خراسان/ وسایل الکترونیکی گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می‌کند و تمیز کردن‌شان کار ساده‌ای نیست. این وسایل معمولا به محلی برای تجمع ویروس‌ها و باکتری‌ها تبدیل می‌شود. برای جلوگیری از خراب شدن این وسایل هنگام ضدعفونی کردن چند نکته را در ادامه برای شما آورده‌ایم.
 نکات مهم قبل از تمیز کردن

 وسایل الکترونیکی
  مواد پاک‌کننده یا آب را مستقیم روی وسایل الکترونیکی اسپری نکنید.
  پیش از تمیز کردن وسایل الکترونیکی، آن‌ها را از منبع برق جدا یا باتری آن‌ها را خارج کنید.
  به‌هیچ‌وجه از شوینده‌های قوی مانند سفیدکننده استفاده نکنید.
  از وارد کردن رطوبت به منافذ پرهیز کنید و در مصرف مواد پاک‌ کننده زیاده‌روی نکنید.
  برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی از دستمال میکروفایبر استفاده کنید، زیرا الیاف آن برای به ‌دام‌ انداختن آلودگی‌ها سطح بیشتری دارد و چربی را به‌خوبی جذب می‌کند.
  از یک دستمال دو بار استفاده نکنید. دستمال‌های آلوده را مرتب بشویید تا از تجمع مجدد گرد و غبار روی سطوح و گسترش میکروب‌ها جلوگیری کنید.
برای تمیز کردن دستمال آن را با آب و صابون بشویید یا چند دقیقه در آب جوش قرار دهید.
 تمیز کردن گوشی همراه 
  قاب گوشی را بردارید و دستگاه را خاموش کنید
الکل را روی دستمال میکروفایبر اسپری و گوشی یا تبلت را کاملا پاک کنید؛ پیش از این‌که دوباره گوشی را در قاب قرار دهید و   قاب را با الکل و دستمال تمیز و صبر کنید کاملا خشک شود، برای تمیز کردن قاب گوشی یا تبلت از پاک‌کننده‌های قوی‌تری استفاده کنید؛ زیرا بیشتر قاب‌ها از پلاستیک محکم و بادوام ساخته شده‌اند،در پایان، دست‌های‌تان را بشویید.

  تمیز کردن لپ‌تاپ
  با اسپری تمیزکننده یا فشار هوا، گردوغبار صفحه‌کلید، ورودی‌ها، درزها و شیارها را تمیز کنید.
   بررسی کنید لپ‌تاپ به برق متصل نباشد و در صورت امکان، باتری آن را هم خارج کنید.
  دستمال میکروفایبر را کمی مرطوب و تمام سطوح پلاستیکی یا فلزی را پاک کنید.
  برای تمیز کردن ال‌سی‌دی از اسپری‌های تمیز کننده مخصوص صفحه‌نمایش و دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا رگه‌ای روی صفحه‌نمایش ایجاد نشود. برای صفحه‌نمایش لمسی از آب یا محلول تمیزکننده عینک و دستمال میکروفایبر استفاده کنید. در پایان هم با استفاده از الکل و دستمال میکروفایبر صفحه‌کلید را پاک کنید.
  تمیز کردن تلویزیون صفحه‌تخت
  برای تمیز کردن صفحه‌نمایش، دستمال میکروفایبر را با آب مرطوب کنید و آن را به‌آرامی روی سطح صفحه‌نمایش بکشید.
  برای پاک‌کردن حاشیه صفحه و پایه تلویزیون هم به همین ترتیب عمل کنید. به هیچ وجه از شیشه پاک‌کن برای تمیز کردن صفحه تلویزیون استفاده نکنید.
  تمیز کردن کنترل تلویزیون را فراموش نکنید. کنترل تلویزیون پر از ذرات ریز و لکه است. باتری‌ها را خارج کنید، کنترل را تکان دهید تا ذرات ریز خارج شود و سپس با کمی هوای فشرده دکمه‌ها را تمیز کنید. سپس الکل را روی دستمال میکروفایبر اسپری و سطح آن را تمیز کنید. گوش‌پاک‌کن را به الکل آغشته کنید و آن را دور همه دکمه‌ها بکشید.
تمیز کردن کنسول بازی و دسته‌های کنترل بازی
  معمولا کنسول بازی و به‌ویژه دسته‌های کنترل آن به‌دلیل ساعت‌ها بازی‌کردن و خوردن خوراکی هنگام بازی بسیار کثیف و چرب می‌شود.
  پیش از شروع کار، کنسول بازی را از برق بکشید و دسته‌های کنترل را جدا کنید. با اسپری تمیز کننده با هوای فشرده، منافذ و ورودی‌ها را تمیز و با برس موی نرمی این قسمت‌ها را گردگیری کنید.
  با دستمال میکروفایبر مرطوب، تمام سطوح را پاک و برای شیارها و درزها از گوش‌پاک‌کن استفاده کنید. دستمالی را با الکل مرطوب و دسته‌های کنترل و سیم‌ها را کاملا پاک کنید. برای تمیز کردن شیارها و اطراف دکمه‌ها، از گوش‌پاک‌کن و الکل استفاده کنید.

نویسنده : مارال مرادی خبرنگار