1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خوردن سیب زمینی در بارداری چه خطرات و فوایدی دارد؟

خوردن سیب زمینی در بارداری چه خطرات و فوایدی دارد؟

خوردن سیب زمینی در بارداری چه خطرات و فوایدی دارد؟

سیب زمینی یک غذای اصلی در بسیاری از فرهنگ‌ها و رژیم‌های غذایی است. اما هر چقدر هم که در دوران بارداری سالم باشد مصرف بیش از حد آن‌ها خطراتی دارد. هر غذایی که یک مادر باردار می‌خورد هم بر مادر و هم بر جنین متولد نشده تأثیر می‌گذارد. برای مادر باردار بسیار مهم است که غذا‌های سالم و مغذی مصرف کند. خوردن غذا‌های مناسب به رشد خوب کودک شما کمک می‌کند. همچنین به حفظ سلامتی شما در طول بارداری کمک می‌کند. اکثر مردم سیب زمینی را جزء اصلی رژیم غذایی خود می‌دانند. سیب زمینی به وعده‌های غذایی مختلف از سوپ و سالاد گرفته تا کاری و خورشت اضافه می‌شود. سیب زمینی سرشار از ویتأمین‌ها، فیبر غذایی و سایر مواد مغذی ضروری است. گنجاندن مواد مغذی با کیفیت بالا در رژیم غذایی شما به خصوص در نیمه اول بارداری بسیار مهم است. خبر خوب این است که مصرف سیب زمینی در دوران بارداری بی‌خطر است. سیب زمینی با دیابت بارداری مرتبط بوده و به همین دلیل است که بسیاری از مادران باردار نگران هستند.

خوردن سیب زمینی در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

سیب زمینی کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند سیب زمینی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. با این حال مهم است که بدانید سیب زمینی در واقع کالری و چربی بسیار کمی دارد. خوردن سیب زمینی در دوران بارداری تضمین می‌کند که ویتأمین B و C کافی، فولات و همچنین کربوهیدرات‌های مهم دریافت می‌کنید. فولات در دوران بارداری ضروری است زیرا به مشکلات ستون فقرات و مغز کمک می‌کند. سیب زمینی همچنین حاوی پتاسیم بوده که برای سلامت عضلات حیاتی است. آن‌ها همچنین به کاهش گاز و اسیدیته کمک می‌کنند.

خوردن سیب زمینی در دوران بارداری چه خطری دارد؟

اطمینان حاصل کنید که از خرید سیب زمینی‌هایی که دارای لکه‌های سبز رنگ هستند که ممکن است نشان دهنده وجود سموم باشد خودداری کنید. این‌ها می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی شوند. روش‌های پخت سالم را انتخاب کنید و سیب زمینی‌هایی را که از بین رفته‌اند مصرف نکنید.

چگونه در دوران بارداری سیب زمینی را طبخ کنیم؟

مهم است که در دوران بارداری از آشپزی سالم استفاده کنید. از خوردن چیپس سیب زمینی سرخ شده خودداری کنید زیرا این چیپس ناسالم است و منجر به افزایش وزن بیش از حد می‌شود و یا حتی ممکن است باعث دیابت بارداری شود. بهتر است آن‌ها را بپزید یا بخارپز کنید. می‌توانید پوره درست کنید یا از آن در خورشت‌ها یا سوپ سبزیجات استفاده کنید. روش‌های مختلف پخت و پز را مطابق ذائقه خود امتحان کنید.

چگونه هنگام خرید بهترین سیب زمینی را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید سیب زمینی‌هایی را انتخاب کنید که تازه، سفت و بدون لک هستند. از سیب زمینی‌هایی که دارای بریدگی، جوانه یا لکه هستند خودداری کنید. لکه‌های سبز یا سیاه می‌تواند نشان دهنده وجود سموم باشد. سیب زمینی‌هایی که قسمت‌های پوسیده دارند نخرید. خرید سیب زمینی ارگانیک به جلوگیری از آفت کش‌ها و سایر سموم موجود در سبزیجات کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که همیشه سیب زمینی را قبل از پختن کاملاً بشویید.

نتیجه‌گیری:

سیب زمینی حاوی مواد مغذی سالم برای زنان باردار است و مطمئناً باید در رژیم بارداری گنجانده شود. سالم بودن یا نبودن سیب زمینی برای مصرف در دوران بارداری به نحوه پخت و خوردن آن بستگی دارد. از پرخوری و استفاده از روش‌های آشپزی ناسالم که می‌تواند عوارض ایجاد کند خودداری کنید. شما می‌توانید دستور العمل‌های سیب زمینی سالم را پیدا کنید و در دوران بارداری از آن‌ها لذت ببرید.

 

منبع:

www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *