جوان‌تر نشان دادن پوست صورت از دغدغه بسیاری از خانم ها هنگام افزایش سن است. راه های ساده و موثر به پایین آوردن سن افراد کمک بسزایی می‌کنند.
ساده‌ترین راه‌های موجود برای پایین آوردن سن صورت
بالا رفتن سن و پیر شدن؛ چیزی است که نمی‌ توانیم جلوی آن را بگیریم اما اقداماتی هستند که به ما کمک می‌ کنند تا حتی در سنین بالا هم شاد، جوان و سالم باشیم و بتوانیم فرایند پیریِ خود را کند کنیم. تصمیم داریم راهکار هایی را به شما معرفی کنیم که حتی اگر سن تان هم بالا برود، باز سن واقعی تان را نشان ندهد. پس با ما همراه باشید.


روتین مراقبت از پوست
پاکسازی پوست و پاک کردن آرایش برای سالم نگه داشتن پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید از سرمِ آنتی اکسیدان حاوی ویتامین c و مرطوب کننده روی پوست تان استفاده کنید که به شدت کمک کننده است.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب
اگر می خواهید یک روتین زیبایی داشته باشید که سن تان را جوان تر نشان دهد، باید از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید. ضد آفتاب می تواند به شما کمک کند تا پوست سالم تری داشته باشید. در واقع از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند، از آسیب به آن هم جلوگیری می کند، زیرا اگر عامل حفاظت کننده مانند ضد آفتاب روی پوست تان نباشد، این اشعه به عمق نفوذ می‌ کند و باعث ایجاد چین و چروک و لکه های پیری می شود.

داشتنِ خواب کافی
برای این که پوست جوان تری داشته باشید، باید خوب بخوابید. در واقع در طولِ خواب؛ بدن پروتئین بیشتری مانند کلاژن و الاستین را تولید می کند که هر دو برای بازیابی و جوان سازی پوست بسیار مناسب هستند؛ پس خوابِ خود را بهبود ببخشید. همانطور که گفتیم راهکار های مراقبت از پوست را در پیش بگیرید و قبل از خواب حتما آن ها را اجرایی کنید.

سبک زندگی سالم
شما باید مواد مغذی را به پوست تان برسانید و از رژیم های غذایی گیاهی حاوی آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ها استفاده کنید که در سلامتِ پوست اهمیت بسیار زیادی دارند‌. آب رسانی و ورزش را فراموش نکنید که باعث درخشندگی پوست می شود و زیبایی کلی پوست تان را افزایش می دهد.

بوتاکس
اگر چین و چروک ها شما را آزار می‌ دهند، می‌ توانید با سبک زندگی سالم و روتین هایی که استفاده می کنید، به هدف تان برسید. بوتاکس هم می‌ تواند به شدت کمک‌ کننده باشد؛ زیرا چروک ها را از بین می برد و کیفیت پوست تان را بهبود می بخشد. تزریق بوتاکس همچنین باعث می شود که شما چین و چروک را روی صورت تان احساس نکنید.
در ضمن؛ بوتاکس را برای کار های دیگر هم انجام می‌ دهند؛ به طور مثال برای درمان اسپاسم گردن، عرق بیش از حد زیاد، پر کاری بیش از حد مثانه و تنبلی چشم هم از بوتاکس استفاده می کنند اما مهم ترین مزیت آن جلوگیری یا کاهش پیری پوست است.