خراسان/   مفاصل | با بالارفتن سن، مفاصل سفت و ماهیچه‎ها ضعیف می‎شوند. آرتروز، از بیماری‎های رایج سالمندی ا‎ست که روی توانایی رانندگی تأثیر می‎گذارد. کندی در چرخاندن سر برای دیدن عقب، دشواری در چرخاندن سریع فرمان یا ترمزگرفتنِ به ‎موقع، نشانه‎هایی ا‎ست که نباید به آن‎ها بی‎توجه باشید.
توصیه‌: اگر درد، احساس سفتی در اندام‎ها و آرتروز در رانندگی‎تان ایجاد مشکل می‎کند، به پزشک مراجعه کنید.
  بینایی | اگر برای خواندن تابلوهای راهنمایی ‎و رانندگی نسبت به قبل، زمان بیشتری نیاز دارید؛ اگر پیدا کردن مسیر در محل‎های آشنا برای‎تان ساده نیست و اگر شب‎ها دید واضحی در جاده و خیابان ندارید؛ با هشدارهایی مواجه هستید که نباید از آن‎ها بگذرید. بیماری‎هایی مثل آب‎سیاه و آب‎مروارید هم بینایی را تحت تأثیر قرار می‎دهند.
توصیه: اگر ۶۵سال به بالا دارید، هرسال به چشم‎پزشک مراجعه کنید و مطمئن باشید شماره عینک یا لنزتان برای چشم‎تان مناسب است. 
  شنوایی | راننده‎ها باید به بوق‎ها و آژیرها و صداهای اتومبیل خودشان حساس باشند. پا به‎سن گذاشتن و مشکلات شنوایی همراه آن، ممکن است راننده‎های سالمند را در این زمینه دچار مشکل کند.
توصیه: بعد از ۵۰سالگی، حداقل هر سه سال یک‎بار باید به پزشک گوش‎ و حلق‎ و بینی مراجعه کنید.
  داروها | درنتیجه مصرف دارو، به‎طور معمول احساس خواب‎آلودگی، سنگینی در سر و افت سطح هوشیاری دارید؟ در بروشور داروهای‎تان، هشداری درباره رانندگی نوشته شده‎است؟ این نشانه‎ها را جدی بگیرید.
توصیه: از پزشک‎تان درباره تأثیرات احتمالی داروهای‎تان بر رانندگی، توضیح بخواهید.          
 منبع: nia.nih.gov