برخی افراد به دکوراسیون حمام توجه نمی کنند در صورتی که شلخته بودن حمام حس کثیفی بعد از دوش گرفتن را به شما القا میکند پس با ترفند های ساده حمام را زیبا کنید.
پیشنهادات ساده برای منظم تر شدن حمام شلخته
اولین کاری که قبل از گرفتن دوش باید به آن توجه کرد، تمیز و مرتب بودنِ آن است. دوش گرفتن در یک جای شلخته و کثیف حس تمیزی را القا نمی کند. ما در این قسمت  نکات و مواردی که توجه نکردن به آن ها می تواند حمام تان را نامرتب نشان بدهد؛ به شما معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

سبد فلزی کنار دوش
این سبد ها که معمولا گوشه دیوار قرار می گیرند و اغلب قیمت بسیار پایینی هم دارند بسیار پرکاربردند؛ اما خیلی زود زنگ می زنند؛ بنابراین بهتر است یک سبد شیشه ای، استیل یا برنجی تهیه کنید.

محصولات آرایشی و بهداشتی
سعی کنید پاک کننده های خانگی و محصولات آرایشی و بهداشتی را در یک ظرف شفاف و کنار هم بچینید تا حمام تان نامرتب به نظر نیاید.

لیف و صابون
قرار دادن صابون داخل لیف باعث می شود تا یک مایع لزج تولید شود و لیف و صابون تان را کثیف کند. بهتر است لیف هایتان را آویزان کنید و صابون را در ظرف سوراخ دار قرار بدهید تا آب اضافی اش خارج شود.

قفسه های باز و مسطح
معمولا در یک حمام فضا کم و وسایل زیاد است و به ناچار مجبور می شویم که از هر سطحی برای قرار دادن شامپو ها و سایر وسایل استفاده کنیم؛ اما اگر حمام تان را با قفسه هایی که مسطح هستند، مجهز کنید فضای منظم تری خواهید داشت.

حوله های آویزان از در
حمام مکانی با رطوبت بالا است؛ بنابراین اگر حوله هایتان را روی در آویزان کنید، احتمالا مرطوب می شوند و محیطی ایده آل برای باکتری ها به وجود می‌ آورند. بهتر است آن ها را در قسمت دیگری از خانه تان نگهداری کنید.

دستمال توالت
اگر فضای ذخیره سازی کافی در حمام تان وجود ندارد، بهتر است دستمال کاغذی را از بسته بندی خارج کرده و در ظروف، سبد ها یا روی قفسه های مخصوص و درب دار نگهداری کنید که اینگونه مرطوب هم نمی شوند.

حوله های روی رادیاتور حمام
بهتر است بعد از خشک شدنِ حوله هایی که روی رادیاتور حمام قرار می دهید، آن ها را از حمام بیرون بیاورید و در کمد یا کشو نگهداری کنید.

آبگرمکن یا پکیج روی دیوار
وجود یک آبگرمکن یا پکیج بزرگ اجازه نمی دهد که راحت دوش بگیرید و حس خوبی به شما نخواهد داد. می توانید این وسیله را با کمک پرده، کابینت دیواری یا سازه های دیگر مخفی کنید.

مایع دستشویی
بهتر است مایعات را در ظروفی بریزید که متناسب با طراحی حمام باشد. می ‌توانید از ظروف نگهداری مایع خودکار استفاده کنید که هم مقرون به صرفه بوده و هم شیک هستند.

زرد شدن رادیاتورها
رادیاتور حمام نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد. مرتبا آن را تمیز کنید تا از هر گونه گرد و غبار پاک شود. هر از چند گاهی هم رنگ رویش را تجدید کنید؛ زیرا رنگ سفید به دلیل دمای بالا به مرور به زرد مایل می شود.

فرش های میکروفیبر پرز بلند
این فرش ها که معمولا جلوی در حمام انداخته می شوند، گرد و خاک و مو جمع می کنند. از طرفی هم نمی توانند دمای بالا را تحمل کنند و نمی توان آن ها را روی رادیاتور خشک کرد. با گذشت زمان هم فرسوده شده و دیگر رطوبت را جذب نمی کند.

مسواک ها
اگر متوجه لکه های سیاه روی دسته مسواک هایتان شده اید؛ باید بدانید آن ها کپکی هستند که به خاطر رطوبت کف لیوان و بخار حمام به وجود می آیند. به همین دلیل باید مرتبا آن ها را بشویید و ضدعفونی کنید یا اصلا آن ها را بیرون از حمام نگهداری کنید.