خراسان/ ۴ توصیه به مادرانی که دوست دارند رابطه خود با پسران‌شان را به کمک موضوعات مورد علاقه او تقویت کنند
  همه ما از اهمیت تقویت رابطه بین فرزندان و والدین با خبر هستیم. در این بین به صورت معمول رابطه مادر و دختر و پدر و پسر به واسطه نقش‌پذیری بیشتر فرزندان از والد هم‌جنس خود، در فرایند رشد می‌تواند خود به خود تقویت شود. اما در مقابل داستان رابطه فرزندان با والد غیرهم‌جنس، به صورت معمول پیچیدگی‌های بیشتری دارد. در این مطلب در پی مرور نکاتی هستیم که می‌تواند کمک کند تا مادران با استفاده از موضوعات مورد علاقه پسرشان رابطه خود را با او بهبود ببخشند.
 
با فوتبال آشنا شوید
داشتن شناخت از موضوعات مورد علاقه فرزند اهمیت زیادی در تقویت رابطه دارد. با توجه به علایق پسرتان،تلاش کنید اطلاعاتی کسب کنید. اگر به فوتبال علاقه‌مند است، سعی کنید از قوانین فوتبال اطلاعاتی حداقلی داشته باشید، تیم مورد علاقه و بازیکنان محبوب فرزندتان را شناسایی کنید و از زمان بازی‌های حساس تیم مورد علاقه‌اش اطلاع داشته باشید. اگر فرزندتان اهل بازی‌های رایانه‌ای است، به همین ترتیب از بازی‌های مورد علاقه او، قوانین بازی که دوست دارد و اصطلاحات تخصصی آن اطلاعات کسب کنید.
 در زمان پخش بازی‌ها او را همراهی کنید
زمانی که با موضوع مورد علاقه فرزندتان آشنا شدید، آن وقت متوجه خواهید شد که فرصت‌های زیادی در اختیار شماست تا به کمک آن‌ها، توجه خود به فرزندتان را نشان دهید. اما منظور از فرصت‌ها و بهره بردن از آن‌ها چیست؟ به عنوان مثال وقتی می‌دانید تیم مورد علاقه فرزندتان بازی حساسی دارد، با فراهم کردن شرایطی خوب برای تماشای فوتبال و تهیه تنقلات، می‌توانید مطمئن باشید که پسرتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
 فرصت تمرین به او بدهید
بعد از کسب اطلاع و نشان دادن توجه می‌توانید در قدم سوم، سراغ فراهم کردن فرصت برای انجام فعالیت‌های مورد علاقه او بروید. برای این منظور به عنوان مثال فراهم کردن امکانات برای بازی فوتبال برای پسر علاقه مند به فوتبال از سمت مادر، یکی از گزینه‌هاست. یا اگر بر فرض پسر شما عاشق موضوعی مانند آشپزی است، شرایط آشپزی کردن طبق سلیقه خودش را برایش فراهم کنید.
 با او همراه شوید و گل بزنید
قدم بعدی برای تقویت رابطه با کمک موضوعات مورد علاقه، همراه شدن در زمان عمل است. به عنوان مثال نشستن کنار پسرتان و تماشای فوتبال با او یا اگر او عاشق ساخت وسایل یا کاردستی است، همراهی او در ساخت یک کاردستی باحال. برای این‌که بتوانید همراهی بهتری با پسرتان در موضوعات مورد علاقه‌اش داشته باشید، لازم است کمی از تصورات قالبی «کارهای مردانه» و «کارهای زنانه» فاصله بگیرید. وقتی فعالیت‌ها را محدود به جنسیت نکنیم، آن وقت می‌بینیم که ما هم به عنوان مادر می‌توانیم پسرمان را در فعالیت‌های مورد علاقه‌اش همراهی کنیم و هر دو از انجام آن لذت ببریم. 
نویسنده : نرگس عزیزی | کارشناس‌ارشد مشاوره