برس ها و براش های آرایشی جزء مهم ترین اقلامی هستند که نتیجه آرایش را تغییر می دهند و در نتیجه باید آنها را تمیز نگه داریم و مراقبت کنیم تا بتوانیم یک آرایش زیبا و تمیز داشته باشیم. در این قسمت به شما آموزش می دهیم که چگونه برس‌ ها، قلم موها و میکاپ های آرایشی خود را تمیز کنید و از چه موادی برای تمیز کردن آن ها کمک بگیرید.

لیمو و سرکه سفید
سرکه یکی از بهترین موادی است که سموم را از بین می برد و می توانید از آن برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه، همچنین آیینه ها و پنجره ها نیز استفاده کنید‌. براش های آرایشی با سرکه خیلی خوب تمیز می شوند. مهم تر این که این پاک کننده طبیعی هیچ آسیبی به براش و حتی ریه شما وارد نمی‌ کند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و چند قطره آبلیمو داخل آن بریزید و قلم مو را داخل آن بگذارید و بعد از تمیز شدن، آب بکشید.

جوش شیرین
جوش شیرین برای تمیز کردن مواد کثیف به شدت معجزه می کند. فواید بسیار زیادی دارد و باکتری ها و میکروب ها را از بین می‌ برد و یک ماده کاملاً کاربردی در آشپزخانه محسوب می‌ شود‌. یک قاشق چای‌ خوری جوش شیرین را داخل یک لیوان آب بریزید که به دمای اتاق درآمده، سپس براش ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آن قرار دهید و بعد آب بکشید.

صابون زیتون و روغن جوجوبا
صابون زیتونی نه تنها به براش آسیب وارد نمی کند، بلکه می تواند تمام چربی ها و مواد شیمیایی باقیمانده را از آن جدا کند و یک قلم مو یا برس تمیز به شما تحویل دهد. این دو ماده فاقد سولفات هستند و اضافه کردن روغن جوجوبا به آن باعث می شود تا علاوه بر اینکه براش تمیز شده، خیلی خشک نشود و به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

نارون کوهی و روغن هسته انگور
نارون یک ماده ضدعفونی کننده است که این خاصیتش از برگ‌ های این گیاه به دست می‌ آید و یک ماده طبیعی بوده که برای روتین مراقبت از پوست هم کاربرد زیادی دارد و می توانید با استفاده از آن، براش های آرایشی را کاملاً تمیز کنید. روغن هسته انگور را می توانید به آن اضافه کنید که بعد از شستن به جلوگیری از خشک شدن براش کمک کند. ۲ قاشق غذاخوری از نارون کوهی را با یک قاشق غذاخوری روغن هسته انگور ترکیب کنید و با آن براش را بشویید و بعد؛ آب بکشید.

روغن درخت چای
روغن درخت چای ماده‌ ای است که برای انواع پوست ها متناسب است و بوی بسیار عالی دارد و می‌ توانید براش های آرایشی را با آن تمیز کنید. کافی است که ۵ قطره از این روغن را به صورت خالص داخل یک فنجان آب گرم بریزید و بعد؛ ۵ قطره روغن نارگیل هم به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از آن روی براش را ماساژ دهید، آب بکشید و در صورت نیاز دوباره این روش را تکرار کنید.