1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا در دوران بارداری میتوانیم روزه بگیریم؟

آیا در دوران بارداری میتوانیم روزه بگیریم؟

آیا در دوران بارداری میتوانیم روزه بگیریم؟

مسلمانان در ماه رمضان روزه می گیرند. اما آیا کنار گذاشتن وعده های غذایی هنگام بارداری یا شیردهی ایمن است؟ اما در مقاله بیا نی نی مواردی برای افراد باردار و شیرده که باید در صورت روزه داری باید در نظر گرفته شود آورد شده.

آیا روزه گرفتن در دوران بارداری بی خطر است؟

رشد کودک حدود ۳۰۰ کالری در روز نیازهای غذایی شما را افزایش می دهد. و برخی تحقیقات نشان داده است که پرهیز از خوردن غذا در هر زمانی که انتظار دارید می تواند منجر به تولید اجسام کتون، مولکول های تولید شده توسط کبد در طی دوره های کم خوردن غذا شود که ممکن است بر روی جنین تأثیر منفی بگذارد. قبل از بررسی اینکه آیا روزه داری برای شما و کودک شما ایمن است یا خیر با صحبت کردن با متخصص زنان و زایمان شروع کنید. این ممکن است به عوامل خاصی بستگی داشته باشد . مهم نیست شما و پزشک چه تصمیمی می گیرید. هیدراته ماندن مهم است. آب نقش مهمی در رشد کودک شما دارد. بنابراین در هیچ زمانی نباید نوشیدن آب را متوقف کنید. کمبود آب بدن می تواند منجر به کمبود مایع آمنیوتیک، زایمان زودرس و نقایص مادرزادی شود. اگر شما و پزشکتان تصمیم گرفتید که روزه گرفتن برای مدت کوتاهی بی خطر است مطمئن شوید که حداقل هشت لیوان آب در روز می نوشید و از هرگونه فعالیت شدید که باعث از بین رفتن مایعات می شود خودداری کنید.

آیا در دوران شیردهی میتوان روزه گرفت؟

اکثر متخصصان نظر دارند که یک روزه گرفتن بر تولید شیر تأثیر نمی گذارد و سلامتی مادر یا کودک را مختل نمی کند. اگر هر دو از قبل سالم باشند. مادران باید قبل از شروع روزه داری میزان مایعات خود را افزایش دهند و ورزش شدید را هنگام روزه داری محدود کنند تا از سوزاندن بیش از حد بی مورد کالری جلوگیری کنند. هنگامی که احساس تشنگی کردید بدن شما کم آب شده است بنابراین مادران شیرده باید اطمینان حاصل کنند که مایعات کافی بنوشند تا از رسیدن به آن مرحله جلوگیری کنند. عادت کنید هر بار که شیر می دهید یک لیوان آب بنوشید و هر روز که روزه می گیرید و بعد از اتمام کار  چند لیوان آب اضافی بنوشید.اما باید از روزه داری طولانی مدت یا گرسنگی هنگام شیردهی خودداری کرد زیرا این امر می تواند مقدار شیر را کاهش دهد که با گذشت زمان می تواند باعث کاهش وزن کودک شود. بعلاوه بهتر نیست بلافاصله پس از زایمان روزه بگیرید. پیروی از یک رژیم سالم تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است. بنابراین روزه گرفتن برای هر دوره طولانی برای شما یا کودک شما مناسب نیست.

آیا روزه داری می تواند بر میزان شیر شما تأثیر بگذارد؟

روزه داری برای دوره های کوتاه مدت احتمالاً شیر شما را کاهش نمی دهد. بدن شما برای ادامه تولید شیر برای کودک خود بسیار تلاش خواهد کرد حتی اگر کالری کم و بدون کالری دریافت کنید. اما این باعث نمی شود روزه گرفتن ایده خوبی باشد. به خاطر داشته باشید که شیردهی از نظر جسمی بدن شما را طلب می کند و داشتن کالری مداوم به شما اطمینان می دهد که انرژی لازم را در بهترین عملکرد خود دارید. احتمال زیادی وجود دارد که روزه داری احساس کندی در شما ایجاد کند که در هنگام مراقبت از کودک یا کودک نوپا تحمل آن دشوار است. همچنین اگرچه احتمالاً روزه داری باعث کاهش میزان ذخیره شما نمی شود، اما مایعات کافی دریافت نمی کند. بنابراین اگر روزه داری را انتخاب کردید اطمینان حاصل کنید که هنوز مقدار زیادی آب می نوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *