از نظر طراحان داخلی و نویسندگان وبلاگ های دکوراسیون داخلی، در پاییز ۲۰۲۲ طراحی و استایل های دکوری دهه ۱۹۷۰ میلادی دوباره به چرخه ترندهای دکوراسیون باز می گردند. در واقع با در نظر گرفتن اینکه دنیا دو سال گذشته را به نوعی در کابوس سپری کرد بنابراین تعجبی ندارد که دوست دارد خود را به سال هایی بچسباند که شاید دنیا دوره بهتری داشت. در زیر با ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ در فصل پاییز از نظر کارشناسان طراحی داخلی بیشتر آشنا خواهید شد.
ترند اول: محبوب شدن رنگ های برجسته دهه ۱۹۷۰
سبک های دکوری دهه ۱۹۷۰ دوباره خودنمایی می کنند. در این نوع ترند رنگ های زمینی مثل سبز تیره مایل به زرد، خردلی و رنگ های آبی با جنس هایی مثل حصیر و بامبو ترکیب می شوند.
در حقیقت ادعا می شود جستجو آیتم های حصیری ۷۷ درصد بیشتر شده است. همچنین اگر ترندهای پاییز به سمت سبز حرکت کند جای تعجب ندارد چرا که طبق گفته آناستازیا کیسی موسس و مدیر کمپانی طراحی داخلی IDCO Studio در امریکا، رنگ سبز در راس جدول ترندهای دکوراسیون در طول چند سال اخیر بوده و به خصوص رنگ سبز مات مایل به خاکستری را برای پاییز دوست داریم. این رنگ چه برای آشپزخانه و کابینت و چه برای سرویس بهداشتی و یا رنگ تمام دیوارها قابل استفاده است و از جمله رنگ هایی است که همیشه می توان آن را انتخاب کرد.
ترند دوم: تزئینات ریش ریشی
اگر یکی دیگر از ترندهای دهه ۱۹۷۰ وجود داشته باشد که طراحان به احیای آن در ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ علاقمند باشند، همان تزئینات ریش ریشی است. آناستازیا بنکو عکاس، هنرمند و استایلیست طراحی داخلی می گوید:”جاذبه تزئینات ریش ریشی و منگوله های ریش ریشی حتی قبل از اینکه الویس پریسلی با لباس های ریش ریشی در روی صحنه ظاهر شود به وجود آمده بودند و در دهه ۱۹۷۰ بسیار شایع شده و حتی سمبلی از موسیقی راک اند رول شدند.”
طبق گفته این استایلیست اگر بخواهید از این نوع سبک الویس پریسلی در خانه خود استفاده کنید، بهتر است از تغییرات کوچک شروع کرده و آن را به چیزهایی از قالیچه و فرش ها اضافه کنید.لازم نیست در کاربرد آنها زیاده روی کنید. در جزئیات ساده تری مثل کوسن روی مبل ها می توانید از این سبک استفاده کنید و یا کاربرد این مدل تزئینات در برخی وسایل کاربردی منزل مثل آینه ها نیز پیشنهاد می شود.

ترند سوم: دیوار بشقاب ها در آشپزخانه
یکی دیگر از سبک های دکوری قدیمی که ظاهرا دوباره مد شده و به گزارش پرشین وی سلبریتی ها نیز در فصل پاییز از آنها استقبال می کنند، تزئین دیوار با بشقاب های دکوری است.برای مثال آشپزخانه سبک مزرعه ای گوئینت پالترو و یا اتاق ظروف کریس جنر چنین دکوراسیونی دارند.
طراح داخلی امیلی هندرسون در توضیح بیشتر گفت: “یکی از نکات جالب درباره این نوع ترند این است که تنوع پذیری در سبک چیدمان آنها بی نهایت است. برای این فصل (پاییز) پیش بینی می کنیم بشقاب های سبک وینتج و نقاشی شده با دست با دکورهای مدرن تلفیق پیدا کنند. مرزی بین سبک مدرن و سنتی است و فکر می کنم به همین دلیل آن را از لحاظ بصری جذاب می کند. ولی در کنار آن داشتن بشقاب های رنگی و جالب (همراه با دیگر ظروف غذاخوری) واقعا در عناصر مدرن تعادل ایجاد کرده و آشپزخانه را به شدت خواستنی و دلخواه می کند.”
ترند چهارم: کدو تنبل مخملی و کدو حصیری
طراح داخلی به نام لوری برنستین می گوید: “بدون شک از نمونه دیگر ترند دکوراسیون ۲۰۲۲  که امسال شاهد آن هستیم کاربرد متریال های ارگانیک است. گرچه این سبک با ترندهای کلی امسال هماهنگی دارد ولی با این حال به خصوص برای پاییز مناسب است. از کدو تنبل های حصیری و گلدان های بافته شده گرفته تا تزئینات چوبی، متریال های ارگانیک همه جا دیده می شوند و به نوعی تعریف کننده کاراکتر این فصل هستند.”
“آیتم های دکوری مختلف ساخته شده از حصیر، غلاف ذرت، سنگ و چوب و بسیاری دیگر از نمونه های این ترند است. همچنین این آیتم ها در قالب مدل های بافتنی، چهارخانه و دیگر طرح ها نیز دیده می شوند.”
ترند پنجم: طرح های شطرنجی
یکی دیگر از ترندهایی که در همه جا در پاییز ۲۰۲۲ دیده می شود، طرح های شطرنجی از دیوارها گرفته تا کف پوش اتاق است (یکی از نمونه های آن دکور بخش ورودی خانه گوئینت پالترو است)، این طرح ظاهری پیچیده و در عین حال نمایی برجسته دارد. بنابراین انتظار دیدن این طرح را به شکل مات در دکوراسیون های پاییزی داریم.
لوردس اَویلا نویسنده یکی از پیج های دکوراسیون می گوید: “به ماگ های سرامیکی در طرح شطرنجی با رنگ سبز مات مایل به خاکستری، سرویس خواب شطرنجی و قالیچه های طرح دار فکر کنید!”
ترند دکوراسیون ۲۰۲۲ ششم: مبلمان با چوب تیره
از چهار تا پنج سال گذشته تا کنون چوب های رنگ بلوند و روشن، رنگ محبوب طراحان داخلی است به خصوص که استفاده از طرح های مدرن اسکاندیناوی و دکوراسیون های سفید طرفداران زیادی پیدا کرد و به گزارش پرشین وی هنوز تا امروز هم بسیار محبوب هستند. ولی با این حال پیش بینی می شود امسال در دکورهای پاییز تمایل به چوب های تیره به طور قابل توجهی بیشتر می شود.
در واقع اگر نگاهی به آخرین مدل های مبلمان کنید متوجه می شوید که میزهای سفید لاکی و کابینت های چوبی اسکاندیناوی جای خود را به مبلمان هایی در رنگ های تیره داده اند. حتی طراحی به نام لیز لاوری در یکی از کلیپ های تیک تاک می گوید: “قهوه ای تیره در هر طرحی دیده می شود. من می بینم که آن را در دیوارها و مبلمان به کار برده اند و همچنین می بینم از آن برای کابینت ها و آیتم های برجسته و مشخص در اتاق استفاده شده است.”

ترند هفتم: پارچ و ظروف آب وینتج و قدیمی
در نهایت انواع ظروف آبخوری سبک وینتج نیز ظاهرا جایگاهی در دکورهای جدید پاییزی دارند. ساشا استرب سردبیر یکی از وبلاگ های دکوراسیون در یکی از مقاله های جدید نوشته: “ زیبایی آبخوری های وینتج در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف در گذر زمان همچنان باقی مانده است و هر کدام کاراکتر منحصر به فرد و متفاوت خود را دارند و نمای بصری گرم و جذابی ایجاد می کنند.”
طراحان داخلی زیادی از آبخوری های آنتیک سرامیکی برای طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.