بیا نی نی/ بسیاری از خانم ها به طور مداوم برای زیباتر شدن و پرپشت نشان دادن ابروهای خود، از مداد ابرو استفاده می کنند. غافل از اینکه این نوع مداد عوارضی هم به دنبال دارد. با ما باشید.
عوارض مداد ابرو
با مداد کشیدن ابرو به جنگ ریشه های ابروها میروید. مداد ابرو ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌ برد و اگر این استفاده به صورت مکرر باشد می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد.
دکتر امیرهوشنگ احسانی، عضو هیات علمی پزشکی تهران، با اشاره به استفاده زنان و دختران جوان از مداد ابرو گفت: مداد ابرو که رنگ را با فشار وارد مو می‌کند می‌تواند باعث ریزش و کم شدن ابروان ‌شود.
دکتر احسانی در خصوص آسیب‌های فراوانی که مداد ابرو می‌تواند به ریشه مو وارد می‌کند، اظهار داشت: استفاده مداوم و هر روزه از مداد ابرومی‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد، به طوری که ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌برد و اگر این استفاده به صورت مکرر باشد می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد.
وی توضیح داد: با اینکه رنگ مو موجب ریزش نمی‌شود اما مداد ابرو می‌تواند حتی از رویش مو نیز جلوگیری کند.

ریزش ابرو در اثر استفاده از مداد ابرو
یکی از مهم ترین دلایل ریزش ابرو در خانم ها استفاده بی رویه و نادرست از محصولاتی مانند مداد ابرو است.
مداد ابروهای نامرغوب می توانند باعث آسیب رساندن به ابرو و ریشه آن شوند و در مدت زمان کوتاهی عوارض خود را نشان داده و سبب ریزش ابرو خواهد شد. اما چرا استفاده از مداد ابرو باعث ریزش ابرو خواهد شد ؟ در ادامه به عوامل آن اشاره خواهیم کرد.

عوامل ریزش ابرو توسط مداد ابرو
۱. فشار وارد کردن مداد ابرو
اگر در حین استفاده از مداد ابرو به ابرو فشار وارد می کنید باید به زودی منتظر ریزش ابروهایتان باشید. زیرا این فشار ابتدا موها و سپس ریشه ابروها را هدف قرار داده و میتواند آسیب جدی به آن ها وارد کند.

۲. مداد ابروی نامرغوب
اگر از محصولات نامرغوب و مداد ابروی بی کیفیت برای آرایش ابروهایتان استفاده می کنید به زودی شاهد ریزش ابروهایتان خواهید بود. زیرا این محصولات به دلیل ترکیبات بی کیفیت میتوانند به ریشه ابرو نفوذ کرده و باعث ریزش آن ها شود. ازمصرف محصولات تقلبی و قاچاق نیز پرهیز کنید.

۳. مداد ابروی ارزان
از قدیم گفته اند هیچ ارزانی بی دلیل نیست. بهتر است محصولات آرایشی و مداد ابرویتان را از برندهای معتبر تهیه کنید. خرید از برندهای معتبر شاید قیمت بالایی داشته باشد اما کیفیت و مرغوبیت آن ارزش پرداخت هزینه را دارد. استفاده از مداد ابروی برند باعث می شود که شما در دراز مدت سلامت ابروهایتان را حفظ کنید.

۴. محصولات تاریخ مصرف گذشته
مداد ابرو را هر چند ماه یکبار (ترجیحا ۶ ماه یکبار) تعویض کنید. زیرا این محصولات خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهند و در صورتی که تاریخ مصرف شان تمام شود بافت آن ها تغییر می کند. تغییر ترکیبات بر اثر فاسد نیز یکی از دلایل ریزش ابرو به وسیله مداد ابروی تاریخ گذشته است.

۵. استفاده بی رویه از مداد ابرو
و اما مهم ترین عامل در ریزش ابرو استفاده بی رویه از مداد ابرو است. استفاده بی رویه از هر محصول آرایشی تبعاتی دارد که در دراز مدت خود را نشان می دهد. ریزش ابرو هم یکی از تبعات استفاده بی رویه است.

بهتر است کم پشتی ابروهایتان را با راه هایی جبران کنید تا نیازی به استفاده روزانه و بیش از حد از این محصول نداشته باشید.

۶. خوابیدن با مداد ابرو
بسیاری از خانم ها تصور می کنند که پاک کردن آرایش قبل از خواب فقط مختص به پوست است. در وصرتی که اگر قبل از خواب مداد ابرو را پاک نکنید پیاز مو فرصت احیا در طول شب را پیدا نمی کند و همین مساله میتواند عاملی در جهت ریزش تدریجی ابروها باشد.

راهکارهای ریزش ابرو چیست ؟
اگر ابروهای تنک و کم پشتی دارید تنها راه جبران آن استفاده از مداد ابرو نیست. بلکه راه های دیگری نیز وجود دارند که میتوانید کم بودن ابروهایتان را جبران کنید.

روغن های گیاهی
قبل از اینکه از مداد ابرو استفاده کنید روغن های گیاهی را امتحان کنید. روغن های گیاهی وجود دارند که میتوانند باعث افزایش رشد ابرو و مژه شوند. بهترین نوع این روغن ها را پیدا کنید و شب ها قبل از خواب به خوبی بر روی ابروهایتان ماساژ دهید تا شاهد رشد بهتر ابرو ها و پرپشت شدن آن ها در طی زمان باشید.
اگر کم پشتی ابروهایتان ارثی است و با روغن های گیاهی پرپشت نمی شوند به شما توصیه می کنیم به جای استفاده از مداد ابرو از سایه ابرو استفاده کنید. سایه ابرو علاوه بر جلوه ای زیباتر و طبیعی تر آسیب کمتری به ابروهایتان وارد می کند.
سایه ابرو ماندگاری بالاتری نیز دارد. اما فراموش نکنید که سایه ابرو را هم مانند مداد ابرو باید قبل از خواب کاملا از روی ابرو پاک کنید.

تاتو و هاشور
و اما اخرین راه حل برای خانم هایی که ابروهای کم پشتی دارند اما به هر دلیلی تمایلی به استفاده از مداد و سایه ابرو ندارند و روغن های گیاهی را نیز استفاده نمی کنند تاتو است. تاتو میتواند ابروهایی دائمی را برای شما ایجاد کند. البته هاشور ظاهری طبیعی تر دارد و زیبایی بیشتری نسبت به تاتو خواهد داشت.