خراسان/ کوله‌پشتی، پرده توری، کفش و … از وسایلی است که با رعایت چند نکته می‌توان آن‌ها را با ماشین لباس شویی شست…
پاسخ  این سوال که آیا فقط لباس و ملحفه را می‌شود در ماشین‌لباس شویی شست؟، خیر است. خانم‌ها بیشتر اوقات فقط برای شستن لباس و ملحفه ماشین لباس شویی را روشن می‌کنند؛ در این مطلب می‌خواهیم شما را با وسایل دیگری که می‌شود در ماشین لباسشویی شسته شود، آشنا کنیم و البته به نکاتی که هنگام شستن آن‌ها باید رعایت شود هم اشاره خواهیم کرد.
  نوار پرده‌ 

برای شست‌وشوی نوار پرده، از آب گرم و کمی سرکه سفید، جوش شیرین یا پودر لباس شویی ملایم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب پودر لباس شویی و یک پیمانه جوش‌شیرین کمک بگیرید. توجه داشته باشید که شست‌وشوی نوار پرده با آب داغ ممکن است به آن آسیب برساند. برای جلوگیری از پاره‌شدن نوار پرده و تمیزترشدن آن، بهتر است چند حوله کوچک را به‌همراه نوار پرده، داخل ماشین لباس شویی بیندازید.
  تشک صندلی‌های حیاط و بالکن‌ 

تشک صندلی‌های حیاط به‌دلیل قرارگرفتن در فضای باز معمولا خیلی زود کثیف می‌شوند. در صورت نیاز با یک اسپری ضدلک، لکه‌های چربی یا دود را از روی تشک‌ها تمیز کنید و سپس تشک‌ها را با آب سرد و دور کم در ماشین لباس شویی بشویید. بعد از شست‌وشو، تشک‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.
 پرده‌های توری‌

  برای شستن پرده‌های توری آن‌ها را داخل یک کیسه توری قرار دهید و کیسه را در ماشین لباس شویی بیندازید. دور ماشین باید پایین باشد. ماشین لباس شویی برای شستن پرده‌های ساتن یا پرده‌های سنگین انتخاب خوبی نیست.
 کیف چرمی‌ 

اگر شستن کیف چرمی با ماشین لباس شویی به نظرتان منطقی نیست و به این موضوع شک دارید، کافی ا‌ست یکی از کیف‌های چرمی‌تان را که نیاز به شست‌وشو دارد داخل ماشین لباس شویی بیندازید و آن را با آب ولرم و مایع لباس شویی ملایم بشویید. نتیجه نهایی ، نظرتان درباره شست‌وشوی چرم در ماشین لباس شویی را تغییر خواهد داد.
 کوله‌پشتی‌ 

کوله‌پشتی، کیف‌ و کیسه‌های خرید پارچه‌ای قابل‌شست‌وشو را می‌توانید با ماشین لباس شویی تمیز کنید. برای این‌که قسمت‌های فلزی و زیپ این وسایل به ماشین لباس شویی آسیب نرساند، بهتر است قبل از گذاشتن کیف در ماشین لباس شویی آن را داخل یک روبالشی کهنه قرار دهید یا کیف را پشت‌ورو کنید تا زیپ و حلقه‌های فلزی کمترین تماس را با سطح داخلی ماشین لباس شویی داشته باشند.
 کفش‌ها و کتانی‌ها‌

  بند کفش ها‌ را جدا کنید و آن‌ها را داخل یک کیسه توری قرار دهید. کفش‌ها و کیسه را به‌همراه چند عدد حوله داخل ماشین لباس شویی بگذارید. قراردادن حوله در ماشین لباس شویی از کوبیده‌شدن کفش‌ها به دیواره آن جلوگیری می‌کند. بعد از اتمام شست‌وشو، کفش‌ها را برای خشک‌شدن در هوای آزاد قرار دهید.
مترجم : مارال مرادی | منبع: realsimple