1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

برای سلامت جنین چه باید کرد؟

برای سلامت جنین چه باید کرد؟

برای سلامت جنین چه باید کرد؟

بیا نی نی:زنی ۳۲ ساله هستم. متأسفانه مبتلا به عفونت رحمی شده‌ام و قصد بارداری نیزدارم؛ می‌خواستم بدانم ضروری است قبل از اقدام به بارداری اقدام به درمان کنم یا در طول دوران بارداری نیز می‌توانم درمان را انجام دهم؟
دکتر رضا آقایان- متخصص زنان و زایمان در پاسخ به این سئوال نوشت: به همه زنانی که قصد باردار شدن دارند توصیه می‌شود قبل از بارداری توسط پزشک متخصص زنان و زایمان معاینه شوند. درمان عفونت‌های رحمی در زمان قبل از بارداری از نکات مهمی است که زنان باید به آن توجه داشته باشند بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از زمان بارداری به پزشک متخصص مراجعه کنند تا ابتدا بیماری‌شان درمان و سپس اقدام به بارداری کنند.

رژیم غذایی مناسب نیز در زمان بارداری از نکات بسیار ضروری است که باید رعایت شود. این زنان باید در مقدار مصرف چربی، گلوکز و نمک دقت داشته باشند و بر اساس میزان چربی و فشار خون خود از این مواد غذایی استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود که این افراد در طول بارداری به میزان متعادل و کافی مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات تازه، گوشت سفید و گوشت قرمز بدون چربی مصرف کنند تا نوزادی سالم داشته باشند. درمان عفونت‌های رحمی نیز قبل از بارداری از نکات حائز اهمیت است اما توصیه می‌شود حتی افرادی که مبتلا به این عفونت‌ها هم نیستند و قصد بارداری دارند به پزشک متخصص مراجعه کنند تا پزشک توصیه‌های لازم را به آنها ارائه دهد.

منبع:روزنامه ایران


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *