1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا طب سوزنی به بارداری شما کمک میکند؟

آیا طب سوزنی به بارداری شما کمک میکند؟

آیا طب سوزنی به بارداری شما کمک میکند؟

در مورد اینکه آیا طب سوزنی میزان باروری را افزایش می دهد هنوز حکم صادر نشده است ، اما برخی تحقیقات امیدوار کننده هستند. یک مطالعه کوچک نشان داد که طب سوزنی انجام شده قبل و بعد از لقاح آزمایشگاهی (IVF) از جنین بیشتر از زنانی است که برای تغییر روش زندگی خود اقدام به بارداری کرده اند. مطالعه نشان داد که طب سوزنی احتمال بارداری در زنان تحت IVF را بهبود می بخشد اگرچه این یافته همچنان بحث برانگیز است.

مزایای استفاده از طب سوزنی برای باروری چیست؟

طب سوزنی به کاهش افسردگی کمک می کند و می تواند مشکلی برای زنانی باشد که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند. همچنین می تواند استرس و اضطراب را که می تواند در مشکلات باروری نقش داشته باشد کاهش دهد. علاوه بر این نشان داده شده است که سطح بالای کورتیزول (هورمون استرس) خطر سقط جنین را در زنان باردار افزایش می دهد.

آیا هنگام باردار شدن خطرات انجام طب سوزنی وجود دارد؟

از سوزن هایی که در درمان شما استفاده می شود اطمینان حاصل کنید که سوزن های بسته بندی شده یکبار مصرف هستند. پزشک شما همچنین باید هر بار قبل از قرار دادن سوزن از یک سواب الکل روی پوست استفاده کند. بسیاری از متخصصان طب سوزنی نیز درمان های گیاهی را توصیه می کنند. بحث در مورد این روش های درمانی با متخصص غدد درون ریز در تولید مثل بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که با استفاده از درمان های باروری که تجویز کرده اید ، انجام آنها بی خطر است.

موفقیت در انجام طب سوزنی هنگام TTC به چه صورت است؟

میزان موفقیت در این زمینه سنگین نیست زیرا برخی مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی به افزایش باروری کمک می کند به ویژه در زنانی که در بارداری مشکل دارند در حالی که مطالعات دیگر هیچ افزایشی را نشان نداده اند. یک مطالعه اخیر در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) نشان داد که طب سوزنی فقط باعث افزایش ناچیز (حدود ۱ درصد) در نتایج بارداری می شود اما تحقیقات دیگر نشان داده است که طب سوزنی همراه با سایر روش های باروری میزان موفقیت را ۵۰ درصد افزایش می دهد.

آیا در دوران بارداری نیز باید طب سوزنی را امتحان کنید؟

طب سوزنی مانند ماساژ می تواند در بارداری مفید باشد. به نظر می رسد طب سوزنی توانایی تخفیف برخی از علائم نامطلوب بارداری مانند تهوع صبحگاهی، خستگی و افسردگی را دارد. برخی تحقیقات نشان داده است که در زنان بارداری که طب سوزنی متمرکز بر افسردگی انجام داده اند این درمان علائم را ۶۳ درصد کاهش می دهد. اگر این احتمال وجود دارد که طب سوزنی احتمال باردار شدن شما را افزایش دهد یا حداقل مقداری از استرسی که با آن روبرو هستید را برطرف کند ارزش آن را دارد که امتحان کنید.

منبع: www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *