خراسان/ یک دستت مشغول اتوکشی است و دست دیگر دارد چت می‌کند که یکهو بوی سوختگی بلند می‌شود و اتفاقی که نباید، می‌افتد. این اتفاق برای همه‌مان پیش می‌آید و خیلی‌های‌مان لباس آسیب‌دیده را دور می‌اندازیم اما یک کاربلد به فکر چاره می‌افتد. اگر سوختگی، سوراخی روی لباس ایجاد نکرده و به الیافش آسیب نرسانده‌است، یعنی فقط درحد یک لکه تیره یا برق‌افتادگی است، می‌توانید خرابکاری‌تان را جبران کنید.

فوری اتو را از برق بکشید و محل لکه را با آب ولرم آب کشی کنید. ادامه مسیر را براساس برچسب روی لباس انجام بدهید؛ اگر روی برچسب نوشته شده که استفاده از مایع سفیدکننده برای لباس‌تان مجاز است، کمی سفیدکننده را با آب رقیق کنید و لباس را ۱۵ دقیقه داخل آن خیس کنید. یادتان باشد این مرحله را با ماسک، دستکش، حواس جمع و نظارت یک بزرگ‌تر انجام بدهید چون سفیدکننده‌ها معمولا برای پوست و تنفس مضرند، اما اگر روی لباس‌تان نوشته شده که سفیدکننده به الیافش آسیب می‌رساند، یک مایع لکه‌بر قوی را جایگزین کنید. در مرحله بعدی لباس را به‌تنهایی و بدون بقیه پوشیدنی‌ها توی ماشین لباس‌شویی بیندازید و با یک پودر یا مایع مناسب جنس آن بشویید؛ می‌دانید که تنظیمات ماشین مثل دمای آب و سرعت چرخش هم باید متناسب با جنس لباس‌تان باشد.

حالا لباس را جایی پهن کنید که آفتاب به آن بتابد، تابش نور در کمرنگ شدن رد سوختگی تأثیر دارد. خب اوضاع چطور است؟ لکه تاحدودی برطرف شده‌است؟ پس تا غیب شدن نهایی لکه یا برق‌افتادگی، مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.