1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خوابیدن در سه ماه سوم بارداری چه مشکلاتی را دارد؟

خوابیدن در سه ماه سوم بارداری چه مشکلاتی را دارد؟

خوابیدن در سه ماه سوم بارداری چه مشکلاتی را دارد؟

سه ماهه سوم بارداری مشکلات زیادی را برای زنان به همراه دارد از جمله مشکلات خواب. این به این دلیل است که نوزاد بزرگ‌تر می‌شود، بدن احساس سنگینی می‌کند و درد می‌تواند بیشتر شود. در زمانی که زنان باردار هستند بیشتر به استراحت نیاز دارند زیرا انرژی زیادی برای کمک به رشد تصاعدی نوزادان مصرف می‌شود و بدن خود را برای شروع زایمان آماده می‌کنند. تقریباً سه چهارم زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری دچار بدخوابی می‌شوند. با توجه به این که نداشتن استراحت کافی باعث زایمان زودرس و پره اکلامپسی می‌شود پس بهتر است به خوبی استراحت کنید. به این ترتیب مادران باید به خوبی بخوابند تا از نظر روحی و جسمی آماده باشند تا نوزاد خود را به دنیا بیاورند.

چه موقعیت‌های خوابی را در سه ماه سوم می‌توان تجربه کرد؟

پزشکان به زنان توصیه می‌کنند به پهلوی چپ بخوابند زیرا این خواب نه تنها راحت‌ترین حالت خواب در سه ماهه سوم بارداری است بلکه بهترین حالت برای جریان خون و مواد مغذی به نوزادان نیز می‌باشد. برای کسانی که عادت دارند به پشت یا شکم بخوابند این پوزیشن در سه ماهه سوم بارداری اذیت‌کننده است اما پس از قرار دادن بالشت بین زانو‌ها و زیر برآمدگی شکم ممکن است بهترین حالت برای خواب در این مرحله باشد.

آیا در سه ماه سوم مادران به رینیت مبتلا می‌شوند؟

با توجه به اینکه جریان خون در نوزادان در بالاترین حد خود قرار دارد زنان با واقعیت واقعی ابتلا به رینیت روبرو هستند. رینیت زمانی ایجاد می‌شود که جریان خون اضافی به غشا‌های مخاطی می‌رسد. با پر شدن بینی نفس کشیدن سخت می‌شود و ناتوانی در تنفس و نیاز به دمیدن بینی باعث می‌شود زنان چندین بار در شب از خواب بیدار شوند و در سه ماهه سوم دچار کمبود خواب شوند.

به چه علت دچار کمر درد می‌شویم؟

اکثر زنان در سه ماهه سوم بارداری هنگام تلاش برای خوابیدن از کمردرد رنج می‌برند و به همین دلیل آن‌ها می‌توانند به طور مکرر از خواب بیدار شوند و سعی کنند موقعیتی پیدا کنند که به کاهش درد کمک کند. کمردرد می‌تواند در شب بدتر شود زیرا رحم در حال رشد است تا کودک در حال رشد را در خود جای دهد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد رحم به ورید اجوف فشار می‌آورد و همانطور که این اتفاق می‌افتد احتقان عروق خونی که در قسمت پایین کمر وجود دارد منجر به کمردرد در همان ناحیه می‌شود.

کمر درد دوران بارداری چه ارتباطی با سیاتیک دارد؟

در حالی که درد سیاتیک می‌تواند در هر مرحله از بارداری ظاهر شود اما این درد در سه ماهه سوم بارداری شایع است. از آنجایی که می‌تواند در شب بسیار دردناک باشد عاملی برای بیدار نگه داشتن زنان در هفته‌های پایانی بارداری است. این بدان معنی است که با فشار دادن رحم به سمت پایین نواحی تحت فشار قرار می‌گیرند. در حالی که برای کاهش درد به خانم‌ها توصیه می‌شود به پهلو دراز بکشند در برخی موارد فشرده‌سازی آنقدر زیاد است که حتی دراز کشیدن کمکی نمی‌کند. در عوض می‌تواند باعث دردی در شب شود که زنان را بیدار نگه می‌دارد و خوابی را که به شدت به آن نیاز دارند از دست می‌دهد.

به چه علت هنگام دراز کشیدن دچار سوزش معده می‌شویم؟

یکی از علائم رایج بارداری سوزش سر دل و ریفلاکس اسید است. دراز کشیدن می‌تواند باعث شود که صفرا و اسید‌هایی که توسط گرانش پایین نگه داشته می‌شوند به جای آن به سمت مری روان شوند و این به نوبه خود منجر به رفلاکس اسید می‌شود.

آیا دستشویی رفتن مداوم طبیعی است؟

همانطور وارد سه ماهه سوم می‌شوید رشد نوزادان با سرعت بالایی ادامه می‌یابد. این رشد باعث می‌شود که رحم به اندام‌های اطراف از جمله مثانه فشار وارد کند. به همین دلیل زنان متوجه خواهند شد که باید به دفعات بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در دوران بارداری از دستشویی استفاده کنند.

 

منبع:

www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *