1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

از تولد بنیامین کوچولو تا دلتنگی‌های محسن چاوشی

از تولد بنیامین کوچولو تا دلتنگی‌های محسن چاوشی

از تولد بنیامین کوچولو تا دلتنگی‌های محسن چاوشی

بیا نی نی: از اینستاگرام چه خبر این هفته خیلی شاد است. پدری از تولد دومین پسرش نوشته و پدر دیگری تولد دخترش را تبریک گفته. البته دلتنگی برای مادر و متن عاشقانه و اعتراض به یک خبر هم داریم. پس اگر دوست دارید حال و هوای این هفته اینستاگرام دستتان بیاید این مطلب بیا نی نی را از دست ندهید.

بنیامین بهادری و پسر دوم

بنیامین بهادری حالا پدر سه فرزند است. یک دختر و دو پسر. او یازدهم آذر ماه برای طرفدرانش از خوشحالی اش نوشت و اینکه پسرش در ایران و در یکی از بیمارستانهای تهران به دنیا آمده است و حالا خانواده آنها پنج نفره شده است. او با انتشار عکسی از پسرش که هنوز اسمی ندارد و همسرش او را فعلا بنیامین کوچولو صدا می‌کند، اینگونه احساساتش را توصیف کرد:«٢٧٨- امروز یازدهم آذر ماه هزار و سیصد و نود و هفت خانواده چهارنفره ى ما پنج نفره شد… مسافر کوچولومون در یکى از بیمارستان هاى تهران و توسط یکى از بهترین پزشکان ایرانى و گروه حرفه ایشون به دنیا اومد.
٢٧٩- سفر قبلى که رفته بودیم امریکا (۲۰۱۷)، قرار بود فقط براى چند هفته اونجا پیش پدر، مادر و خواهر و دوستاى قدیمى شایلى باشیم تا حال و هواش عوض شه. همون روزهاى اول متوجه شدیم که ایشون بارداره.. به ذهنم هم نمى‌رسید که بمونیم اونجا و قلباً هم نمى‌خواستم که یک سال بمونیم ولى با توجه به اینکه شایلى بیشتر زندگیشو تو امریکا گذرونده بود و اساساً براى هر مادرى راحت تره که پیش خانواده ى خودش و در محیطى که احساس راحتى بیشترى مى کنه بچه اش رو به دنیا بیاره، خودم رو مُجاب کردم که بن سان در امریکا به دنیا بیاد. بعدها که جزئیات ماجرا روشن بشه خواهیم فهمید که اقامت و شناسنامه و این حرفا پشیزى واسه من ارزش نداشته و نداره. دخترى براى اولین بار مى خواد مادر بشه احساس اینکه پیش خانواده اش باشه احساس اینکه پزشکى اون کشور براش قابل اعتمادتره و درست یا غلط از بیمارستان هاى ایران مى‌ترسه … این ها دلایل من براى موندن تو امریکا و به دنیا اومدن اولین پسرم در اون کشور بود.
٢٨٠- از نوروز نود و هفت وقتى فهمیدیم که دوباره مسافرى خواهیم داشت تماااااام تلاشم رو کردم تا این بار همه و مهم تر از همه شایلى رو راضى کنم که این کوچولو رو تو ایران به دنیا بیاریم. خیلى رو این پروژه کار کردم و وقت گذاشتم تا قلباً رضایت داد براى موندن در ایران و تجربه ى زایمان در کشور خودمون. (توضیحش زیاد جالب نیست؛ ولى براى خانواده ما و با توجه به شرایط و امکاناتى که در امریکا داریم، کل مخارج این پروسه در اونجا کمتر از اینجاست حتى با همین دلار چاق)
٢٨١- امروز تو بیمارستان فرمانیه پرستارها به شوخى مى‌گفتند که چرا بین دو برادر تبعیض قائل شدین و مثلاً بعدها که این کوچولو بزرگ شد نگه که چرا منو تو امریکا به دنیا نیاوردین؟؟ جوابم کوتاه بود: “همه ما باید کارى کنیم وقتى این دو تا بزرگ شدند، بن سان اعتراض کنه که چرا منو تو ایران به دنیا نیاوردین!”
٢٨٢- این شدنیه که حس خودباورى اون قدر در ما شکوفا بشه تا هر کدوممون در هر جایگاهى که هستیم بهترین خودمون باشیم و هر کدوم اول از خودمون شروع کنیم و جامعه و شهر و کشور خودمون رو طورى بسازیم که داشتن یا نداشتن شناسنامه خارجى موضوع پیش پا اُفتاده اى بشه.» 

محسن چاوشی و دلتنگی برای مادر

محسن چاوشی خواننده محبوب پاپ از دلتنگی برای مادرش نوشته است. اینکه دیر به دیر به دیدارش می‌رود چقدر دلش برای او و بوی دامنش تنگ شده است. چاوشی در این پست با انتشار عکسی از مادرش نوشت:«مادرم کو؟ مادر مریض شده‌ام و باز یاد تو افتاده ام ! عیش و نوش هایم همه تمام شده اند..و شکست خورده و آشفته نمیدانم به کجا بروم! کسی بگردنش نمیگیردم از دهان دامنها نیز افتاده ام و دامنی بسیار میخواهم برای اشک های بسیارم ! من همه اش افتاده ام کسی بلند نمی کند مرا و نمی‌تکاندم. زخمی و خاکی آمده‌ام که بلند کنی ام و بتکانی کودک ناسپاست را! شهد ها و شکرها با دیگران و زخم ها با تو .گُه میخورد کسی که اینگونه است بگوید دوستت دارم ماما! دامنهای کوچک گرفتنمان از تو ! و خود دامنی شده اند کودکی را و بیچاره من! که دستم جدا شده از دستت و گم شده ام از تو ..و از دور میشنوم گفته ای که خوب خوابیده است!؟ ، گرسنه نماند مریض نباشد پاره ی جگرم، از دور حس میکنم رنجش را و دردش را ! جگرش خون که میشود میفهمد جگرم خون است مریض که میشود بزور میخندد تا نگران نشویمو وقتی که میفهمیم یکی یکی پراکنده میشویم سوی دامنک ها و این راه و آن راه ها و لاابالی ها!و در نهایت یکی بزور میماند و مشغول به “انرویدها” و “ او اس ها”بی تاب میشود شماره میگیرد همه جگرانش را که لاابالی اش را که بنده ام بجوید و بجوید حال و احوالش را.به صبوری ات نبود کسی و نمی آید!هر چه میکردم مقصر دیگران بودند و چه دلیرانه‌ فاش نمیکردی همه رازها و اسرارم را.دیر دیدنت از خجالت نیست ، از ناسپاسی است و البته نیازمندی هایم به تو تمام شده است مثل همه نیازمندان تا خرشان از پل گذشت لگد میزنند صاحبانشان را!از خودم به هم میخورد حالم ، حال که باید محبتت بکنم همه را خرج محبت فروشان کرده ام و بعد از لگدها ، زخمی و خاکی بسوی تو میدوم!مگر محبتت کم بود که محبت را در ناکجا آبادهامیجستم؟! کاش بی نیاز نمیشدمت و هر روز میدیدمت ماما! ماشین رخت شویی زنده آشپزخانه غمگین قرص های بی خوابی ببخش مرا!»

پژمان بازغی و ترانه عاشقانه

پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در فیلم سینمایی محصول ایران و ترکیه بازی کرده است با انتشار عکسی از پسر بچه ای که در این فیلم با او همبازی بوده نوشته:« ترانه ای عاشقانه برایم بخوان.» این پسر بچه با مزه تجربه بازی در چند فیلم و سریال ترکیه ای را هم دارد.

شیلا خداداد و اعتراض به خبر

شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون یکی از بازیگرانی بود که به خبر ۲۰:۳۰ وانتشار لیست هنرمندانی که فرزندانشان را در خارج از کشو ر به دنیا آورده‌اند، واکنش نشان داد. او در اینستاگرامش نوشت:«پس تمام مشکلات مملکت تقصیر ما بود؟ من الان سامیار و ساتین رو قورت میدم و دوباره تو وطن به دنیا میارمشون.» البته خداداد بعد از این پست یک عکس هم از دخترش ساتین به اشتراک گذاشته و نوشته:«این هم ساتین خانم. ساتین در فارسی به معنی محبوب و دوست داشتنی است.»

علی دایی و دخترش نورا

علی دایی سرمربی تیم سایپا و بازیکن سابق تیم ملی خیلی اهل به اشتراک گذاشتن عکسهای خانوادگی و دختر و همسرش نیست اما این بار فرق می‌کند. روز تولد فرزند همیشه روز خاصی است. به همین دلیل علی دایی بهترین گلزن تیم ملی با انتشار عکسی از دخترش نورا تولد او را تبریک گفته است. او با یک جمله تولد تنها فرزندش را تبریک گفته است:« تولدت مبارک دخترم.»

رامبد جوان و بچه های بهشت

رامبد جوان مجری و کارگردان محبوب که طرفداران زیادی در اینستاگرام دارد عکسی از خودش و همسرش را در کنار بچه‌های بهشت امام رضا به اشتراک گذاشته است. او در کپشن این عکس نوشته:«امشب یه شب درجه یک در کنار بچه‌های بهشت امام رضا. جاتون خالی خوش گذشت.» موسسه خیریه بهشت امام رضا از بچه‌های معلول نگهداری می‌کند. همچنین رامبد جوان پای پست خودش هم کامنت گذاشت و نوشت: «امیدوارم دیگه با دیدن این عکس فهمیده باشین طلاق شایعه ای بیش نبوده.» چند روز پیش در فضای مجازی شایعه شده بود رامبد جوان و نگار جواهریان از هم جدا شدند.
  

نرگس کلباسی و قلب همیشگی

نرگس کلباسی اشتری نه هنرپیشه است نه مجری اما حالا از خیلی از هنرمندان معروفتر و البته محبوب تر است. در بیوگرافی او نوشته اند نرگس کلباسی ایرانی-بریتانیایی است که برای کودکان یتیم و معلول هند پرورشگاه‌هایی می‌ساخت و پس از حادثه‌ای به قتل غیرعمد یک کودک متهم شد که در مارس ۲۰۱۷ و با حکم دادگاه تجدید نظر در شهر رایاگادا، از همه اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شد. اما اگر از مردم کرمانشاه و روستاهای سرپل ذهاب بپرسید فقط یک جمله در معرفی او می گویند:« او برای ما خانه می سازد» نرگس کلباسی بعد از زلزله سرپل ذهاب به مناطق زلزه زده رفت و به مردمی که خانه و سرپناهشان را از دست داده بودند قول داد با کمک مردم ایران خانه هایشان را می سازد و ساخت. حالا او هر روز از روند کارهایش می‌نویسد. از اینکه چقدر پول جمع شده و چقدر هزینه شده و چه خانه‌هایی ساخته شده و…کلباسی هر روز عکسهایی از کودکان این روستاها به اشتراک می‌گذارد و امید را که روی چهره‌هایشان با لبخند دیده می شود به تصویر می‌کشد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *