1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

باورهای کاملا غلط در مورد روش های پیشگیری از بارداری

باورهای کاملا غلط در مورد روش های پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری

روش های پیشگیری از بارداری افسانه ها و حقایق را ،درمورد آنها بدانید

این خیلی مهم است، که افسانه ها و حقایق روش های پیشگیری از بارداری ,نه تنها برای جلوگیری از بارداری ،بلکه برای جلوگیری از بیماری های مختلف برای شماروشن شود امروز قصد داریم برخی از افسانه ها و حقایق روش های پیشگیری از بارداری را کشف کنیم؛ این خیلی مهم است.

زیرا اعتقادات متعددی وجود دارد که روش های پیشگیری از بارداری را احاطه میکنند، که کاملا درست نیستند این افسانه های پیشگیری از بارداری، گاهی اوقات سبب ، شک و تردید می شود و گاهی اوقات اشتباه میشود بنابراین ,امروز ما در این بخش از بیا نی نی قصد داریم افسانه ها و حقایق روش های پیشگیری از بارداری را کشف کنیم.

افسانه های روش های پیشگیری از بارداری ,ما با افسانه هایی که روش های پیشگیری از بارداری را احاطه کرده اند ،شروع میکنیم و مطمئنا بسیاری از ما آنها را میشناسیم آنها معتقدانی هستند که آنرا بعنوان حقیقت اجتماعی پذیرفته اند، ولی تعدادشان زیاد نیست.

روش های ضد بارداری

باور های رایج اشتباه درباره روش های ضد بارداری

باورهایی در مورد روش های جلوگیری از بارداری که حقیقت ندارند

۱.قرص های جلوگیری از بارداری چاق کننده هستند

شماباید درمورد اولین افسانه روش های پیشگیری از بارداری دقت کنید دلیل آن این است که هرقرصی متفاوت است در برخی از هورمون ها، کم است ,برخی دیگر دارای استروژن بالا هستند. همه چیز به نیاز یک زن و اینکه چگونه به قرص ها واکنش نشان میدهد، بستگی دارد مگر اینکه زن مشکلات گردش خون داشته باشد,مشکلات وزن یا عادت های مضر مثل نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن,قرص ها در حال حاضر بار هورمونی دارند که برروی استفاده کننده، تاثیر نمیگذارد. بنابراین ,قرص برای این نوع ،عوارض جانبی ندارد مگر اینکه، زن از هر یک از مشکلات ازپیش گفته ،رنج ببرد.

روش های پیشگیری از بارداری

چه باورهایی درباره روش های پیشگیری از بارداری وجود دارد

۲.کاندوم از همه چیز محافظت میکند:

این یک اشتباه جدی است,اگر فکر میکنید که بااستفاده از کاندوم ،از همه چیز محافظت خواهید کرد به این دلیل که، کاندوم میتواند شکاف داشته باشد و یا هر چیز دیگری.نکته بعدی این است که،علاوه بر جلوگیری از بارداری ,کاندوم از STD نیز جلوگیری میکند ما میگوییم جلوگیری میکند و صحیح است، اما گاهی اوقات آنها در مجموع نمیتوانند جلوگیری کنند،حتی اگر از کاندوم استفاده کنید، میتوانید یک بیماری منتقل شده از راه جنسی را دریافت کنید.

در چه مواردی؟در صورتی که کاندوم به طور کامل,تمام آلت تناسلی را پوشش ندهد که حداقل تماس پوست به پوست وجود دارد. کاندوم برای رابطه جنسی واژن استفاده میشود,نه برای رابطه جنسی مقعدی.مواردی وجود دارد کهSTDها از ناحیه دهان منتقل میشوند,بنابراین دررابطه جنسی دهانی نیز باید محافظت شود.

چند باور غلط درباره روش های ضد بارداری

جلوگیری از بارداری

روش های متفاوت جلوگیری از بارداری و باور های غلط درباره آن ها

۳. IUD کارنمیکند:

یکی دیگر از افسانه های جلوگیری از بارداری این است که معتقد باشیم که IUD ها کار نمیکنند همانطور که همه ما میدانیم ,همه روش ها ،دارای درصدهای کوچکی از ریسک هستند که ممکن است شکست بخورند همچنین IUD هم،دارای این درصد است بااین حال,این یک روش بسیار موثر است,که از قرص یا حلقه ی واژنی جلوتر است. بنابراین,IUD ،یک روش ضدبارداری بسیارراحت است، که با آن میتوانید با خیال راحت روابط جنسی را تجربه کنید. البته,برای زنانی که به علت انسداد رحم دچار کمبود فرزند هستند توصیه نمیشود,چون IUD باعث ایجاد درد میشود.

حقایق روش های پیشگیری از بارداری

زمانی که ما برخی از افسانه هایی را که بیشتر درموردشان نشنیده ایم را می بینیم,به بحث درباره ی حقایق روش های جلوگیری از بارداری خواهیم رفت شاید آنهایی که ما گفتیم ,آنهایی نباشد که باید به آنها اعتبار و اهمیت بدهید.

روش های پیشگیری از بارداری

چند حقیقت درباره روش های پیشگیری از بارداری

۱.قرص های اضطراری که باعث سقط جنین میشود:
قرص اضطراری، یک قرص گران قیمت است ،که میتواند در عرض ۷۲ساعت رابطه جنسی در دسترس باشد که اگر زمان بیشتری بگذرد تاثیر کمتری خواهد داشت این قرص ها ،برای شرایط اضطراری ضد بارداری است که نباید به طور مرتب استفاده شود. این قرص ها ،دارای مقدار زیادی هورمون است که باعث میشود مجموعه ای از عوارض جانبی مانند:درد شکم و خون ریزی جزئی ایجاد شود که این طبیعی است ,زیرا عملکرد آن جلوگیری از تخمک گذاری,تخمک بارور شده است.اگر این قرص ،به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری به طور مرتب استفاده شود,میتواند باعث ناباروری شود.

سه حقیقت درباره راه های جلوگیری از بارداری

۲.اگر خوردن قرص را متوقف کنم میتوانم باردار شوم؟
این چیزی است که باید در ذهن داشته باشید,زیرا افرادی هستند که اعتقاد دارند که اگر شما خوردن قرص ها را قطع کنید ,بدنتان برای بارداری به ۱تا ۲ماه زمان نیاز داردهیچ چیز بهتر از واقعیت نیست,به محض اینکه شما خوردن قرص را متوقف کنید میتوانید باردار شوید بنابراین اگر این خواسته شما نیست ,اما قصد دارید که خوردن قرص راکنار بگذارید.مهم است که حتما، از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید ، کاندوم میتواند یک گزینه بسیار خوبی باشد.
 
جلوگیری از حاملگی

درباره روش های جلوگیری از حاملگی چه می دانید

۳.پتچ و تزریق نیز بسیار موثر است:
اگرچه کاندوم و قرص، روشهای شناخته شده برای جلوگیری از بارداری هستند,اما روشهای دیگری وجود دارد که به همان اندازه برای جلوگیری از بارداری موثر است علاوه بر این,آنها به کاهش سندروم پیش از قاعدگی هم کمک میکنند. بااین حال پتچ و تزریق ها ،در برابر بیماری های منتقل کننده ،از راه جنسی محافظت نمیکنند پس ،لازم است که از یک روش اضافی مانند کاندوم استفاده کنید.
از افسانه ها و واقعیت ها درباره روش های جلوگیری از بارداری چه میدانید؟ کدام یکی از شما همین الان متوجه شدید؟ ماشما را تشویق میکنیم که درمورد افسانه ها و حقیقت هایی درباره ی روش های جلوگیری از حاملگی که میشناسید نظر دهید. امروز ما برخی از مهمترین بحث ها را مطرح کرده ایم,اما تعداد بیشتری وجود دارد؛ که لازمه ی آن تحقیق و بررسی بیشتر شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *