1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بارداری چه نشانه و علائمی دارد؟

بارداری چه نشانه و علائمی دارد؟

بارداری چه نشانه و علائمی دارد؟

اولین علائم بارداری به ترتیب ظاهری عبارتند از: خونریزی لانه گزینی، گرفتگی لانه گزینی، تهوع و استفراغ، خستگی، آزمایش خون مثبت، دمای بالا بدن و قاعدگی عقب افتاده. برای اکثر زنان اولین علامت اولیه بارداری پریود نشدن است. علائم بارداری از یک زن به زن دیگر و همچنین از بارداری به بارداری دیگر متفاوت است. برخی از زنان علائم زیادی دارند و برخی دیگر هیچ علائمی ندارند. بسیاری از زنان معمولاً تا چند هفته پس از عقب افتادن قاعدگی هیچ علامت و نشانه ای از بارداری را گزارش نمی کنند. بسیاری از زنان تعجب می کنند که چقدر زود می توانید علائم بارداری را احساس کنید. شما می توانید علائم و نشانه های اولیه بارداری را حتی قبل از عقب افتادن قاعدگی دریافت کنید و ممکن است علائم و نشانه های بارداری را بلافاصله پس از لانه گزینی شروع شوند.

خونریزی لانه گزینی:

خونریزی لانه گزینی به طور متوسط ​​۹ روز پس از تخمک گذاری و حدود ۴-۵ روز قبل از خونریزی بعدی اتفاق می افتد. زنان ممکن است ابتدا احساس گرفتگی کنند. اگر لکه بینی رخ دهد ممکن است تا چند روز پس از کاشت ظاهر نشود. لکه بینی در این مدت می تواند خونریزی لانه گزینی باشد و با پریود اشتباه گرفته شود. تقریباً در همان زمان زنان ممکن است تغییراتی را در سینه‌های خود احساس کنند از جمله تورم، حساسیت، گزگز و احساس سنگینی یا پر شدن سینه‌ها. سطح پروژسترون در طول بارداری افزایش می یابد که می تواند باعث خستگی شود. زمانی که سطح پروستروژن شروع به افزایش می کند می تواند باعث حالت تهوع شود. همچنین کاهش قند و فشار خون می تواند منجر به سرگیجه و غش شود. برخی از زنان این احساسات را تجربه کرده و فکر می‌کنند بیمار هستند و فقط برای بهبودی به پزشک مراجعه می‌کنند و نمی‌دانند که علائم بارداری را دارند.

لکه بینی واژن:

هنگامی که تخمک گذاری و لقاح اتفاق افتاد تخمک بارور شده از لوله فالوپ به سمت رحم که در آن لانه گزینی انجام می شود حدود ۶ تا ۱۲ روز پس از لقاح حرکت می‌کند. لانه گزینی می‌تواند یکی از اولین علائم بارداری را ایجاد کند که شامل لکه بینی لانه گزینی، خونریزی و گاهی گرفتگی است.

گرفتگی:

گرفتگی در قسمت پایین شکم شما ممکن است شبیه دردهای قاعدگی باشد. خونریزی و لکه بینی در ابتدا ممکن است شبیه خونریزی قاعدگی باشد بنابراین غیرعادی نیست اگر برخی از زنان آنها را با شروع دوره قاعدگی اشتباه بگیرند. ترشحات شیری سفید رنگ واژن یکی از اولین علائم بارداری است.

ترشحات واژن:

علاوه بر خونریزی یک زن ممکن است متوجه ترشحات سفید و شیری رنگ شود. این ترشحات می‌تواند مربوط به هورمون های بارداری باشد که منجر به ضخیم شدن دیواره های واژن می‌شود که تقریبا بلافاصله پس از لقاح و لانه گزینی شروع می شود. این ترشحات واژینال می‌تواند در طول بارداری ادامه داشته باشد و معمولاً بی ضرر است و نیازی به درمان ندارد.

پلاگین مخاط دهانه رحم:

علاوه بر افزایش ترشحات واژن مشاهده پلاک مخاطی دهانه رحم ممکن است یکی از علائم اولیه بارداری باشد.

تغییرات سینه:

تورم سینه، تغییر اندازه یا حساسیت می‌تواند یکی دیگر از علائم اولیه بارداری باشد. تورم که نشانه افزایش ذخایر چربی و اندازه غده شیر بوده ممکن است با درد همراه باشد.

تهوع و استفراغ:

تهوع صبحگاهی احتمالاً شناخته شده ترین علائم اولیه بارداری است. حالت تهوع ممکن است در صبح‌ها شایع‌تر باشد زیرا اسیدهای معده در طول شب جمع می شوند اما بیشتر زنانی که تهوع صبحگاهی دارند در سایر ساعات روز نیز احساس تهوع دارند.

خستگی:

خستگی یکی از شایع ترین علائم اولیه بارداری است. افزایش سطح پروژسترون در سه ماهه اول را مقصر بدانید. خستگی ممکن است با سه ماهه دوم کاهش یابد، اما ممکن است بعداً دوباره ظاهر شود.

تکرر ادرار:

تکرر ادرار یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است که بیشتر مادران باردار به دلیل تغییرات هورمونی در اوایل بارداری به خوبی می‌دانند. در اواخر بارداری استراحت های مکرر حمام اغلب به دلیل بزرگ شدن رحم (و رشد سریع کودک در داخل) ایجاد می شود که به مثانه فشار وارد می‌کند.

تغییرات در هضم:

دلایل زیادی بر هضم غذا در دوران بارداری تأثیر می‌گذارد که شامل:

  • افزایش هورمون پروژسترون
  • افزایش جذب آب در روده بزرگ
  • مکمل های آهن
  • فشار رحم بر روی رکتوم
  • سوزش سردل
  •  

آلرژی:

آلرژی های فصلی و آسم ممکن است در دوران بارداری غیرقابل پیش بینی شوند. برخی از زنان شاهد بهبود علائم خود هستند، در حالی که برخی دیگر متوجه عکس این موضوع می‌شوند. مادران باردار مبتلا به آسم به طور کلی باید از داروهای استنشاقی خود استفاده کنند.

درست کردن جدول علائم اولیه بارداری:

۶ تا ۱۲ روز پس از لقاح:

کاشت تخمک بارور شده ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.

۷ تا ۱۴ روز پس از لقاح:

سینه‌ها ممکن است متورم، درد، گزگز و سنگینی احساس کنند.

۷ تا ۱۴ روز پس از لقاح:

خستگی ناشی از افزایش پروژسترون، قند خون پایین و فشار خون پایین.

۷ تا ۱۴ روز پس از لقاح:

افزایش استروژن و کاهش سرعت تخلیه معده ممکن است منجر به حالت تهوع شود که به عنوان صبحگاهی شناخته می‌شود.

نتیجه‌گیری:

بازه زمانی که در آن زنان اولین علائم بارداری را گزارش می‌کنند بسیار متفاوت است زیرا بدن‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی تغییر می‌کنند. به طور معمول اولین علائم بارداری تا زمانی که تست بارداری مثبت یا یک سیکل قاعدگی از دست رفته باشد به معنای باردار بودن فرد نمی‌باشد.

 

منیع:

www.babymed.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *