1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی کدام است؟

بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی کدام است؟

همه‌ی کسانی که پریود می‌شوند، می‌دانند که چقدر حساب کردن روز‌های سیکل عادت ماهیانه سخت و دشوار است. به همین دلیل است که شما به بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی نیاز دارید، تا این حساب و کتاب‌ها را به جای شما انجام دهد و خیال‌تان را از این بابت راحت کند!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اپلیکیشن‌های پریود فقط مخصوص کسانی هستند که سیکل پریود نامنظم دارند. در صورتی که بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی برای همه لازم و ضروری است.

  • اول از همه، اپلیکیشن‌های دوران قاعدگی به شما کمک می‌کنند که عادت ماهیانه‌ی خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت مشاهده‌ی بی‌نظمی‌های مشکوک، از آن‌ها غافل نشوید.
  • به علاوه، اگر شما با مسائلی مثل اندومتریوز، فیبروم یا سندرم تخمدان پلی کیستیک سروکار دارید، درک سیکل قاعدگی ممکن است فواید زیادی برایتان داشته باشد.
  • از همه مهم‌تر، اگه قصد بارداری دارید یا برعکس، نمی‌خواهید اصلاً باردار شوید، باید از زمان تخمک‌گذاری ماهیانه‌ی خود اطلاع دقیق داشته باشید.
  • و در آخر، اپلیکیشن‌های دوران قاعدگی با ویژگی‌های فرعی و سرگرم‌کننده‌ی خود، تجربه‌ی عادت ماهیانه را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

                                       بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی

در این مقاله می‌خوانید:

اپلیکیشن‌های دوران قاعدگی به شما کمک می‌کنند که عادت ماهیانه‌ی خود را زیر نظر داشته باشید.

  • سیکل چیست؟
  • بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی
  • فاصله بین دو قاعدگی چند روز است؟
  • نحوه‌ی محاسبه سیکل قاعدگی

سیکل چیست؟

سیکل قاعدگی، مجموعه‌ای از تغییرات طبیعی در ساختارهای رحم، تخمدان‌ها و تولید هورمون‌ها است که بارداری را ممکن می‌سازد.

  • چرخه‌ی تخمدان، کار تولید و آزادسازی تخمک و هورمون‌های استروژن و پروژسترون را برعهده دارد.
  • چرخه‌ی رحم نیز کار آماده‌سازی و نگهداری دیواره‌ی رحم برای دریافت تخمک بارور شده را انجام می‌دهد.

این چرخه‌ها، همزمان و هماهنگ هستند و به طور متوسط، ۲۸ روز طول می‌کشند و تا حدود ۳۰ تا ۴۵ سالگی ادامه می‌یابند.

                                       برنامه برای پریود

بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی

در ادامه، شما را با ۳ نمونه از بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی آشنا می‌کنیم.

۱- اپلیکیشن Flo

اپلیکیشن Flo یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوران قاعدگی محسوب می‌شود.

اپلیکیشن Flo یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوران قاعدگی محسوب می‌شود. فلو، بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی است؛ زیرا با آن می‌توانید پریود خود را ثبت کرده و زمان شروع خونریزی خود را پیش‌بینی کنید.
هم‌چنین در آن، لیستی از ۷۰ نوع علامت دوران قاعدگی از جمله نفخ، شکم درد، تغییرات خلقی و کیفیت خواب وجود دارد که می‌توانید هر ماه، آن‌ها را علامت بزنید.
حتی می‌توانید از طریق همین اپلیکیشن با کاربران دیگر درباره‌ی سلامت جنسی و بهداشت باروری صحبت کنید و احساسات خود را به اشتراک بگذارید.
به علاوه، تعداد زیادی مقاله و آزمون در فلو وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و اطلاعات خود را درباره‌ی قاعدگی افزایش دهید.

                                       سیکل چیست؟

۲- اپلیکیشن Eve by Glow

Eve by Glow فقط روی کسانی تمرکز دارد که نمی‌خواهند باردار شوند.

در بسیاری از موارد، اپلیکیشن‌های دوران قاعدگی طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که واقعاً فرقی بین کسانی که قصد بارداری دارند و کسانی که قصدش را ندارند، قائل نمی‌شوند.
چیزی که Eve by Glow را به بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی تبدیل می‌کند، این است که این برنامه فقط روی کسانی تمرکز دارد که نمی‌خواهند باردار شوند.
از مزیت‌های دیگر این برنامه، هشدارهای روزانه‌ی آن است که به شما یادآوری می‌کند هر روز علائم خود را ردیابی کنید و بدانید چه زمان‌هایی می‌توانید با خیال راحت‌ رابطه‌ی جنسی داشته باشید.
در این برنامه هم می‌توانید با کاربران دیگر سوالات خود را مطرح کرده و داستان‌هایتان را به اشتراک بگذارید.

۳- اپلیکیشن Glow

اپلیکیشن Glow روی کسانی تمرکز دارد که قصد بارداری و زایمان دارند.

اپلیکیشن Glow، برعکس اپلیکیشن قبلی، روی کسانی تمرکز دارد که قصد بارداری و زایمان دارند. این برنامه نیز بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی محسوب می‌شود، زیرا می‌تواند از ابتدای بارداری گرفته تا حتی بعد از زایمان نیز همراه شما باشد.
در این برنامه می‌توانید علائم مختلفی را که در دوران بارداری تجربه می‌کنید، پیگیری کرده و مثل سایر برنامه‌ها، وزن، دمای بدن و کیفیت خواب خود را نیز زیر نظر بگیرید. هم‌چنین می‌توانید خلق‌وخوی خود را بعد از زایمان پیگیری کرده و با پزشک خود در میان بگذارید.

                                       فاصله بین دو قاعدگی چند روز است؟

فاصله بین دو قاعدگی چند روز است؟

طول متوسط سیکل قاعدگی ۲۸ روز است.

ممکن است تاکنون برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که واقعاً فاصله‌ بین دو قاعدگی چند روز است؟
همان‌طور که گفتیم، طول متوسط سیکل قاعدگی ۲۸ روز است. اما بعضی از افراد ممکن است هر ۲۱ روز یک‌بار یا هر ۳۵ روز یک‌بار نیز پریود شوند که خیلی غیرعادی نیست.
اما اگر کمتر یا بیشتر از مدت زمان گفته شده بین پریودهایتان فاصله بیفتد، لازم است که به یک متخصص خوب مراجعه کنید.

نحوه‌ی محاسبه سیکل قاعدگی

تخمک‌گذاری معمولاً ۱۲ تا ۱۶ روز قبل از قاعدگی شما اتفاق می‌افتد.

برای محاسبه‌ی سیکل قاعدگی خود، باید از روز اول پریودتان شروع کنید و تعداد روزها را تا پریود بعدی خود که روز اول چرخه‌ی بعدی شما است، بشمارید.
۳ ماه این شمارش را انجام دهید و بعد میانگین بگیرید. یعنی تعداد کل روزها را با هم جمع کرده و عدد نهایی را بر ۳ تقسیم کنید. طول متوسط سیکل قاعدگی شما به دست می‌آید.
تخمک‌گذاری معمولاً ۱۲ تا ۱۶ روز قبل از قاعدگی شما اتفاق می‌افتد. قسمت دوم چرخه اتفاق خاصی نمی‌افتد و تقریباً ۱۴ روز طول می‌کشد.
سایت‌های مختلفی هستند که می‌توانند سیکل قاعدگی شما را پیگیری کنند. مهم‌تر این‌که بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی می‌تواند همه‌ی این محاسبات را به جای شما انجام دهد.

                                       نحوه‌ی محاسبه سیکل قاعدگی

جمع‌بندی درباره اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی

همان‌طور که گفتیم سیکل قاعدگی، مجموعه‌ای از تغییرات طبیعی در ساختارهای رحم، تخمدان‌ها و تولید هورمون‌ها است که بارداری را ممکن می‌سازد. شما به دلایل سلامتی و همچنین برای بارداری، یا پیشگیری از بارداری باید با سیکل قاعدگی و تخمک‌گذاری خود آشنا باشید. انواع اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی می‌توانند به شما کمک کنند.
برنامه‌های دوران قاعدگی بسیار مفیدند، زیرا می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای سیکل عادت ماهیانه‌ی شما را ردیابی و در بسیاری از موارد مربوط به آن، به شما کمک کنند. اما بهترین اپلیکیشن مدیریت دوران قاعدگی، اپلیکیشنی است که صرفاً شما با کار کردن با آن راحت‌تر باشید و بتوانید توقعات خود را به‌سادگی برطرف کنید.

پیشنهاد ویژه بیا نی نی: بهترین دکتر جراح بینی در تهران

پیشنهاد ویژه بیا نی نی: بهترین سونوگرافی تهران

برای اطلاعات بیشتر و مراجعه به متخصصان زنان و زایمان می‌توانید به کلینیک بیا نی نی سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *