1403/03/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خانم های باردار میتونن ناخن هاشونو مانیکور کنن؟

خانم های باردار میتونن ناخن هاشونو مانیکور کنن؟

مانیکور در بارداری

باید نبایدهای مانیکور ناخن در دوران بارداری

هنوز هیچ دستورالعمل دقیق و مشخصی در مورد انجام مانیکور در دوران بارداری وجود ندارد و اکثر متخصصان هم این کار را در این دوران منع نکرده ‌اند؛ اما قطعاً می‌دانید که در این دوره باید از قرار گرفتن در معرض بعضی از مواد شیمیایی خاص دوری کنید، زیرا هر گونه ماده شیمیایی حتی به مقدار کم ممکن است وارد بدن و بعد جریان خون گردد و به جنین آسیب وارد کند. بعضی از این مواد شیمیایی در موادِ مانیکور ناخن هم وجود دارند که برای دوران بارداری امنیت ندارند و بهتر است هنگام استفاده از آن ها حتما از ماسک استفاده کنید.

آیا انجام مانیکور در دوران بارداری اقدام امنی است؟

بسیاری از مراکز پزشکی انجام این کارها را در دوران بارداری اشتباه یا خطرناک نمی دانند. آن ها عقیده دارند که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک به خاطر مانیکور خیلی کم و محدود است و حتی اگر پوست هم این مواد شیمیایی مضر را به خودش جذب کند، مقدار بسیار ناچیزی از آن به جنین می رسد؛ همچنین آن ها عقیده دارند که مواد شیمیایی خیلی مضری در مواد مانیکور وجود ندارد.

مانیکور ناخن در بارداری

خطرات احتمالی مانیکور در بارداری

درسته که خیلی از پزشکان این کار را در دوران بارداری منع نکرده اند، اما خطرات احتمالی هم وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی حاصل از مانیکور گاهی اوقات آسیب ‌زننده است. طبق مطالعات سال ۲۰۲۱ ممکن است مشکلاتی را برایتان به وجود بیاورد. افرادی که خودشان ناخن کار هستند و مانیکور انجام می دهند، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند زیرا در طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی هستند که آسیب آن ها بیشتر خواهد بود و باید در دوران بارداری نیز از این مواد دور باشند.

مراقبت های بارداری

چگونه از امنیت خود مراقبت کنیم؟

  1. دست ها را بعد از انجام مانیکور یا هر گونه تماس با مواد شیمیایی برای ناخن به طور کامل بشویید.
  2. در معرض لاک یا مواد مراقبتی ناخن که سمی هستند؛ قرار نگیرید.
  3. مانیکور در منزل را جایگزین مانیکور در سالن آرایشی کنید.
  4. حتما از ماسک استفاده کنید.
  5. لیست مواد شیمیایی موجود در لوازمی که استفاده می کنید را به طور کامل مطالعه کنید.
  6. هرگز از ژل، پودر و اکریلیک برای ناخن استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *