بیا نی نی/ رنگساژ مو، شیوه ای است که برای درخشش و بازسازی رنگ مو استفاده می‌شود. موهایی که تازه رنگ شده اند درخشش و زیبایی ویژه ای برخوردارند. ولی متاسفانه این درخشندگی و زیبایی بعد از چند هفته کم کم از بین می‌رود.
رنگساژ چیست؟
وقتی موها رنگ یا مش می‌شوند خیلی شفاف و زیبا هستند اما پس از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه خود را از دست می‌‌دهند و باید مجددا یک رنگساژ به مو ها بزنیم. رنگساژها در حقیقت همان رنگ موی ضعیف شده با کمی آب که بر روی موهای دکلره یا مش شده می زنیم و چون ضعیف تر است صدمه کمتری به موها وارد می‌ آید.
انواع رنگساژ
رنگساژها دو نوع هستند موقت و نیمه موقت

رنگساژ موقت 
به صورت ژل و شامپوهای رنگی، اسپری و موس هستند و شیوه استفاده از آنها هم خیلی راحت است. زمانی که از حمام بیرون می آیید، کمی از شامپو رنگساژ مو را بر روی موهای نمدار خود بریزید و به خوبی شانه بکشید تا در همه قسمت های مو پخش شود. این نوع از رنگساژها احتیاج به شستسو نداشته و اغلب تا یک هفته تاثیر آن بر روی موهای شما باقی می‌ماند.

رنگساژ نیمه دائم 
رنگساژ نیمه دائم مدت زمان بیشتر و تقریبا سه هفته‌ای روی موها می ماند و به صورت ژل‌های رنگی و واریاسیون می باشد. این نوع رنگساژها بستگی به پایه دکلره مو، غلظت، رنگ و نوع رنگ موی فعلی شما دارند.

مواد لازم رنگساژ مو
– رنگی که یک درجه تیره تر از پایه دکلره باشد.
– رنگ مو شماره ۸ تا ۱۰ برای موهای بلوند
– آب
– اکسیدان شماره ۱
– کاسه رنگ مو
– قلم رنگ مو 
شیوه درست کردن رنگساژ
یک چهارم تیوب رنگ موی انتخابی را برای رنگساژ درون کاسه رنگ بریزید و آن را با ۷۵ سی سی اکسیدان شماره ۱ و ۷۵ سی سی آب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که نهایتا این ترکیب باید رقیق باشد. آنگاه با قلم رنگ مو، آن را به همه موهایتان بمالید و شانه بزنید و سپس از ۱۵ دقیقه موهایتان را شستشو دهید.
البته می‌توانید از یک قانون دیگر که دقیق تر است، استفاده کنید. به این صورت که طبق بلندی و پرپشتی موها مقدار رنگ مو را مشخص کنید. برای موهای کوتاه، سه سانتیمتر، برای موهای متوسط ۸ سانتیمتر و برای موهای بلند ۱۵ سانتیمتر از رنگ مو را داخل ظرف با یک اکسیدان کامل و مقداری آب به اندازه مقدار اکسیدان ترکیب کنید. می‌توانید چند قطره شامپو را هم به آن اضافه کنید و بعد از هم زدن، روی موهایتان بمالید. چنانچه از ترکیب رنگ آگاهی داشته باشید، می‌توانید این کارها را با شامپوی رنگ نیز انجام دهید.

تفاوت رنگساژ با رنگ مو در چیست؟
– رنگساژ نسبت به رنگ مو ضعیف تر است و برای همین بر روی موهای تیره اثری ندارد و تنها برای موهای روشن استفاده می شود. در حالی که رنگ مو را میتوان هم برای موهای روشن و هم موهای تیره استفاده کرد.
– در تهیه رنگ مو تنها از رنگ و اکسیدان استفاده می شود. در حالی که برای تهیه رنگساژ از آب هم استفاده می شود تا رنگ رقیق و ضعیف شود.
– رنگساژ نمی تواند رنگ مو را عوض کند. تنها رنگ موی قبلی شما را تقویت و احیا می کند. ولی رنگ مو رنگ موهای قبلی را عوض می کند.
– برای استفاده از رنگ مو، باید موها باید کاملا خشک باشد. در حالی که برای استفاده از رنگساژ باید موها را حتما مرطوب باشد.