«تتوی خط چشم یکی از راه‌هایی‌ است که از شر آرایش روزانه خلاص‌تان می‌کند». این اصلی‌ترین شعار آرایشگران برای جذب خانم‌ها و انجام تتوی خط چشم، بن‌مژه و … است. منظور از خط چشم دایم، میکروپیگمنتیشن خط چشم و… همان تتوی خط چشم است اما این خط چشم دایم چیست و با انجام آن چه عوارضی در انتظار فرد خواهد بود؟

 احتمال آسیب به چشم
تتوی خط چشم به این صورت است که  به وسیله یک سوزن نازک روی پلک و در امتداد مژه خطی کشیده می‌شود. با شست‌و‌شو پاک نمی‌شود. با توجه به نوع پوست دست‌کم تا چهار سال روی پلک ماندگار است و بعد به تدریج کمرنگ‌تر می‎شود. با توجه به نزدیکی محل تتوی خط چشم با این عضو، احتمال آسیب به چشم در این تتو بالاست و نباید با انتخاب هر مرکزی برای انجام این کار با این قضیه شوخی کرد.

 آسیب مواد رنگی به غدد لنفاوی
در تتوی خط چشم بیش از ۵۰ ماده رنگی متفاوت استفاده می‌شود و این مواد رنگی با ایجاد سوراخ به بافت زیرجلدی پوست می‌رود. بخشی از مواد تتو در ناحیه تزریقی باقی می ماند و بخشی از آن به غدد لنفاوی یا ناحیه بافت‌های مجاور منتقل می‌شود. سوزن‌زدن‌های پی‌در‌پی در ناحیه رویش مژه‌ها و تزریق مواد رنگی می‌تواند عوارض شدیدی داشته باشد.

 مهمانی عفونت‌ها زیر پلک
واکنش‌های آلرژیک، ریزش موی ابرو و مژه‌ها، گرانولوم(التهاب)، کلویید (آوردن گوش اضافه)، عفونت‌های موضعی و … بخشی از عوارضی است که تتوی خط چشم می‌تواند به همراه داشته باشد. ترسناک این که احتمال انتقال عوامل عفونی، عفونت‌های ویروسی مانند هپاتیت یا ایدز و کهیر و حساسیت‌های پوستی و حساسیت به نور خورشید از عوارضی است که از دو روز تا یک ماه بعد از تتوی خط چشم گزارش شده است.