عامل سمی عصبی اکریل آمید را در آن ایجاد می‌کند. این یک عامل سرطان‌زا است و بنابراین باید از آن اجتناب شود. سیب زمینی سرخ کرده در دوران بارداری نباید خورده شود و هیچ مزیتی هم به همراه ندارد. برای همه زنان باردار میوه‌های خوشمزه، آجیل و محصولات شیری موجود است که در واقع برای رشد سالم کودک مفید خواهد بود.

 

منبع:

www.indiaparenting.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *