1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

راهکار هایی برای افزایش شیر مادر

راهکار هایی برای افزایش شیر مادر

راهکار هایی برای افزایش شیر مادر

نگران کم بودن شیرتان نباشید:

بسیاری از مادران جدید فکر می کنند که شیر آنها کم است در حالی که در واقع هیچ مشکلی وجود ندارد. تا زمانی که کودک شما هوشیار، فعال و مرتباً پوشک را خیس و مرطوب می کند، احتمالاً منبع شما خوب است. به یاد داشته باشید، ورود شیر شما ممکن است چند روز طول بکشد.

سعی کنید استراحت کنید:

کمبود خواب در تولید شیر بسیار تاثیر گذار است دو روز را فقط به آرامش با کودک ، استراحت ، غذا خوردن اختصاص دهید.

از مشروبات الکلی استفاده نکنید:

شاید این ادعا را شنیده باشید که آبجو باعث تحریک شیر می شود ، اما در واقع ، نوشیدن الکل تولید شیر را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که پس از نوشیدن یک یا دو لیوان شراب ، زنان برای تولید اولین قطره شیر مدت بیشتری طول کشید و در کل شیر کمتری تولید کردند.

آب فراوان بنوشید:

اگر آب بدنتان کم شود شیر کمتری تولید خواهید کرد. سعی کنید از غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از آب هستند مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

رژیم غذایی تان را رعایت کنید:

برای حفظ شیر و سلامتی خود، باید روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از آنچه برای نگه داشتن وزن قبل از بارداری نیاز داشتید دریافت کنید. بهترین رژیم غذایی برای یک مادر به سادگی یک رژیم غذایی طبیعی ، سالم و متعادل غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است.

بعد از شیر خوردن کودک از شیشه شیر استفاده کنید:

تغذیه با بطری خوب است ، اما در چند هفته اول فقط از شیر شما تغذیه باید بکند. کودک شما باید مکیدن را با سینه انجام دهد. کودک سینه شما را خیلی بهتر از پمپ تخلیه می کند، بنابراین شما در پاسخ به سیگنال های کودک خود در مقایسه با دستگاه، شیر بیشتری تهیه خواهید کرد.

از سبزیجات استفاده کنید:

برخی تصور می کنند گیاهان خاصی برای بسیاری از خانمها اثرات تقویت شیر دارند. یکی از این گیاهان شنبلیله است ، دانه ای که اغلب در پخت و پز استفاده می شود. از شنبلیله در دوران بارداری خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث انقباضات رحمی شود. قبل از استفاده از هرگونه مکمل گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

غذاهای مقوی بخورید:

برای تهیه شیر بیشتر نیازی به خوردن غذاهای خاص نیست. فقط یک رژیم غذایی متعادل بخورید که شامل انواع سبزیجات ، میوه ها ، غلات ، پروتئین و کمی چربی باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که سیر ، پیاز و نعناع طعم شیر مادر را متفاوت می کنند ، بنابراین ممکن است کودک شما بیشتر شیر بخورد و به نوبه خود ، شیر بیشتری تهیه کنید.

سینه های خود را ماساژ دهید:

ماساژ پستان می تواند به افزایش حجم و چربی شیر کمک کند. پستان خود را نزدیک سینه و سپس کمی بیشتر به سمت نوک پستان ماساژ دهید و منتظر بمانید تا کودک شما مقداری شیر بخورد. سپس ناحیه دیگری از همان پستان را ماساژ دهید ، و منتظر باشید تا کودک شیر بخورد. این کار را تکرار کنید.

داروهای خود را بررسی کنید:

برخی از داروها می توانند روی شیردهی تأثیر بگذارند. داروهای معمول استفاده شده که ممکن است شیر شما را کاهش دهند شامل آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها، داروهای ادرار آور، داروهای ضد بارداری هورمونی حاوی استروژن و برخی داروهای کاهش وزن هستند. با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر مشورت کنید.

 

منبع: www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *