1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

دستیابی ایران به آخرین روش های درمان ناباروری

دستیابی ایران به آخرین روش های درمان ناباروری

دستیابی ایران به آخرین روش های درمان ناباروری

بیا نی نی: ایران جایگاه مناسبی در درمان ناباروری دارد و تمام درمان های ناباوری که در سایر کشورها انجام می شود در کشورمان هم میسر است. وی با اشاره به اینکه انگشت اتهام ناباروری به سمت زنان است، اظهار کرد: براساس آمار جهانی و بررسی های انجام شده در کشور ما حدود ۵۰ درصد علت ناباوری، مردان هستند. براساس این تصور غلط، بسیاری از مراکز ناباروری فقط زنان را مورد درمان قرار می دهند. وی تعداد مراکز ناباروری در کشور را حدود ۶۰ مرکز اعلام و اظهار کرد که در حدود ۷۰ درصد این مراکز، مردان تحت بررسی و درمان قرار نمی گیرند که این روش درمانی غلط است و از ابتدا باید زوج نابارور مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به میزان زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: براساس آمار بین المللی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج ها نابارور هستند که این درصد در ایران هم به این میزان است. حسینی ادامه داد: مطالعاتی که درصد زوج های ایرانی را بیش تر از میانگین دنیا اعلام کرده است باید مورد بازنگری قرار گیرد. وی با اشاره به برگزاری نهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری افزود: در این کنگره تازه های علمی باروری و ناباروری مردان نیز ارائه می شود. رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اهداف برگزاری این کنگره براساس نیاز جامعه طراحی شد و این مجموعه در تلاش است با برگزاری اینگونه رویدادهای، زمینه ارائه خدمات مطلوب تر به این قشر از جامعه را فراهم کند.

وی ادامه داد: نقش درمان ها و جراحی های مردان در موفقیت ART، روش های نوین درمان ناباروری مردان (دارویی، جراحی، میکرواینجکشن یا ICS)، تازه های تصویربرداری در ارزیابی بیماران نابارور و نقش طب مکمل در ناباروری از جمله محورهای این کنگره است. وی، بیماری های سیستمیک و ناباروری مردان، نقش مردان در سقط مکرر و شکست روش های کمک باروری (ART)، اولویت های سلامت مردان، سلامت زناشویی، فاصله گذاری و پیشگیری از باروری، نقش عوامل محیطی و شیوه زندگی در باروری مردان را از دیگر محورهای این کنگره اعلام کرد. حسینی به حضور برخی از صاحی نظران خارجی در این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: از تعدادی صاحب نظران برای حضور در این کنگره دعوت به عمل آمده است تا از تجارب، یافته های علمی و دانش آنها به نحو مطلوب برای ارتقاء سطح علمی فعالان این حوزه، استفاده شود. نهمین کنگره مرکز تحقیقات یهداشت باروری و ناباروری با عنوان تازه های باروری و ناباروری از ۲۶ تا ۲۸ ابان ماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری بیا نی نی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *