خراسان/ غلتک رنگ‌تان را بیرون بیاورید که قرار است اتاق‌تان جان دوباره‌ای بگیرد. البته قبلش باید رنگی را انتخاب کنید که می‌خواهید به دیوار بزنید. از خودتان بپرسید رنگ موردعلاقه‌تان چیست یا دوست دارید فضای اتاق‌تان دقیقا چه شکلی شود.

اگر بین چند رنگ مردد هستید، تصور کنید کدام‌شان می‌تواند حسی را به محیط بدهد که مدنظرتان است. وقتی مطمئن شدید که دقیقا چه می‌خواهید باید دیوارها را متر کنید تا به کمک فروشنده، به‌اندازه رنگ بخرید. حواس‌تان باشد که رنگ پلاستیک تهیه کنید.

زدن رنگ روغنی به دیوار کار سخت‌تری است و به‌جای غلتک، قلم‌مو لازم دارید. حالا اتاق و دیوارهایش را خالی کنید که وقت رنگ‌آمیزی است. معمولا هر سطل ۱۰کیلویی رنگ پلاستیک به شش کیلو آب برای رقیق شدن نیاز دارد.

رنگ باید طوری رقیق شود که خیلی شل یا سفت نباشد. البته بعضی رنگ‌ها لِم خاص خودشان را دارد. به همین دلیل بهتر است از فروشنده درباره نحوه ساخت مایه‌رنگ راهنمایی بگیرید.

سینی رنگ را پر و غلتک را به رنگ آغشته کنید. قبل از این‌که غلتک را روی دیوار بکشید، اضافه‌های رنگ را در قسمت بالایی سینی بگیرید. حالا باید هر دیوار را به‌طور کامل چند دست رنگ بزنید. بین هربار رنگ‌آمیزی هم دو تا سه ساعت فاصله لازم است تا دیوار کاملا خشک شود.

اگر رنگ دیوار اصلی‌تان با بقیه متفاوت است، حاشیه دیوار را از بالا تا پایین چسب کاغذی بزنید. با این روش رنگ دیوارها باهم قاطی نمی‌شوند و کارتان تمیز انجام می‌شود.

نویسنده : مرجان دهقان| روزنامه نگار