1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خانم‌های بارداری از چه نوشیدنی‌هایی بهتر است استفاده کنند؟

خانم‌های بارداری از چه نوشیدنی‌هایی بهتر است استفاده کنند؟

خانم‌های بارداری از چه نوشیدنی‌هایی بهتر است استفاده کنند؟

نوشیدن مایعات کافی همیشه مهم است و در دوران باردای بیشتر مورد توجه قرا می‌گیرد زیرا نیاز شما به آب در دوران بارداری افزایش می‌یابد. هیدراته ماندن برای رشد و تکامل کودک شما بسیار مهم است و نوشیدن اّب به شما کمک می‌کند تا بهترین احساس را داشته باشید. هم بدن شما و هم بدن کودک شما بیشتر از مایع تشکیل شده است. برای حمایت از حجم خون در حال افزایش و همچنین برای تولید مایع آمنیوتیک کافی و حمایت از گردش خون سالم جنین به مایعات بیشتری نیاز دارید. کارشناسان توصیه می‌کنند روزانه ۱۰ لیوان آب میل کنید همچنین میوه‌ها و سبزیجات با محتوای آب بالا به کم آبی بدن کمک می‌کنند. با این حال اگر می‌خواهید مطمئن شوید که نوشیدنی که می‌نوشید هم برای شما و هم برای کودک در حال رشدتان مفید است یا خیر به موارد زیر توجه کنید:

آب:

آب به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی ضروری را از غذا جذب کند. این سلول‌های خونی غنی از مواد مغذی هستند که به جفت و در نهایت به جنین شما می‌رسند. آب می‌تواند به شما در حفظ وزن بارداری سالم کمک کند همچنین این یک استراتژی هوشمندانه برای کنترل سطح قند خون شما در صورت ابتلا به دیابت بارداری مفید است.

شیر:

شما در طول بارداری به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارید تا از استخوان‌ها و دندان‌های در حال رشد کودک خود حمایت کنید و همچنین سیستم گردش خون، عضلانی و عصبی خود را در حالت عادی نگه دارید. در حالی که می‌توانید کلسیم را از غذا‌های غیر لبنی مانند کلم بروکلی یا کلم پیچ دریافت کنید غذا‌های لبنی مانند شیر (و همچنین ماست و پنیر) ساده‌ترین راه‌ها برای سیر کردن هستند. اگر لبنیات مصرف نمی‌کنید شیر سویای غنی شده جایگزین خوبی است. تقریباً به اندازه شیر گاو پروتئین دارد و با کلسیم غنی شده است. فقط مطمئن شوید که انواع غیر شیرین آن را میل کنید تا از مصرف شکر اضافه خودداری کنید.

چای زنجبیلی:

چای زنجبیل گرم یا سرد یک گزینه خوشمزه است که نوشیدن آن در دوران بارداری بی‌خطر است و ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به تسکین معده درد و کاهش حالت تهوع در دوران بارداری کمک کند. بهترین راه حل این است که چای زنجبیل خود را با خیساندن ریشه زنجبیل تازه برش داده شده در آب جوش دم کنید.

 

در دوران بارداری از مصرف کدام نوشیدنی‌ها اجتناب کنیم؟

الکل:

کاملاً از الکل دوری کنید. هیچ سطحی از الکل وجود ندارد که مصرف آن در دوران بارداری ایمن باشد.

آب میوه و شیر غیر پاستوریزه:

آن‌ها می‌توانند باکتری‌های عامل بیماری را در خود جای دهند.

-نوشیدنی‌های کافئین دار:

کارشناسان معتقدند مصرف روزانه ۲۰۰ میلی گرم کافئین در دوران بارداری اشکالی ندارد. این تقریباً همان مقدار در ۱۲ گرم قهوه دم شده است.

-آب میوه غیر طبیعی:

نوشیدن کمی آب میوه ۱۰۰ درصد خوب است اما آب میوه به اندازه میوه‌های کامل یا اسموتی‌ها فیبر ندارد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *