یک کارشناس‌ارشد هوش مصنوعی گفته در اوایل دهه ۲۰۷۰ از هر ۵ زوج، یک زوج ممکن است یک نوزاد واقعیت‌مجازی در متاورس را به جای نوزاد واقعی انتخاب کند، ماجرا چیست؟
محققان پیش‌بینی کرده‌اند که نوزادان واقعیت مجازی تا سال ۲۰۷۰ در بین مردم بسیار مرسوم و محبوب می‌شوند. یکی از کارشناسان برجسته هوش مصنوعی انگلیس ادعا می‌کند که بحران افزایش جمعیت به لطف تکامل «کودکان واقعیت‌مجازی» ظرف ۵۰ سال قابل حل است. به گفته «کاتریونا کمپبل»، نوزادان رایانه ای که حدود ۲۵ دلار در ماه هزینه دارند، احتمالا تا اوایل دهه ۲۰۷۰ عادی خواهند شد. او معتقد است که تا آن زمان، از هر پنج زوج یک زوج ممکن است نوزادی دیجیتالی را به یک نوزاد واقعی ترجیح دهد.

  نوزاد واقعیت مجازی چی هست؟
نوزادان واقعیت مجازی در متاورس وجود خواهند داشت و با لمس یک دکمه زنده می شوند. کمپبل گفت: این مفهوم ظرفیت این را دارد که تغییرگر بازی تکنولوژیک باشد و می‌تواند به حل مسائلی مانند افزایش جمعیت کمک کند.
  «فرزندپروری مجازی» چگونه است؟
در این حالت، والدین فرزندان خود را از طریق نسل سه بعدی عینک‌های AR و دستکش‌های لمسی می بینند و با آن ها تعامل خواهند داشت. این دستگاه‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام دست زدن به اشیای مجازی یا هولوگرافیک، حس لامسه واقعی را تجربه کنند. این کودکان هیچ هزینه‌ای برای تغذیه ندارند، فضایی را اشغال نمی‌کنند و تا زمانی که برای «زندگی» برنامه‌ریزی شده‌اند، سالم می‌مانند.
  کودکان دیجیتالی، حرف هم می‌زنند؟
کودکان واقعیت مجازی ممکن است مانند یک جهش بزرگ از جایی که اکنون هستیم به نظر برسند اما طی ۵۰ سال آینده فناوری به‌قدری پیشرفت خواهد کرد که نوزادانی که در ماورای جهان وجود دارند از آن‌هایی که در دنیای واقعی هستند، متمایز نیستند! کودکان واقعیت مجازی قادر به گفتار و دادن پاسخ‌های احساسی هستند. آن‌ها نوعی حافظه دیجیتالی دارند که می توانند مانند صدای ناله کودکان، نیشخند یا گفت وگو مانند یک نوجوان را شبیه‌سازی کنند. بنابراین کودکان دیجیتالی احتمالاً در آینده وجود خواهند داشت. والدین می‌توانند با فرزندان خود در محیط‌های دیجیتالی که انتخاب می‌کنند مانند اتاق نشیمن، پارک یا استخر، تعامل داشته باشند و به لطف دستکش‌های لمسی با فناوری پیشرفته و همچنین دیگر دستگاه‌های پوشیدنی که احساساتی مانند گرفتن یک شیء یا گذراندن دست خود روی یک سطح را بازتولید می‌کنند، می‌توانند در هر زمانی فرزندان خود را در آغوش بگیرند، غذا بدهند  و با آن‌ها بازی کنند. «کمپبل» همچنین معتقد است که والدین می‌توانند سن کودک خود را (از نوزادی تا نوجوانی) تعیین و انتخاب کنند که آیا کودک‌شان در زمان واقعی بزرگ شود یا فقط طبق دستور فعال شود.

مترجم : فرنگیس یاقوتی| ‌ منبع: studyfinds.org