پوست نازک دور چشم غدد تولید کننده چربی ندارد. یکی از روش های مراقبت از پوست دور چشم استفاده از روغن های گیاهی است شما میتوانید از روغن های گیاهی برای کاهش پف دور چشم ، کاهش تیرگی دور چشم و کاهش چین و چروک دور چشم کمک بگیرید.

پوست نازک دور چشم  فاقد غدد تولید کننده چربی است و به همین د لیل اولین ناحیه ای در صورت است که آثار پیری در آن ظاهر می شود. ایجاد چروک دور چشم یکی از اولین نشان های پیری است که می تواند نگران کننده باشد.
علت بروز چروک دور چشم این است که پوست توانایی تولید کلاژن کافی برای نرم و قابل انعطاف ماندن پوست را ندارد . پوست اطراف چشم بر خلاف پوست سایر قسمت های صورت چربی تولید نمی کند ولی به صورت مداوم با لمس و مالش چشم روبرو است که میتواند بروز چین و چروک دور چشم را جلو بیندازد.

نداشتن سبک زندگی سالم و عادت های غذایی ناسالم هم میتواند به تشدید بروز خطوط دور چشم کمک کند.
حرکات صورت مثل خندیدن هم میتواند باعثبروز سریعتر این خطوط شود. یکی از روش های به تعویق انداختن خطوط دور چشم و از بین بردن تیرگی دور چشم و غیره استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی است. در ادامه مقاله کاربرد انواع روغن گیاهی مناسب برای دور چشم را با هم بررسی می کنیم. 


روغن گیاهی برای برای پف زیر چشم : روغن کرچک
روغن کرچک سرشار از آنتی اکسیدان و اسید چرب امگا ۳ است . استفاده منظم از این روغن پف و سیاهی دور چشم را از بین می برد  باعث می شود پوست دور چشم سفت و بدون چین و چروک شود.
دلیل اصلی بروز چروک دور چشم کمبود رطوبت است، استفاده از روغن کرچک زیر چشم می تواند باعث رطوبت رسانی پوست اطراف چشم شود. روغن کرچک بسیار غنی و غلیظ است و باید مقدار کمی از آن را روی پوست بکشید. شما میتوانید برای از بین بردن چروک دور چشم هر شب مقدار کمی روغن کرچک را زیر چشم بکشید. 

روغن گیاهی برای پف زیر چشم : روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس حاوی آنتی اکسیدان ای قوی است که می تواند به کاهش پف ، تورم و تیرگی دور چشم کمک کند و پوست دور چشم را سفت و بدون چین و چروک نگه دارد. 

روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم : روغن گل سرخ
روغن گل سرخ علاوه بر خواص ضد پیری به عنوان یک روغن روشن کننده وضد لک هم شناخته می شود. این روغن به سرعت جذب پوست می شود و حتی برای افراد مبتلا به آکنه هم مناسب است. 
روغن گل رز به ترمیم و بازسازی سلولهای پوست کمک میکند و با کاهش التهاب و خاصیت آرام بخشی که دارد خشکی و چروک دور چشم را کاهش می دهد. 

روغن آووکادو برای دور چشم
آووکادو میوه ای سرشار از چربی های طبیعی است ، شما میتوانید از پوره آووکادو به طور مستقیم زیر چشم بکشید و بگذارید کاملا خشک شود و سپس بشویید. 

روغن گیاهی برای خشکی دور چشم : روغن کنجد
روغن کنجد خاصیت آبرسانی دارد و برای مرطوب کردن پوست نازک اطراف چشم و کاهش چین و چروک های چشم بسیار مفید است. روغن کنجد مانند سدی روی پوست عمل می کند که مانع از تبخیر رطوبت طبیعی پوست می شود  و به دلیل امولسیونی غنی از چهار اسیدی  ( اسید لینولئیک ، اسید پالمیتیک ، اسید اولئیک و اسید استئاریک ) که دارد پوست را مرطوب نگه می دارد. 

روغن گیاهی برای خشکی دور چشم : روغن بنفشه
روغن بنفشه بیشتر خاصیت مرطوب کننده دارد و برای خشکی دور چشم مناسب است. روغن بنفشه خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده دارد و به کاهش آکنه و از بین بردن باکتری های سطح پوست کمک میکند. 

روغن گیاهی مناسب برای دور چشم : روغن زیتون
روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ، ویتامین E و ویتامین K است که برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست بسیار مفیدند. از این روغن میتوانید برای کاهش چین چروک دور چشم و صورت استفاده کنید. 

روغن گیاهی مناسب برای سیاهی دور چشم : روغن آلوئه ورا
روغن آلوئه ورا حاوی مواد مغذی و آبرسان مثل ویتامین ای ، ب ۱۲ ، آ ، سی و غیره  است و بافت سبکی دارد وعلاوه بر آبرسانی باعث بهبود گردش خون مویرگی می شود.  مصرف این روغن به مرور زمان باعث کاهش پف زیر چشم و کاهش سیاهی دور چشم می شود.
ترکیب روغن آلوئه ورا با روغن گل رز و روغن گل شمعدانی باعث روشن و درخشان شدن پوست می شود و تحریکات پوستی را التیام می دهد. 

روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم : روغن آرگان
روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب طبیعی است که به ترمیم و بازسازی پوست دور چشم کمک میکند. ترکیب این روغن با گلاب تیرگی و سیاهی دور چشم را از بین می برد. 

روغن گیاهی برای چروک دور چشم : روغن لیمو
روغن لیمو تقریبا یک روغن همه کاره است و خاصیت روشن کنندگی ، مرطوب کنندگی و ضد چروک دارد. این روغن سرشار از ویتامین ب ، ویتامین ث ، منیزیم و فسفر است که به کاهش تیرگی دور چشم و افزایش رطوبت دور چشم کمک کرده و کلاژن سازی را تحریک میکند  باعث می شود پوستی جوان تر داشته باشید و چین و چروک دور چشم کاهش پیدا کند. 

روغن گیاهی برای چروک دور چشم: روغن جوجوبا
روغن جوجوبا خاصیت آبرسانی قوی دارد و چرب نیست . این روغن حاوی ویتامین ای ، ویتامین ب کمپلکس ، سیلیکون ، کروم ، مس و روی است. 
روغن جوجوبا به چربی پوست بسیار شبیه است و آنتی اکسیدان های موجود در ان خطوط ریز زیر چشم را کاهش میدهد باعث افزایش کلاژن سازی و قوام پوست می شود و بروز علایم پیری را به تاخیر می اندازد. 

روغن گیاهی مناسب برای دور چشم : روغن هسته انار
روغن هسته انار در طول تاریخ به دلیل خواص ضد پیری اش شناخته شده است. بیوفلاونوئید های این روغن ازپوست چشمدر مقابل نور خورشید محافظت می کند و دارای مقدار کمی اس پی اف است البته نمی تواند جای ضد آفتاب را بگیرد.

روغن گیاهی مناسب برای دور چشم : روغن کندر
رئوغن کند قابض بسیار قوی است و برای استفاده روی پوست شل و افتاده کاربرد دارد.برای استفاده از روغن کندر برای دور چشم میتوانید ۶ فطره از آن را با روغن های حامل مثل روغن جوجوبا ترکیب نمایید و سپس برای دور چشم از آن استفاده کنید. این ترکیب باعث لیفت پوست و رفع افتادگی پوست دور چشم خواهد شد.