خراسان/  اگر سرامیک زیر پای تان کمی چسبناک شده است و کثیف به نظر می رسد، وقت آن است که روی آن تی بکشید. هرچند تی کشیدن کار پیچیده ای به نظر نمی رسد اما با رعایت چند نکته می توانید از طاقت فرسایی این عمل کم کنید.

اول جارو بعد تی
در قدم اول، محیط را تخلیه کنید. هر وسیله اعم از میز، صندلی و چیزهای دست و پا گیر دیگر را از محیط خارج کنید. البته بهتر است این وسایل را قبل از تی کشیدن، تمیز کنید تا باعث کثیفی دوباره محیط نشوند.
در ادامه زمین را جارو بکشید. ممکن است جارو کشیدن سطحی که می خواهید آن را با تی تمیز کنید، کاری بیهوده به نظر بیاید اما بهتر است بدانید اگر محیط جارو نزده را تی بکشید فقط کثیفی ها را از سمتی به سمت دیگر هل داده اید.

تی را مرطوب کنید
شوینده مد نظرتان را درون سطل حاوی آب گرم بریزید و قسمتی از سطل را خالی بگذارید تا برای گذاشتن تی در آن دچار مشکل نشوید و آب از سطل بیرون نریزد. سپس تی را درون سطل حاوی ماده شوینده فرو ببرید و بگذارید به طور کامل خیس شود. در ادامه تی را بچلانید تا خیسی آن گرفته شود. شما برای تمیز کردن کف خانه تان به یک تی مرطوب نیاز دارید نه یک تی کاملا خیس.

در راستای طول خانه تی بکشید
برای تمیز کردن از یک گوشه اتاق شروع کنید. تی را از طول محیط حرکت دهید و کمی فشار وارد کنید تا کثیفی را پاک کند. وقتی کار تمیز کردن قسمتی از خانه را تمام کردید یا تی کثیف شد، آن را دوباره خیس کنید و بعد بچلانید و سراغ قسمت های بعدی بروید. آب کثیف در سطل را مرتبا عوض کنید و اجازه دهید محل تی کشیده شده خودش خشک شود.

تی را آویزان کنید
وقتی کارتان تمام شد، تی را جایی آویزان کنید تا خشک شود. اگر آن را در سطل باقی بگذارید، باعث پوسیدن و بوی نامطبوع آن می شود.