1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

جراحی نوزادان دوقلو عجیب در شکم مادر+ تصاویر

جراحی نوزادان دوقلو عجیب در شکم مادر+ تصاویر

نوزاد دوقلو

نجات جان نوزاد دوقلو مبتلا به سندروم انتقال خون قول به قول

دو نوزاد دوقلو در شکم مادر دچار سندروم انتقال خون به قول بودن پزشکان به وسیله سونوگرافی در هفته ۱۲ بارداری متوجه این مشکل شدند و توانستند جان انها را نجات دهند.

نجات جان نوزاد دوقلو داخل شکم مادر

جراحی نجات جان نوزاد دوقلو داخل شکم مادر

نوزاد دوقول مبتلا به سندرم خون قل به قل در رحم مادر نجات یافتند

 سندرم انتقال خون قل به قل، نوعی بیماری نادر است که تنها در دوقلوهای همسان که در رحم مادر قرار دارند ایجاد می شود. در این بیماری، به یکی از قل ها خون بیشتری می رسد و در نتیجه بزرگ تر می شود و قل دیگر کوچک تر می ماند. در موارد شدید، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد جنین های مبتلا می میرند. 

والدین این دوقلوها بن ۳۴ ساله و جین ۳۳ ساله با شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدند و نگرانی از دست دادن نوزادانشان را داشتند اما جراح ارشد بیمارستان جرج سنت لندن پذیرفت تا با استفاده از لیزر در هفته ۱۷ بارداری مشکله نوزادان دوقلو را در رحم مادر رفع کند. جراحان برای جداسازی رگ خونی دو نوزاد پسر در رحم مادر آماده شدند.

شانس زنده ماندن و نجات یافتن جنین ها ۵۰% بود ولی به هر حال آنها تمام تلاش خود را برای این جراحی حساس انجام دادند.جراحی انجام شد و نتیجه موفقیت آمیز بود .

بلاخره پسران دوقلو در هفته بیست و نهم بارداری به سلامت متولد شدند ولی مدتی داخل دستگاه برای تکمیل رشد نگهداری شدند و حالا بعد از گذشت چند ماه برای سپری کردن زندگی طبیعی و سالم از بیمارستان مرخص شدند.

نجات جان نوزاد دوقلو داخل شکم مادر نجات جان نوزاد دوقلو داخل شکم مادر

نوزاد دوقلو مبتلا به سندرم خون قل به قل سالم متولد شدند

تحقیقات نشان داده است که اگر سندروم انتقال خون قل به قل، در اوایل دوران بارداری یعنی قبل از هفته بیست و ششم اتفاق بیفتد، می تواند منجر به مرگ هر دو جنین شود و یا در صورت زنده ماندن جنین ها، منجر به معلولیت شدید هر دو خواهد شد. 

اما اگر بعد از هفته ۲۶ بارداری این مشکل رخ دهد، معمولا شانس زنده ماندن دو جنین افزایش می یابد و احتمال معلولیت آنها نیز کمتر می شود. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *