1403/02/17

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین شیوه تنبیه کودک با ۴ گام موثر

بهترین شیوه تنبیه کودک با ۴ گام موثر

بهترین شیوه تنبیه کودک، آموزش رفتار درست، آگاه سازی او و ایجاد ارتباط همدلانه والد و فرزندی است. در ۴ گام ساده، می‌توان رفتار صحیح را به کودک آموزش داد و او را راهنمایی کرد.

بهترین شیوه تنبیه کودک با ۴ گام موثر
 
بیا نی نی | دسته مادر و کودک – بهترین شیوه تنبیه کودک، موضوعی بسیار پیچیده و دشوار است. ما می‌خواهیم از وجود کودکمان لذت ببریم، دوست نداریم به خاطر چیز‌های بی اهمیت دچار استرس شویم، دوست داریم کودکمان بهترین رفتار را داشته باشد و می‌خواهیم در مورد خودمان و کودکمان با گذشت‌تر باشیم.
با این وجود چیز‌های بسیار زیادی وجود دارد که ما باید کودکمان را به انجام آن وادار کنیم و یا از انجام آن بازداریم. کار‌های روزانه زیادی هست که باید تکمیل شوند. کودکان همیشه به حرف‌های ما گوش نمی‌دهند، همیشه کار‌های مورد علاقه ما را انجام نمی‌دهند و از دانش و احاطه عاطفی محدودی برخوردارند.
 

بهترین شیوه تنبیه کودک

بهترین شیوه تنبیه کودک در جهت منضبط کردن او چهار مرحله دارد:
  1. تصحیح کردن آنی رفتار
  2. درس آموختن
  3. دادن ابزار‌های لازم برای ایجاد خود انضباطی و کنترل عاطفی
  4. ایجاد ارتباط بین والدین و کودک

در ادامه روش به کار بستن این چهار بخش را در چند وضعیت رایج مورد بررسی قرار می‌دهیم تا دریابید چگونه این چهار هدف تقریبا در هر شرایطی قابل دستیابی است.

موقعیت اول

وضعیت:

کودکتان به این دلیل که برای او اسباب بازی جدیدی نخریده‌اید، در مغازه قشقرق به راه انداخته و شروع به کج خلقی و بد رفتاری می‌کند.

راهکار:

  1. بلافاصله رفتار را تصحیح کنید. کودک خود را به دستشویی و یا گوشه خلوت مغازه ببرید و منتظر بمانید تا کج خلقی خود را پایان دهد.
  2. درس بدهید. به او بگویید: تو نمی‌توانی هر چیزی را که دوست داری، داشته باشی. تو باید احساسات و عواطف خود را به شکل شایسته و قابل قبولی ابراز کنی.
  3. ابزار‌های لازم برای ایجاد خود انضباطی و احاطه عاطفی را در اختیار او قرار دهید. به کودک کمک کنید فهرستی از اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را که در حال حاضر نمی‌تواند داشته باشد، یادداشت کند.
  4. ارتباط برقرار کنید. از خود رهبری، فهم و صبر و حوصله نشان دهید.

 کودک ندارید.

  • با اجرای این روش، به عنوان پدر و مادر، احساس خشنودی، رضایت و آرامش بیشتری را تجربه می‌کنید.
  • بهترین شیوه تنبیه کودک

    اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران بیا نی نی در میان بگذارید.

    برگرفته از: انضباط بدون گریه / الیزابت پنتلی


    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *