بیا نی نی/ اگر لوله سرویس بهداشتی منزل یا محل کارتان به طور دائم می‌گیرد، برای یک بار هم شده این راه حل را هنگام شستشوی آن امتحان کنید. قطعا برای یک یا چند بار اتفاق افتاده است که لوله فاضلاب سرویس بهداشتی هر خانه ای گرفته باشد که یا اعضای آن خانه برای برطرف شدن این مشکل, دست به دامن فنی کار مرتبط شده باشند تا آن لوله را برایشان باز کند یا به گونه ای با آن کنار آمده اند که در این میان, باید بدانید که این مشکل چندان بزرگ نیست و تنها یک راه حل ساده دارد و آن هم استفاده از مایع ظرفشویی است.
بدین صورت که ریختن مقدار کافی مایع ظرفشویی در کاسه سرویس بهداشتی، راه لوله و گرفتگی های آن را براحتی باز می‌کند که فقط باید دقت داشته باشید که برای درست کردن محلول مخصوص باز کردن لوله, از آب داغ استفاده نکنید، چون ممکن است به کاسه توالت آسیب جدی برساند.
برای این منظور باید میزان کافی مایع ظرفشویی را با مقدار زیادی آب ولرم مخلوط کنید و محلول به دست آمده را در سرویس بهداشتی بریزید تا برای دقایقی روی محل بماند و بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواهید دید که مخلوط آب و مایع ظرفشویی کار خود را به درستی انجام داده است چرا که آب به اطراف گرفتگی های موجود, راه پیدا کرده و آن‌ها را به آرامی پایین برده است که  پس از این کار، می‌توانید به راحتی توالت را بشویید و ببینید که دیگر راه آب مسدود نیست و هیچ گرفتگی در آن محل وجود ندارد.
نکته‌ حائز اهمیت  این است که محلول آب و مایع ظرفشویی را می توان به عنوان یک روش پیشگیری هم مورد استفاده قرار داد. یعنی اگر هر از چند گاهی، این محلول را درست کنید و داخل چاه توالت بریزید، از گرفتن لوله سرویس بهداشتی خود در امان خواهید ماند و به این گرفتاری دچار نخواهید شد و علاوه بر این توالتتان هم به طور مرتب شسته‌اید.