1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا فرزند متولد نشده‌تان به غذاهای کاذب اعتیاد دارد؟

آیا فرزند متولد نشده‌تان به غذاهای کاذب اعتیاد دارد؟

آیا فرزند متولد نشده‌تان به غذاهای کاذب اعتیاد دارد؟

نی‌نی سایت: بسته چیپستان را زمین بگذارید و این متن را بخوانید. طبق یک مطالعه جدید، غذایی که در طول دوران بارداری و هنگام شیر دادن به نوزادتان می‌خورید، سبک غذا خوردن کودک متولد نشده‌تان را شکل می‌دهد. این حقیقت دارد؛ عادت‌های بد غذایی در رحم.

محققان در مرکز حواس شیمیایی مانل که یک مرکز تحقیقاتی غیرانتفاعی در فیلادلفیا است، دریافته‌اند که شروع سلیقه نوزاد ربط مستقیم  به غذایی دارد که مادر در دوران بارداری‌اش می‌خورد. بنابراین اگر رژیم غذایی‌تان گوناگون و متفاوت است، سرانجام فرزندتان هم مانند شما خواهد شد و دستش برای امتحان چیزهای جدید باز خواهد بود. عادت‌های خوب شما رویش تاثیر گذار خواهد بود و این عادات در غذا خوردنش در کودکی و بزرگسالی نمود پیدا خواهد کرد.

اما عادت‌های بدتان هم تاثیر گذار خواهد بود. یک مطالعه صورت گرفته در دانشگاه آدلید در جنوب استرالیا دریافته است که اگر شما غذاهای قنددار و چرب می‌خورید، فرزندتان هم به اینگونه غذاها اشتیاق بیشتری نشان خواهد داد و و نسبت به آن ها وابستگی احساسی نشان می‌دهد. مادرهایی که در دوران بارداری شان چیپس و پفک و شکلات می‌خوردند، فرزندانی داشتند که نسبت به این خوراکی‌ها بی‌طاقتی نشان می‌دادند و به آنها نیاز بیشتری داشتند تا همان لذتی را ببرند که مادرشان از خوردن آن ها می‌برد. اینگونه محققان پی بردند که چاقی آمریکایی‌ها چگونه آغاز می‌شود. (۷۰ درصد آمریکایی‌ها یا اضافه وزن دارند یا چاق هستند.)

طبق مجله “نیویورک تایمز” : محققان معتقدند که ارجح سلیقه‌ای که در دوران مهم طفولیت شکل می‌گیرد، تاثیری ماندگار در زندگی دارد. در واقع تغییر ارجحیت غذایی که در کودکی خورده می‌شود، در بزرگسالی بسیار سخت خواهد بود. پس وقتی به بقیه می‌گویید که “من به جای دو نفر غذا می‌خورم” درست می‌گویید ،مقدار کالری غذا نباید برای دو نفر باشد اما این شمایید که انتخاب می‌کنید که بچه در آینده و در بقیه زندگی‌اش چه چیزی بخورد. فقط دفعه بعد که چیزی هوس کردید، به این چیزها هم فکر کنید! البته افراط در بعضی مواقع اشکالی ندارد اما بدانید که عادت‌های غذایی تان تاثیری طولانی مدت روی نوزادتان خواهد داشت، پس وعده‌های غذایی تان را هوشمندانه انتخاب کنید!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *