1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی خانم‌ها می‌توانند باردار شوند؟

سوال : آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی خانم‌ها می‌توانند باردار شوند؟

پاسخ : جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی عمل زیبایی است  که بر روی شکم به منظور کاهش چربی و پوست های اضافی در این ناحیه انجام می شود. بعد از آن که این پوست وچربی اضافی ازناحیه شکم برداشته شد، عضلات شکمی به هم نزدیک تر شده و بازسازی می شود و نتیجه ی جراحی شکم ، داشتن شکمی صاف و محکم است. بارداری و ابدومینوپلاستی روی هم تاثیر می گذارند. به این گونه که برای انجام جراحی زیبایی شکم عضله های شکم با کمک بخیه به هم فشرده و متصل می شود. در صورتی که پس از عمل فرد باردار شود عضلات مجددا از هم جدا شده و فرم شکم تحت تاثیر قرار می گیرد. حاملگی بعد از ابدومینوپلاستی هیچ خطری برای سلامتی بیمار نداشته اما باعث می شود شکم به فرم قبلی خود بازگردد و نتایج عمل قبلی از بین برود.

برای آگاهی بیشتر از بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی به سراغ کلینیک زیبایی ارغوان مرکز تخصصی پوست، مو و زیبایی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به کلینیک زیبایی ارغوان یا دریافت نوبت از کلینیک زیبایی ارغوان کلیک کنید.

بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی
 

نحوه جراحی ابدومینوپلاستی

جراح زیبایی شکم، بتواند عضلات را با نخ قوی ترمیم می کند و فاصله بین عضلات را بهبود می دهد، بنابراین فضای داخل عضلات عمودی شکم بسته می شود.

پس اگر خانمی می خواهد باردار شود با توجه به این شرایط حتما با جراح خود قبل از جراحی صحبت نماید. زیرا نکته بسیار مهم این است که اگر فرد مجددا حاملگی داشته باشد و رحم به دلیل بارداری رشد نماید دو مشکل ایجاد می شود:

به دلیل جمع و کوچک شدن فضای داخل شکم، تا حدودی رحم و جنین تحت فشار خواهد بود نتیجه ی جراحی ابدومینوپلاستی برای خود خانم تا حدودی افت خواهد کرد.

بنابراین در نتیجه ی بارداری، نخی که در زمان جراحی استفاده شده است، ممکن است پاره شود و عضلات آزاد می شود این سبب می شود تا نتیجه ی جراحی تغییر کند.
خانم هایی که تمایل دارند تا بعد از جراحی ابدومنیوپلاستی در سالهای بعد، باردار شوند، در زمان جراحی، باید فول ابدومنیوپلاستی به صورت ترمیم دیاستاز رکتوس انجام نشود و بعد از آن که دوران حاملگی خود را سپری کردند، یک فول ابدمنیوپلاستی به بازسازی دیاستاز رکتوس را انجام دهند.

مزایای ابدومینوپلاستی پس از بارداری

انجام این عمل زیبایی دارای مزایای مخصوص خود است که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

زیبایی فرم شکم مادر را افزایش می دهد.
برخی درد های مزمن پس از بارداری را درمان می کند.
موجب تسکین بی اختیاری ادرار پس از بارداری می شود.
پوست اضافه شکم که بر اثر فشار شل شده است، برداشته می شود.

بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

 

نکات مهم در رابطه با ابدومینوپلاستی و بارداری

  • افرادی که قبل از بارداری جراحی ابدومینوپلاستی را انجام می دهند باید مواظب هیکل و اضافه وزن خود باشند؛ زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم امکان بازگشت نتیجه پس از بارداری وجود دارد.
  • بیمار باید حداقل به مدت ۶ ماه پس از بارداری برای انجام این عمل صبر کند زیرا بدن مادر باید سلامت عمومی خود را به طور کامل به دست آورد.
  • شیردهی می تواند به بهبودی کامل بدن کمک کند به همین خاطر توصیه می شود تا زمانی که دوران شیردهی به پایان نرسیده است این عمل را انجام ندهید.
  • رعایت از یک رژیم غذایی مناسب و سالم برای این افراد ضروری است.
  • اگر فردی قبل از بارداری این عمل را انجام داده است باید حتما متخصص زنان خود را مطلع سازد تا عوارضی او را تهدید نکند.
  • در انتخاب بهترین جراح ابدومینوپلاستی دقت کنید زیرا این عمل ممکن است عوارضی برای فرد به وجود آورد که خطرناک باشد.

چند وقت بعد از ابدومینوپلاستی بارداری ممکن است؟

عمل زیبایی شکم با ایجاد برش‌هایی روی شکم همراه است تا به وسیله‌ آن‌ها بتواند چربی و پوست اضافه را خارج کند و عضلات شکمی را شکل دهد. طبیعتا بدن برای ترمیم آثار عمل جراحی نیاز به زمان دارد.
به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر قصد دارید بعد از انجام ابدومینوپلاستی باردار شوید، صبر کنید تا این آثار به طور کامل بهبود یابند و بدن شما به حالت عادی خود برگردد. زمان لازم برای ترمیم کامل بدن از عمل جراحی زیبایی شکم حدود ۶ ماه است.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *