1403/02/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

برای سلامت پوست در دوران بارداری چه کنیم؟

برای سلامت پوست در دوران بارداری چه کنیم؟

دوران بارداری

روش های موثر برای داشتن پوستی سالم در دوران بارداری

در دوران بارداری، تغییرات هورمونی زیادی در بدن اتفاق می افتد. بعضی از این تغییرات، مثل هوس کردن غذاهای مختلف بی ضرر هستند، اما بعضی از این تغییرات هم میتوانند به بدن آسیب برسانند . در دوران بارداری پوست حساس تر از همیشه هست ومستعد مشکلات فراوانی است از لکه های پوستی گرفته تا جوش، بنابراین زنان باردار باید با این روش های مراقبت از پوست آشنا شوند.

روش های بی ضرر مراقبت از پوست در دوران بارداری

کتاب ها و مطالب زیادی در خصوص رژیم غذایی در دوران بارداری و باید ها و نبایدهای آن وجود دارد اما کمتر مطلبی در ارتباط با سلامت پوست در این دوران به چشم می خورد در ادامه می خواهیم به نکاتی بپردازیم که به سلامت پوست شما در این دوران کمک می کند.

– مصرف مکمل ها

در طول دوران بارداری مصرف مکمل ها را فراموش نکنید حتی اگر تغذیه شما متعادل و سالم هم باشد باز باید برای رسیدن مواد مغذی و مورد نیاز خودتان و جنین از مکمل ها و با مشورت پزشک استفاده کنید این مکمل ها تاثیر فوق العاده ای در سلامت پوست و مو دارند.

دوران بارداری

آشنایی با روش های مراقبت از پوست در دوران بارداری

– رطوبت رسانی

با توجه به اینکه ژنتیک و عوامل مختلف دیگر در کنترل شما نیستند و می توانند پوست شما را تحت تاثیر خودشان قرار دهند استفاده از مرطوب کننده متناسب با پوست شما تنها راهی است که می تواند از آسیب های پوستی به دنبال عوارض بارداری مثل خارش پوست جلوگیری کند.

– استفاده از ضد آفتاب

در این دوران بهتر است از ضد آفتاب های حاوی مواد معدنی مثل روی، تیتانیوم یا هر دو استفاده کنید و هنگام بیرون رفتن از خانه برای محافظت از پوستتان در مقابل اشعه خورشید از کلاه استفاده کنید.

دوران بارداری

مراقبت از پوست در دوران بارداری

ویتامین C

استفاده از کرم های حاوی ویتامین C یا مواد غذایی مثل مرکبات و … باعث می شود انعطاف پوست شما بیشتر شده و از سلول های پوستی در مقابل آسیب های اشعه UV خورشید مراقب کند.

نکته هایی که برای مراقبت از پوست در دوران بارداری
  • وقتی آرایش می کنید، محصولات بدون چربی را انتخاب کنید تا از بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش جلوگیری کنید.
  • هرروز از یک شوینده ملایم برای از بین بردن چربی پوست و جلوگیری از جوش ها استفاده کنید.
  • پوست خود را مرطوب نگه دارید. از حمام کردن با آب داغ خودداری کرده و از یک شوینده ملایمی که پس از استحمام پوستتان را خشک نکند، استفاده کنید.
  • ممکن است در ناحیه شکم به دلیل کشیده شدن پوست دچار خشکی و خارش شوید. در این موارد شکم خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *