1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین توصیه‌های غذایی برای افزایش باروری مردان

بهترین توصیه‌های غذایی برای افزایش باروری مردان

بهترین توصیه‌های غذایی برای افزایش باروری مردان

تغذیه تاثیر مستقیمی بر قوای اسپرم می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی ضعیف و نوشیدن الکل به صورت مداوم می‌تواند بر کاهش کیفیت و میزان اسپرم تاثیر گذاشته و عمل لقاح را با مشکل روبرو کند. از آنجا که مشکلات ناباروری همانقدر که برای زنان وجود دارد برای مردان نیز هست – یک سوم مشکلات ناباروری می‌تواند از جانب مردان باشد- بهره‌گیری از یک برنامه غذایی سالم می‌تواند شانس مردان برای بچه‌دار شدن را بالا ببرد.
سایر تحقیقات نیز نشان می‌دهد که استفاده از نوشیدنی‌های الکلی سنگین به اسپرم آسیب می‌رساند. اینکه نوشیدن قهوه به باروری شما کمک می‌کند یا آسیب می‌رساند هنوز چندان مشخص نیست. اما سعی کنید نوشیدن آن را به یک یا دو فنجان در روز برسانید. در همین رابطه دانستن اینکه چه چیزهایی اسپرم مردان را قوی می‌کند برایتان مفید است. 

مهم‌ترین مواد غذایی کدامند؟

رژیم غذایی پدران باید به اندازه رژیم مادران متعادل، متنوع و مغذی باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده در انجمن پزشکی باروری در آمریکا، استفاده از یک رژیم غذایی سالم حاوی مقدار زیادی ماهی، سبزیجات و حبوبات به معنای اسپرم‌های فعال بیشتر است. این در حالی است که رژیم‌هایی که چربی ترانس در آنها بالاست موجب کاهش میزان اسپرم در مایع منی می‌شوند.

نکاتی برای پدران آینده:

  • غذاهایی سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان مصرف کنید. این مواد غذایی به جلوگیری از کمبود اسپرم کمک کرده و باعث افزایش تحرک آن می‌شود. هر ۲۸ گرم از یک لیوان آب پرتقال حاوی ۱۲۴ میلی گرم از ویتامین سی است و این در حالی است که شما می‌توانید روزانه حداقل ۹۰ میلی گرم از این ویتامین را دریافت کنید. اگر سیگار می‌کشید حداقل باید ۱۲۵ میلی گرم از این ویتامین به بدن شما برسد.
  • به میزان کافی زینک دریافت کنید. فقدان زینک باعث توده شدن اسپرم‌ها شده و منجر به ناباروری می‌شود. زینک در صدف دریایی، فیله گوساله، حبوبات پخته شده و مرغ وجود دارد.
  • از اسید فولیک استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد مردانی که میزان ویتامین ب در آنها پایین است در تولید اسپرم سالم مشکل دارند. درست همانند آنچه زنان نیاز دارند تا باعث کاهش خطر ایجاد نقص لوله عصبی نوزاد در زمان تولد شوند. ممکن است بتوانید با مصرف غلات در صبحانه، برگ های سبز، بنشن و یا آب پرتقال مقداری از ۴۰۰ میلیگرم اسید فولیک مورد نیاز روزانه را تامین کنید. اما خوردن مولتی ویتامین و مکمل اسید فولیک نیز برای اطمینان بیشتر، ضرری نمی رساند.
  • روزانه یک قرص مولتی ویتامین مصرف کنید. یک قرص جایگزین یک رژیم غذایی سالم نیست. اما مولتی ویتامین می‌تواند شما را از اینکه میزان مورد نیاز مواد مغذی را دریافت می کنید مطمئن سازد.
  • مصرف الکل را متوقف کنید. مصرف بیش از اندازه از شراب، آبجو و سایر نوشیدنی‌های الکلی می تواند سطح هورمون تستسترون را کاهش داده و تعداد اسپرم‌های غیر طبیعی در انزال شما را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *