خراسان/ «بن» و «پن» زوج ژاپنی ۶۰ ساله‌ای هستند که بعد از سفیدشدن موهای‌شان تصمیم گرفته‌اند لباس‌های هماهنگ بپوشند. همین کار به ظاهر ساده، آن‌ها را به یک زوج سالمند دوست‌داشتنی در فضای مجازی تبدیل کرده است. بن و پن ۴۱ سال است که ازدواج کرده‌ و در دانشگاه با هم آشنا شده بودند. تنها به دلیل جذابیت در هماهنگی پوشیدن لباس‌شان، بیش از ۸۳۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارند.  

ابتدای کار دخترشان از آن‌ها عکس می‌گرفت و در صفحه شخصی‌اش به اشتراک می‌گذاشت. اما بعد از آن به حدی با استقبال کاربران روبه‌رو شد که تصمیم گرفت یک صفحه اختصاصی برای پدر و مادرش ایجاد کند. بن و پن اغلب عکس‌ها را خودشان با سه‌پایه و بدون اهمیت به مکان عکاسی به ثبت می‌رسانند و آن‌چه در تصاویر اهمیت دارد لباس آن‌هاست. سادگی انتخاب‌ آن‌ها در لباس پوشیدن، تحسین کارشناسان مد را هم برانگیخته است.
پن و بن در فضای مجازی سعی می‌کنند افراد مسن را به خوش‌پوشی، پوشیدن لباس شاد، ارزان و ساده تشویق کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که زندگی دوم آدم‌ها تازه بعد از بازنشستگی‌شان شروع می‌شود و می‌خواهند نشان دهند که بازنشستگی می‌تواند سرگرم‌کننده هم باشد. این زوج خوش سلیقه پا را فراتر از فعالیت در اینستاگرام گذاشته و خط تولید لباس به سبک خودشان را  هم راه‌اندازی کرده‌اند.
منبع: گاردین