1403/02/17

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

جدول رفتار کودکان، ۷ گام تا ایجاد عادات خوب

جدول رفتار کودکان، ۷ گام تا ایجاد عادات خوب

جدول رفتار کودکان، روشی جذاب و زود بازده برای ایجاد عادات خوب در کودکان است. به دلیل وجود سیستم پاداش دهی سریع، کودکان با آن راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و با آن همراه می‌شوند.

جدول رفتار کودکان، ۷ گام تا ایجاد عادات خوب
 
بیا نی نی | دسته مادر و کودک – جدول رفتار کودکان یکی از ساده‌ترین و سریعترین ابزار‌های اصلاح رفتار در کودکان است. کودکان بازخورد فوری ارائه شده توسط یک سیستم پاداش دهی را دوست دارند و جدول رفتار کودکان می‌تواند به آن‌ها انگیزه‌ای برای ماندن در مسیر بهبود دهد.
جدول رفتار کودکان نباید برای تمسخر یا خجالت دادن کودک استفاده شود. شنیدن جملاتی مانند “تو فقط یک بیا نی نی در طول هفته دریافت کرده‌ای!”، کودک را برای انجام کار درست تشویق نخواهد کرد. اما شما می‌توانید با انجام اقداماتی ساده، جدول رفتار کودکان را به یک تجربه ارزشمند برای کودک تبدیل کنید.

انواع جدول رفتار کودکان

۱. جدول بیا نی نی

یک رفتار خوب که می‌خواهید فرزندتان آن را انجام دهد، انتخاب کنید. سپس، هنگامی که فرزندتان آن رفتار را انجام می‌دهد، یک بیا نی نی به جدول بچسبانید.
 

۲. جدول وظایف کودک در خانه

یک لیست از کار‌هایی که کودک در منزل بایستی انجام دهد، تهیه کنید. سپس هر روز که فرزندتان کاری را انجام می‌دهد، مانند مرتب کردن تختخواب و یا تمیز کردن اتاق خود، در جدول تیک بزنید.
 

۳. جدول کار‌های روزانه

برنامه‌ای تنظیم کنید که روال روزانه کودک را مشخص کند. این برنامه می‌تواند شامل روتین صبحگاهی، کار‌های معمولی بعد از مدرسه و یا انجام امور پیش از خواب باشد. برای نمونه مواردی مانند انجام تکالیف، مسواک زدن، پوشیدن لباس فرم، پوشیدن لباس خواب و سایر کار‌های روزانه که می‌خواهید فرزندتان به طور مستقل انجام دهد را در برگیرد.
 

۴. جدول رفتار هفتگی

جدول رفتار هفتگی برای نهادینه کردن یک رفتار در کودک مناسب است. شما می‌توانید رفتار‌های مختلفی از جمله “نوازش ملایم حیوانات” و “انجام تکالیف مدرسه” را در این لیست قرار دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *