1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

درمان ناباروری با گیاهان دارویی!

درمان ناباروری با گیاهان دارویی!

درمان ناباروری با گیاهان دارویی!

روشهای متعددی برای درمان ناباروری و نازایی پیشنهاد می شود که یکی از آنها استفاده از گیاهان دارویی است. البته این گیاهان دارویی می توانند به درمان عفونت، مشکلات هورمونی ، کیست تخمدان و… که از عوامل اصلی ناباروری هستند کمک کنند اما به طور قطع نمی توان از آنها به عنوان درمان اصلی و قطعی نام برد. این گیاهان ممکن است در کنار درمان های سنتی استفاده شوند و شانس بارداری را به طور طبیعی افزایش دهند.

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل داشتن چربی های تک اشباع می تواند به درمان ناباروری کمک کند. دانشمندان معتقدند چربی تک‌غیراشباع سطح باروری را افزایش می‌دهد. برای استفاده از روغن زیتون، تا ۲ قاشق غذاخوری از آن را به صورت روزانه بنوشید. از روغن زیتون به عنوان چاشنی سالاد هم می توانید استفاده کنید.

روغن زیتون در درمان ناباروری

شیرین بیان

شیرین‌بیان برای زنانی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند مفید است. البته حواستان باشد مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود.

پیاز

خواص ضد التهابی پیاز برای کسانی که مشکلات بیماریهای باروری مثل اندومتریوز دارند خیلی مفید است. مصرف منظم پیاز، درمان موثری برای زنان مبتلا به تنبلی و کیست تخمدان است. همچنین ویتامین C و E آنتی اکسیدان های شناخته شده‌ای هستند که می توانند از سلول در برابر آسیب محافظت کرده و در بهبود پارامترهای سلامت اسپرم ، سودمند باشد. مصرف پیاز میزان باروری مردان را افزایش می دهد. خواص دارویی این گیاه موثر باعث افزایش حرکت، تعداد و حرکت اسپرم ها شده و بر سطح هورمون ها هم تاثیر گذار است و به این ترتیب مصرف پیاز با تقویت قوای باروری رابطه مستقیمی دارد.

مصرف پیاز در درمان ناباروری

تمشک قرمز

برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین دلیل ناباروری محسوب می‌شود.

گیاه پنج انگشت

یکی از دلایل ناباروری در زنان نارسایی تخمدانها و عدم تخمک گذاری است. ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. این گیاه روی هورمون های خاصی تاثیر می گذارد و زنان مبتلا به بیماری هایی مانند : سرطان سینه یا کسانی که درحال مصرف دارو های خاصی هستند بهتر است از مصرف آن پرهیز کنند .

انار

انار می تواند با افزایش جریان خون به رحم و ضخیم کردن پوشش داخلی رحم به درمان ناباروری با کمتر شدن احتمال سقط جنین و ترویج رشد سالم جنین کمک کند .

درمان ناباروری با انار

دارچین

دارچین ادویه هم فن حریفی است که می تواند کمک زیادی به درمان ناباروری زنان بکند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ در یک مجله باروری و نازایی منتشر شده نشان داد که دارچین می تواند به بهبود دوری از قاعدگی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. دارچین همچنین برای درمان مشکلاتی مثل اندومتریوز ، فیبروئید رحم و آمنوره مفید است.

سرکه سیب

سرکه سیب قادر است هورمون‌ها را در بدن متعادل کند. همانطور که گفته شد عدم تعادل هورمونها یکی از عوامل اصلی ناباروری در زنان است. این ماده‌ی قدرتمند به حفظ PH قلیایی در بزاق و محیط واژن کمک می‌کند. محیط قلیایی باعث تسریع عمل لقاح می‌شود و بارداری را آسان می‌کند. سرکه سیب همچنین می‌تواند عفونت‌های قارچی مختلف را که ممکن است باعث ناباروری در بدن شما می شود، درمان کند.

یونجه

یونجه به دلیل ویتامین‌های فراوانی که دارد، یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ناباروری زنان محسوب می‌شود. این گیاه به عنوان یک فیتواستروژن در نظر گرفته می‌شود که به تنظیم تعادل هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند.

  • نکته:

اگر دارو مصرف می کنید یا بیماری خاصی دارید حتما با پزشک برای مصرف همزمان داروهای گیاهی مشورت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *