1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

چرا لثه عقب نشینی می کند؟ عقب رفتگی لثه چگونه درمان می شود؟ چه نوع جراحی برای درمان بیماری لثه استفاده می شود؟ چگونه می توان از رکود لثه جلوگیری کرد؟ هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چقدر است؟

چرا لثه عقب نشینی می کند؟ عقب رفتگی لثه چگونه درمان می شود؟ چه نوع جراحی برای درمان بیماری لثه استفاده می شود؟ چگونه می توان از رکود لثه جلوگیری کرد؟ هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چقدر است؟
رکود لثه فرآیندی است که در آن حاشیه بافت لثه که دندان ها را احاطه کرده است از بین می رود ، یا عقب می افتد ، بیشتر دندان یا ریشه دندان نمایان می شود.
هنگامی که رکود لثه رخ می دهد ، “جیب” یا شکاف هایی بین دندان ها و خط لثه ایجاد می شود و تجمع باکتری های بیماری زا را آسان می کند. در صورت عدم درمان ، بافت حمایتی و استخوان دندان می تواند به شدت آسیب ببیند و در نهایت ممکن است منجر به از دست رفتن دندان شود.

در این مقاله می‌خوانید:

  • درباره جراحی لثه بیشتر بدانیم
  • چرا لثه ها عقب نشینی می کنند؟
  • رکود لثه چگونه درمان می شود؟
  • از چه نوع جراحی برای درمان بیماری لثه استفاده می شود؟

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال 1400

درباره جراحی لثه بیشتر بدانیم

رکود لثه یک مشکل شایع دندان است. اکثر مردم نمی دانند که دچار رکود لثه هستند زیرا به تدریج رخ می دهد. اولین علامت عقب ماندگی لثه معمولاً حساسیت به دندان است یا ممکن است متوجه ظاهر طولانی تر از حد معمول دندان شوید. به طور معمول ، یک بریدگی در نزدیکی خط لثه احساس می شود.

رکود لثه چیزی نیست که بخواهید نادیده بگیرید. اگر فکر می کنید لثه های شما در حال عقب نشینی است ، با دندانپزشک خود وقت بگیرید. درمان هایی وجود دارد که می تواند لثه را ترمیم کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال 1400

چرا لثه ها عقب نشینی می کنند؟

عوامل متعددی می توانند باعث عقب نشینی لثه شوند ، از جمله:

بیماریهای پریودنتال

اینها عفونت های باکتریایی لثه هستند که بافت لثه را از بین می برند و استخوان نگهدارنده که دندان های شما را در جای خود نگه می دارد ، تخریب می کنند. بیماری لثه عامل اصلی رکود لثه است. ژن های شما برخی از افراد ممکن است بیشتر مستعد بیماری لثه باشند. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که ۳۰ درصد از افراد مستعد بیماری لثه هستند ، صرف نظر از میزان مراقبت از دندان هایشان.

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال 1400

مسواک زدن تهاجمی

اگر دندانهای خود را خیلی سخت یا به روش اشتباه مسواک بزنید ، می تواند باعث از بین رفتن مینای دندان و عقب نشینی لثه ها شود.

عدم مراقبت کافی از دندان

مسواک زدن ، نخ دندان کشیدن و شستشوی نامناسب با دهانشویه آنتی باکتریال باعث می شود که پلاک به آسانی تبدیل به جرم (جرم) شود – ماده ای سخت که بر روی و بین دندان شما ایجاد می شود و تنها با یک تمیز کردن حرفه ای دندان قابل حذف است. می تواند منجر به رکود لثه شود.

تغییرات هورمونی

نوسانات سطح هورمون های زنانه در طول عمر یک زن ، مانند بلوغ ، بارداری و یائسگی ، می تواند لثه ها را حساس تر کرده و در برابر رکود لثه آسیب پذیرتر باشد. 

محصولات دخانیات

مصرف کنندگان دخانیات بیشتر دارای پلاک چسبنده ای بر روی دندان های خود هستند که برداشتن آن دشوار است و می تواند باعث عقب ماندگی لثه شود.

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال 1400

دندان قروچه و سفت شدن

محکم کردن یا ساییدن دندان ها می تواند فشار زیادی به دندان وارد کند و باعث عقب نشینی لثه ها شود.

دندان های کج یا نیش نامرتب

وقتی دندانها به طور مساوی به هم نچسبند، نیروی زیادی می تواند بر روی لثه و استخوان وارد شود و باعث عقب نشینی لثه ها شود.

سوراخ شدن بدن لب یا زبان

جواهرات می توانند لثه ها را بمالند و آنها را تا حدی تحریک کنند که بافت لثه از بین برود.

رکود لثه چگونه درمان می شود؟

ممکن است با تمیز کردن عمیق ناحیه آسیب دیده ، دندانپزشک شما بتواند رکود خفیف لثه را درمان کند. در طول تمیز کردن عمیق – که به آن جرم گیری دندان و پلان زدن ریشه نیز می گویند – پلاک و تارتار که روی دندان ها و سطوح ریشه زیر خط لثه ایجاد شده است با دقت برداشته می شود و ناحیه ریشه در معرض صاف قرار می گیرد تا کار باکتری ها دشوارتر شود. خودش را وصل کند همچنین ممکن است برای از بین بردن باکتری های مضر باقی مانده آنتی بیوتیک تجویز شود.

اگر به دلیل از دست دادن بیش از حد استخوان و جیب های بسیار عمیق نمی توان از لک لثه با تمیز کردن عمیق جلوگیری کرد ، ممکن است برای درمان آسیب لثه به جراحی لثه نیاز باشد.

جراحی لثه چیست؟ قیمت و هزینه جراحی لثه در سال 1400

از چه نوع جراحی برای درمان بیماری لثه استفاده می شود؟

روشهای جراحی زیر برای درمان بیماری لثه استفاده می شود:

پوسته پوسته شدن و باز شدن ریشه: در طی این روش ، دندانپزشک یا پریودنتیست (پزشک لثه) بافت لثه آسیب دیده را عقب می اندازد ، باکتری های مضر را از جیب ها خارج می کند ، و سپس بافت لثه را محکم در محل خود بر روی ریشه دندان محکم می کند ، بنابراین از بین می رود.

بازسازی

اگر استخوان نگهدارنده دندان های شما در نتیجه عقب ماندگی لثه از بین رفته باشد ، ممکن است روشی برای بازسازی استخوان و بافت از دست رفته توصیه شود. همانند کاهش عمق جیب ، دندانپزشک بافت لثه را عقب می کشد و باکتری ها را از بین می برد. سپس از یک ماده احیا کننده مانند غشاء ، بافت پیوندی یا پروتئین تحریک کننده بافت استفاده می شود تا بدن شما را ترغیب کند تا به طور طبیعی استخوان و بافت آن ناحیه را بازسازی کند. پس از قرار دادن مواد احیا کننده ، بافت لثه بر روی ریشه دندان یا دندان محکم می شود.

پیوند بافت نرم

چندین نوع عمل پیوند بافت لثه وجود دارد ، اما رایج ترین آن پیوند بافت همبند است. در این روش، یک فلپ پوست در سقف دهان (کام) بریده می شود و بافت از زیر فلپ ، که بافت همبند زیرپوتلیال نامیده می شود، برداشته می شود و سپس به بافت لثه اطراف ریشه در معرض بخیه دوخته می شود. 

هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چقدر می‌شود؟

برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی لثه باید به نکات مهمی توجه کنید:

  • عمق بیماری شما چقدر است؟
  • چند بخش لثه درگیر شده است؟
  • چند سال‌تان است؟
  • بیماری زمینه‌ای دارید؟
  • حداقل چند جلسه درمانی و جراحی نیاز دارید؟

با این اوصاف هزینه جراحی لثه حداقل ۵ میلیون تومان می‌شود.

مطالب بخش دندانپزشکی بیا نی نی را مطالعه می‌کنید؟

مطالب پیشنهادی: 

  • بیماری های لثه و ساختارهای نگهدارنده دندان
  • عوارض مسمومیت بارداری، مشکلات لثه
  • علائم عفونت لثه/ ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *