1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تاثیر عجیب سس مایونز برای پاک کردن لکه آب!

تاثیر عجیب سس مایونز برای پاک کردن لکه آب!

آب و چوب قطعا با هم ترکیب نمی‌شوند، اما گاهی مبلمان چوبی یا کابینت چوبی با خیس شدن آسیب می‌بینند، با این حال روش‌هایی برای بازسازی آنها وجود دارد. گزینه‌های مختلفی برای تعمیر چوب آسیب دیده بر اساس میزان آسیب آب وجود دارد که در ادامه مطلب می‌خوانید.

۱. آب ساکن را خشک کنید، سپس چوب را در معرض هوا قرار دهید.

اگر متوجه رطوبت یا آب روی چوب شدید، آن را با پارچه خشک کنید. سپس ۲۴ ساعت صبر کنید تا رطوبتی که داخل چوب نفوذ کرده تبخیر شود. پنجره‌ها را باز و فن‌ها را روشن کنید تا به تبخیر آب کمک کند.

۲. اگر چوب نرم یا تاب خورده بود، آن را بردارید.

اگر چوب زمانی که کاملاً خشک شد هنوز آسیب دیده است، دیگر قابل نجات نیست. چوب را با دست بیرون بکشید اگر میزان آسیب دیدگی خیلی نیست با کمک چاقو آن قسمت را خراش دهید. یا اگر چوب پوسته پوسته شده است، با کمک کاغذ سنباده آن قسمت را صاف کنید.

۳. با استفاده از یک محصول دلخواه لکه‌های آب را پاک کنید.

ممکن است لکه‌های روشن‌تر روی چوب به راحتی از بین بروند، در حالی که لکه‌های تیره‌تر ممکن است این طور نباشند. برای لکه‌های عمیق‌تر و تیره‌تر باید از مواد خشن‌تر استفاده کنید.

برای این لکه‌های سرسخت مقداری مایونز بردارید و با یک پارچه نرم روی لکه بمالید. قبل از پاک کردن مایونز ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید. روغن حاصل از مایونز رطوبت را از بین می‌برد و چوب را احیا می‌کند.

یا اینکه از اسید اگزالیک استفاده کنید. ۱ قسمت اگزالیک اسید را با ۶ قسمت آب مخلوط کنید. دستکش بپوشید و لکه‌ها را با یک پارچه و مخلوط اسید خود بشویید. سپس چوب را خشک کنید.

۴. چوب را سنباده بزنید.

اگر مبلمان شما دارای رنگ، لاک یا لکه است، وقت آن است که از شر آن خلاص شوید. سنباده زدن سطح چوب گزینه‌ای است که بسیار در این زمینه کاربرد دارد. برای چوب صدفی یا لاکی، به جای سنباده از الکل استفاده کنید.  

 تاثیر عجیب سس مایونز برای پاک کردن لکه آب!

۵. اگر همچنان لکه‌ای مشاهده کردید، فرآیند پاکسازی را تکرار کنید.

بسته به عمق لکه چوب، ممکن است همچنان آسیب آب را مشاهده کنید. می‌توانید مراحل بالا را تکرار کنید. اگر لکه از بین رفته است و قصد دارید چوب را رنگ آمیزی کنید هم مشکلی نیست.

۶. از بتونه برای پر کردن قسمت خالی استفاده کنید.

می‌توانید از بتونه برای پرکردن هر شکافی در چوب استفاده کنید. دستکش بپوشید و با استفاده از یک انگشت بتونه را در دهانه شکاف قرار دهید، یا از یک چاقوی بتونه استفاده کنید تا بعد از پرکردن شکاف چوب، سطح را خوب صاف کنید.

به افزودن فیلر یا همان بتونه ادامه دهید تا شکاف کامل شود. اگر بتونه ناهموار است، آن را با لبه چاقوی بتونه صاف کنید. پر و صاف کردن سطح را تا زمانی که بتونه با چوب یکدست شود ادامه دهید. سپس اجازه دهید بتونه خوب پر شود.

۷. اگر مبلمان لرزان است، تعمیر کنید.

اگر محل اتصال مبلمان به راحتی باز شد، آن را بردارید، چسب چوب بزنید و با دست محل اتصال را دوباره جمع کنید.  

۸. لکه چوب را رنگ کنید یا کلا مبلمان را رنگ کنید.

اگر می‌خواهید ظاهر طبیعی‌تری داشته باشید، لکه چوب را رنگ کنید یا کلا مبلمان را رنگ کنید تا حال و هوای جدیدی در دکوراسیون خود هم ایجاد کرده باشید. سپس صبر کنید تا رنگ مبلمان خشک شود و سعی کنید ۲ تا ۳ بار رنگ کردن را تکرار کنید تا شفافیت مورد نظر خود را به‌دست آورید.

۹. لکه یا رنگ را با لاک بپوشانید تا از آسیب محافظت شود.

استفاده از لاک اختیاری است، اما تا حد زیادی به حفظ رنگ روی قسمت آسیب دیده کمک می‌کند. با یک غلتک یا یک قلم مو روی کل کالا لاک بزنید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *