در دنیای گریم و آرایش با ترفندهای وسیعی می توانید نواقص چهره خود را بپوشانید و بر زیبایی چهره تان بیافزایید. یکی از مهم ترین اصول میکاپ حرفه ای توجه به حالت چشم ها است. بسیاری از آرایشگران حرفه ای به حالت چشم ها دقت می کنند و آرایش دیگر اجزای صورت را بر حسب آن انجام می دهند. برخی از افراد پلک‌ های رو به پایینی دارند و کاسه آن کوچک به نظر می‌رسد؛ در این بخش نحوه صحیح آرایش چشم رو به پایین یا پلک چشم افتاده توضیح خواهیم داد.
در پلک‌های افتاده یک پوست اضافه بر روی پلک‌ ها قرار می گیرد و چشم‌ها ریزتر به نظر می رسد، استفاده از یک آرایش چشم حرفه‌ای باعث بزرگ‌تر و جذاب‌تر شدن چشم افراد دارای پلک افتاده می شود.

در مرحله اول پرایمر بزنید
برای آرایش کردن چشم ها ابتدا از پرایمر استفاده نمایید. زدن پرایمر پشت چشمتان سبب می شود تا میکاپ چشم هایتان تثبیت شود و آرایش چشم براق و ماندگاری داشته باشید. پرایمر زدن سبب جلوگیری از ریختن میکاپ چشم ها شده و زیبایی میکاپ چشم ها را تکمیل می کند و پایه ای برای میکاپ چشم ها می نماید. بعد از پرایمر زدن کمی صبر کنید تا پرایمر جذب پوستتان شود.

کرم پودر را فراموش نکنید
کرم پودر را به شکل مورب در همه جای صورت پخش کنید و زیر چشم هایتان بزنید. می‌توانید بعد از زدن کانسیلر به دور چشم کمی کرم پودر بر روی آن اضافه کنید تا سفیدی بیش از حد آن را بگیرد و طبیعی‌تر به نظر بیاید.

به سراغ زدن کانسیلر بروید
آرایش ابتدا با پرایمر شروع می‌شود و سپس نوبت زدن کرم پودر فرا می‌رسد و در نهایت باید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن تراز رنگ پوست شما باشد و تیرگی زیر چشم ها را بپوشاند تا تیرگی چشم ها کمتر به نظر برسد.

ابروهایتان را بکشید
آرایش ابرو تاثیر بسیار زیادی بر آرایش چشم دارد. ابروهایتان را رو به بالا شانه بزنید تا جاهای خالی داخل ابرو نمایان شود تا دریابید باید کجای آن را پر کنید. اگر دارای پلک چشم‌های پایین و افتاده هستید ابرو‌های تان را به صورت قوس دار و کشیده آرایش کنید تا افتادگی چشم‌ها به نظر نرسد.

سایه چشم را اینگونه بکشید
سایه چشم از جمله مهمترین مراحل آرایش چشم است که با آن میتوانید کاری کنید که چشم هایتان درشت تر به نظر برسند. برای زدن سایه برای چشم‌های افتاده و رو به پایین، از سایه چشم مات استفاده نمایید و ابتدا مقداری سایه را به دقت و با کمک قلم مو در اطراف پلک بالا و پلک پایین کشیده و آن را محو کنید تا فرم چشم هایتان زیباتر به نظر برسد. سپس با یک سایه رنگ روشن‌، گوشه‌های بیرونی چشم‌ها را مقدار بیشتری سایه بزنید.
اگر چشم هایتان ریز است و پلک افتاده ای دارید، سایه را به صورت باریک و کشیده نزنید، زیرا چشم را کوچکتر از حد طبیعی خود نشان می دهد.

سایه مناسب برای پلک های افتاده کدام رنگ است؟
بهترین سایه برای پلک های افتاده سایه نخودی مایل به کرم است، شما می توانید ابتدا یک سایه‌ی مات و کرمی رنگ بزنید و سپس آن را با یک سایه‌ی قهوه‌ای روی پلک و بخش چین خورده‌ی آن تکمیل کنید.
در گوشه چشم ها رنگ سایه بهتر است برجسته و بیشتر باشد و در گوشه چشم و در کنار بینی رنگ سایه بهتر است براق باشد تا چشم هایتان جذاب و زیباتر به نظر برسند.

نحوه کشیدن خط چشم را یاد بگیرید
اگر دارای پلک‌های افتاده و رو به پایین هستید، به یک خط چشم پهن‌تر نیاز دارید که تاکید بیشتری روی چشم‌ها به وجود آورد. برای کشیدن خط چشم از وسط چشم شروع به خط کشیدن نمایید و سپس به انتها بروید و خط چشم را در قسمت انتهایی پهن‌تر بکشید. برای بهتر به نظر رسیدن خط چشم تان می‌توانید قسمت داخلی پلک بالا را نیز خط بکشید. در واقع خط چشم شما باید از گوشه‌های داخلی پلک بالایی چشم‌ها به صورت نازک شروع شده و با رسیدن به انتها پهن‌تر شود.
اگر دارای پلک‌های افتاده و رو به پایین هستید، بهتر است از کشیدن خط در پلک پایین خودداری کنید زیرا کشیدن خط چشم در پلک پایینی باعث کوچکتر به نظر آمدن چشم‌ها خواهد شد.

ریمل بزنید
قبل از زدن ریمل ابتدا با فرمژه، مژه‌های خود را فر و رو به بالا کنید و سپس با کمک ریمل به مژه هایتان فرم و حالت دهید و با استفاده از یک ریمل مناسب ابتدا مژه‌های بالا و سپس مژه‌های پایین خود را به دقت آرایش کنید تا بدین ترتیب چشم هایتان درشت‌تر نشان داده شود. بهتر است برای آرایش پلک افتاده از ریمل ضد آب استفاده کنید تا ریمل در قسمت بالا و زیر چشم هایتان پخش نشوند و در پلک زیر استخوان ابرو نیز ایجاد سیاهی و لکه نشود.