1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خوردن دارچین در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

خوردن دارچین در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

خوردن دارچین در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

دارچین فواید سلامتی درخشانی دارد که برای زنان باردار فوق‌العاده است. در اینجا تعداد کمی از آن‌ها هستند.

 یک آنتی اکسیدان طبیعی:

دارچین یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی است و این به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن است. این آنتی اکسیدان‌ها با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به بدن مبارزه می‌کنند و سلامتی را ارتقا می‌دهند. دارچین همچنین نقش مهمی در مبارزه با بخش‌های ناشی از قارچ، باکتری و انگل دارد. دارچین آنقدر مفید است که می‌توان از دارچین به عنوان نگهدارنده طبیعی مواد غذایی استفاده کرد.

 

دیابت بارداری:

پوست دارچین حاوی مواد فعالی است که می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. هنگامی که به مقدار کم در غذا مصرف شود می‌تواند به کنترل سطح قند خون در زنان مبتلا به دیابت بارداری کمک کند. نقش آن در ارائه همان کمک به بیماران پیش دیابتی و دیابتی هنوز نیازمند تحقیقات بیشتر است.

طعم دهنده طبیعی:

دارچین دارای طیف وسیعی از طعم‌ها و عطر‌ها است که آن را به یک جایگزین عالی برای طعم دهنده‌های مصنوعی در غذای شما تبدیل می‌کند.

 خواص ضد التهابی:

التهاب در بدن برای مبارزه با عفونت‌ها و کمک به ترمیم آسیب بافتی بسیار مهم است. اما برای کسانی که از مشکلات التهابی مزمن رنج می‌برند، می‌توان از دارچین استفاده کرد زیرا نشان داده شده است که دارای خواص ضد التهابی قوی است.

 

فشار خون را کاهش می‌دهد:

ثابت شده است که مصرف منظم دارچین فشار خون سیستولیک را در زنان باردار کنترل می‌کند. این برای جلوگیری از فشار خون بالا در زنان باردار مفید است و خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد.

 

چه مقدار دارچین در دوران بارداری بی‌خطر است؟

هیچ مطالعه‌ای به این نتیجه نرسیده است که چه مقدار دارچین را می‌توان در دوران بارداری مصرف کرد. هیچ دوز مشخصی وجود ندارد که آیا باردار هستید یا نه اما برخی ۱/۲ تا ۱ قاشق چایخوری پودر در روز را توصیه می‌کنند. توجه داشته باشید که دوز‌های بالای دارچین ممکن است سمی باشد و صرف نظر از اینکه باردار هستید یا نه، باعث ایجاد مشکلات جدی می‌شود. نگرانی اصلی از آنجا افزایش می‌یابد که نوزادان متولد نشده سیستم فیلترینگ به اندازه کافی توسعه یافته برای حذف مواد بالقوه مضر ندارند. این باعث می‌شود آن‌ها نسبت به سموم موجود در مواد غذایی و دارویی که توسط مادران مصرف می‌شود بسیار حساس باشند.

 

چگونه می‌توان از دارچین استفاده کرد؟

می‌توان از دارچین به روش‌های مختلف استفاده کرد و طعمی غنی به پخت و پز می‌دهد. چای دارچین نیز یکی از محبوب‌ترین چای‌های دوستداران دارچین است. اما این باید در حد اعتدال مصرف شود زیرا می‌تواند حاوی دوز‌های نسبتاً بالایی دارچین باشد. در دوران بارداری می‌توانید از چای دارچین لذت ببرید. استفاده از روغن‌های ضروری دارچین در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است حاوی روغن‌هایی باشند که به جنین آسیب برساند و احتمالاً باعث سقط جنین شود.

دارچین چه عوارضی دارد؟

دارچین به بسیاری از غذا‌ها اضافه می‌شود. که از برخی از آن‌ها بی‌خبرید. در دوز‌های کم دارچین مزایای سلامتی شگفت‌انگیزی در دوران بارداری دارد، اما دارچین بیش از حد نیز می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید مراقب آن‌ها بود:

تحریک و آلرژی:

می‌تواند دهان و لب‌های شما را تحریک کند و باعث ایجاد زخم شود. برخی افراد به دارچین حساسیت دارند. همچنین در صورت تماس با پوست ممکن است باعث قرمزی یا سوزش شود.

کاهش قند خون:

دارچین می‌تواند بر قند خون شما تأثیر بگذارد، بنابراین اگر دیابت دارید یا در دوران بارداری به دیابت بارداری مبتلا می‌شوید ممکن است لازم باشد در مورد مقدار دارچینی که مصرف می‌کنید احتیاط کنید.

 

نتیجه‌گیری:

 

در دوران بارداری بدن شما تغییرات شگفت‌انگیزی را تجربه می‌کند. در حالی که غذا‌های زیادی وجود دارد که باید در دوران بارداری از آن‌ها اجتناب کنید، دارچین تا زمانی که در دوز‌های کم مصرف شود یکی از آن‌ها نیست. در واقع دارچین می‌تواند فواید سلامتی فوق‌العاده‌ای هم در دوران بارداری و هم در دوران بارداری داشته باشد.

 

منبع:

mominformed.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *