1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا عفونت قارچی می‌تواند بر تست بارداری تأثیر بگذارد؟

آیا عفونت قارچی می‌تواند بر تست بارداری تأثیر بگذارد؟

آیا عفونت قارچی می‌تواند بر تست بارداری تأثیر بگذارد؟

خیر عفونت‌های مخمری نمی‌توانند روی نتایج تست بارداری تأثیر بگذارند. در واقع بسیاری از زنان به دلیل تمام تغییرات هورمونی در بدن شما احتمالاً در طول بارداری دچار عفونت قارچی می‌شوند. این بر تعادل مخمر و باکتری در واژن شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود مخاط واژن که باعث عفونت‌های قارچی می‌شود خارج از کنترل رشد کند. عفونت‌های مخمری همچنین می‌تواند توسط انواع دیگر قارچ ایجاد شود اگرچه این شایع‌ترین علت در دوران بارداری است. گاهی اوقات شما حتی ممکن است به برفک دهان مبتلا شوید که یک عفونت مخمری است که در دهان ایجاد می‌شود. به غیر از بارداری سایر عوامل خطری که می‌توانند باعث ابتلا به عفونت قارچی شوند عبارتند از دیابت و ابتلا به بیماری که سیستم ایمنی شما را ضعیف می‌کند. برخی از علائم عفونت مخمری عبارتند از: ترشحات سفید رنگ بدون بو، بثورات پوستی در اطراف نواحی خصوصی، احساس سوزش هنگام ادرار کردن و درد در اطراف واژن. در حالی که عفونت قارچی در دوران بارداری روی کودک شما تأثیر نمی‌گذارد این احتمال وجود دارد که بتوانید آن را در حین زایمان به او منتقل کنید.

چگونه از عفونت قارچی در دوران بارداری مراقبت کنیم؟

کنترل عفونت قارچی در دوران بارداری می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. با این حال اجتناب از مراجعه فوری به پزشک برای تشخیص و درمان مناسب ممکن است غیرممکن باشد. گاهی اوقات علائم عفونت قارچی شبیه به موارد بسیار شدیدتر است و قبل از مصرف هر دارویی باید مطمئن شوید. پزشک شما احتمالاً یک کرم ضد قارچ تجویز می‌کند که استفاده از آن در دوران بارداری برای شما بی‌خطر است. تا آنجا که ممکن است سعی کنید دارو‌های ضد عفونت قارچی را مصرف نکنید زیرا نمی‌توانید مطمئن باشید که چه چیزی روی کودک شما تأثیر منفی نمی‌گذارد. با این حال قبل از رسیدن به آن برخی از کار‌هایی که می‌توانید برای اطمینان از عدم ابتلا به عفونت قارچی در دوران بارداری انجام دهید عبارتند از:

 همیشه اطراف واژن خود را خشک و تمیز نگه دارید:

این شامل در آوردن فوری لباس زیر یا لباس شنا است.

 از دستمال توالت معطر دوری کنید:

بهتر است از حمام‌های حباب دار و دوش‌ها نیز خودداری کنید. در عوض دوش جایگزین خوبی برای جلوگیری از عفونت قارچی است.

 باید مطمئن شوید که سطح قند خون شما خیلی بالا نرود:

قند بیش از حد در سیستم شما می‌تواند محیط مناسبی را برای رشد عفونت قارچی ایجاد کند. می‌تواند با تغییر رژیم غذایی، هیدراته ماندن و استراحت زیاد شروع شود.

نتیجه‌گیری:

با تمام تغییراتی که در دوران بارداری باید تحمل کنید عفونت قارچی می‌تواند کاملاً غیرمنتظره باشد. ممکن است مدت زیادی دوام نیاورد یا مشکل بزرگی باشد اما ممکن است از خود بپرسید که آیا عفونت مخمری می‌تواند بر تست بارداری تأثیر بگذارد. در حالی که این اتفاق نمی‌افتد شما هنوز هم می‌توانید بدانید که هنگام بارداری به چه چیزی توجه کنید و چگونه از خود در برابر عفونت قارچی محافظت کنید.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *