1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تغییرات بینایی در دوران بارداری چگونه است؟

تغییرات بینایی در دوران بارداری چگونه است؟

تغییرات بینایی در دوران بارداری چگونه است؟

اگر یک روز در دوران بارداری از خواب بیدار شدید و متوجه شدید که ساعت زنگ دارتان مبهم به نظر می‌رسد یا فونت تلفن شما ناگهان خیلی کوچک به نظر می‌رسد نگران نشوید.

چه زمانی باید منتظر تغییرات بینایی در دوران بارداری باشیم؟

اغلب زنان تغییرات بینایی را در اواخر سه ماهه دوم یا سوم مشاهده می‌کنند.

چه مدت طول می‌کشد بینایی در دوران بارداری تغییر می‌کند؟

موقتی بوده و ممکن است در طول بارداری شما ادامه داشته باشد. حتی ممکن است چندین ماه بعد از بچه دار شدن طول بکشد تا مشکلاتی مانند خشکی چشم بهبود یابد.

تغییرات بینایی در بارداری به چه علت به وجود می‌آیند؟

حدود ۱۴ درصد از زنان این تغییر را تجربه می‌کنند. این معمولاً با تغییرات قرنیه مرتبط است و عمدتاً در سه ماهه دوم و سوم رخ می‌دهد. در حالی که دلایل تاری دید برای همه متفاوت است این‌ها دلایل رایجی هستند:

  •  نوسانات هورمونی
  •  متابولیسم
  •  نگهداری مایعات
  •  گردش خون

 

آیا می‌توان از تاری دید در بارداری جلوگیری کرد؟

خیر، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. فقط بدانید که موقتی است

آیا خشکی چشم در بارداری اتفاق می‌افتد؟

خشکی چشم اتفاق دیگری است که باید به لیست تغییرات خود اضافه کنید (تغییراتی که با چاپ غیرمعمول بزرگ نوشته‌اید) و می‌توانید آن را در یک یا هر دو چشم تجربه کنید. خشکی چشم قطعاً در دوران بارداری بدتر می‌شود. علائم ممکن است شامل تحریک، احساس شن، حساسیت به نور و نوسانات بینایی باشد. توصیه می‌شود از اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید و استفاده از لنز‌های تماسی را کاهش دهید.

آیا باید در دوران بارداری از لنز‌های تماسی استفاده کرد؟

اگر عفونتی ایجاد شود پزشکان به زنان باردار توصیه نمی‌کنند که آنتی بیوتیک مصرف کنند بنابراین در سه ماهه آخر بارداری فقط عینک بزنند.

آیا بارداری می‌تواند باعث انحراف بینایی یا دیدن لکه شود؟

بله بارداری می‌تواند باعث بروز این پدیده‌ها شود. دیدن لکه‌ها ممکن است نشانه‌ای از پره اکلامپسی اولیه باشد که که با فشار خون بالا و علائم آسیب به سیستم اندام دیگری، اغلب کبد و کلیه‌ها مشخص می‌شود.

تغییرات بینایی پره اکلامپسی چگونه است؟

وقتی به دنبال علائم پره اکلامپسی هستید مراقب دیدن لکه‌ها و رنگ‌ها، حساسیت به نور و سردرد باشید. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید فوراً آن‌ها را به متخصص زنان و زایمان/ماما خود اطلاع دهید.

آیا بینایی شما بعد از زایمان می‌تواند به حالت عادی بازگردد؟

بله، برای بیشتر افراد تغییرات بینایی گذرا بوده و نگران‌کننده نیستند و به ندرت اتفاق می‌افتد که تغییرات دائمی باشد مگر اینکه بیماری‌های همراه مانند دیابت از قبل وجود داشته باشد.

آیا در دوران بارداری باید عینک جدید دریافت کرد؟

در صورتی که نمی‌توانید در فعالیت‌های عادی روزانه خود شرکت کنید یک عینک جدید در دوران بارداری بگیرید. خوب است توجه داشته باشید که اکثر اپتیک‌ها در عرض ۹۰ روز تعویض لنز را انجام می‌دهند.

 

منبع:

milk-drunk.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *