پانچو لباسی است که از پارچه‌های تقریبا ضخیم پاییزی و زمستانی تهیه می‌شود و معمولا روی لباس‌های دیگر آن را می‌پوشند. بااین‌حال به یاد داشته باشید که پانچوها ژاکت یا کاپشن نیستند. یعنی نمی‌توانند به‌تنهایی شما را گرم نگه دارند. بیشتر مدل‌های پانچو از جهت‌های مختلف باز و گشاد هستند و به همین دلیل هوای خنک به‌راحتی در آنها جریان می‌یابد. بنابراین زیر آن باید لباس گرم بپوشید.
با اینکه پانچو را می‌توان با لباس‌های متفاوتی ترکیب کرد، برخی از لباس‌ها با آن جور درنمی‌آیند. اغلب مدل‌های پانچو جلو باز هستند و آستین کوتاه و گشاد دارند. بنابراین همیشه پانچو را با لباس آستین‌بلند بپوشید.
آستین لباسی که در زیر پانچو می‌پوشید نباید گشاد باشد. از سوی دیگر شلواری که می‌پوشید باید چسبان یا دم‌پا گشاد باشد. شلوار پارچه‌ای سراسر گشاد یا جین بگی ترکیب نامناسبی با پانچو ایجاد می‌کنند.
در این بخش خواهید دید که چه لباس‌هایی را می‌توان با پانچو پوشید.
بلوز؛ آستین‌ها باید بلند و چسبان باشند
آستین بلوزی که زیر پانچو می‌پوشید بهتر است چسبان باشد. آستین‌های گشاد با پانچو ترکیبی نامناسب ایجاد می‌کنند.
بهتر است بین پانچو و بلوزی که زیر آن پوشیده‌اید کنتراست ایجاد کنید. یعنی اگر پارچه پانچو ساده است، بلوزی که زیرش می‌پوشید بهتر است طرح‌دار باشد. برای نمونه، پانچوهای دارای رنگ خنثا با بلوز راه‌راه فوق‌العاده خواهند بود.
اگر پانچو طرح‌های شلوغ دارد، زیر آن بلوز ساده بدون طرح بپوشید. بهترین کار این است که بلوز را از رنگ‌های خنثا انتخاب کنید. مشکی، سفید و خاکستری همیشه بهترین رنگ‌های خنثا هستند و با بیشتر رنگ‌ها کنتراست ایجاد می‌کنند.
شال یا روسری؛ نباید بزرگ باشند
ازآنجاکه پانچوها خودشان گشاد هستند، پوشیدن روسری‌های بزرگ و شال‌های حجیم که دورتان پیچیده شوند اصلا جالب نخواهد بود. روسری‌های کوچک‌تر و شال‌هایی که پارچه آنها لَخت باشد بهتر است.
اگر پانچو طرح‌دار است، روسری ساده و درغیر این صورت، روسری طرح‌دار را با پانچوی تک‌رنگ خنثا ست کنید.
کفش؛ همه انواع کفش خوب‌اند
درباره کفش محدودیتی وجود ندارد، هم کفش‌های ساده، هم بوت‌های بلند و هم نیم‌بوت‌ها با پانچو جذاب می‌شوند. انتخاب نوع آنها بسته به سلیقه خودتان است. بااین‌حال اگر پانچوی شما رنگی خنثا دارد، می‌توانید آن را با کفشی بپوشید که سگک، بند یا تزئینات دیگری داشته باشد و زیاد ساده نباشد.
پیراهن و دامن؛ زیاد گشاد نباشند
پانچو را حتی با دامن و پیراهن هم می‌توانید بپوشید! فقط یادتان باشد که زیاد گشاد نباشند چون خود پانچو گشاد است. سارافون و دامن‌های راسته با پانچو جور می‌شوند.
شلوار؛ چسبان باشد بهتر است
شلوار پارچه‌ای یا شلوار جینی که با پانچو می‌پوشید باید چسبان باشد یا حداقل گشادی اضافی نداشته باشد. اگر هم دم‌پاگشاد می‌پوشید بهتر است تا زانو به اندازه کافی تنگ باشد. شلوارهای بگی یا کاملا گشاد را به‌کلی فراموش کنید. بدترین ترکیب ممکن را ایجاد خواهید کرد.
لگ و ساپورت با پانچو عالی هستند.