1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

شیوع ناباروری عاقبت مصرف یک ماده نگهدارنده در غذا

شیوع ناباروری عاقبت مصرف یک ماده نگهدارنده در غذا

شیوع ناباروری عاقبت مصرف یک ماده نگهدارنده در غذا

بیا نی نی: سعید آراسته متخصص اورولوژی و فلوشیپ بیماری های کلیوی اظهار داشت: سدیم متابی ‌سولفیت به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده و نگهدارنده در مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده می شود.

 
وی ادامه داد: اگر محفظه ای که محلول در آن واقع شده کاملاً عایق بندی نشده باشد به سرعت با رطوبت هوا ترکیب شده و اکسیده می گردد و در شرایط نگهداری غلط، ممکن است به تشکیل دانه های سخت در محصول منجر گردد.
 
این متخصص اورولوژی و فلوشیپ بیماری های کلیوی درباره آثار مخرب این ماده نگهدارنده، افزود: مهمترین  اثر منفی این ماده نگهدارنده در غذاها را می توان آسیب زدن بر تقسیم و سلامت سلول های نابالغ ، ایجاد سرطان و افزایش روند پیری برشمرد.
 
آراسته علاوه بر اشاره به تاثیر منفی ماده نگهدارنده متابی سولفیت سدیم بر ناباوری مردان،  مصرف مواد غذایی را  برای کاهش عوارض یاد شده پیشنهاد کرد و گفت: خوشبختانه مواد جایگزینی برای جلوگیری از آثار منفی این  ماده مضر نگهدارنده در دل طبیعت وجود داشته که می توان به  میوه های حاوی رنگ دانه های قرمز چون توت و انگور قرمز، تمشک، توت سیاه و آلوی سیاه اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: این مواد سرشار از رزوراترول و آنتی اکسیدان بوده که به عنوان خنثی کننده آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اکسیژن، اکسیده شدن آنها کاربرد دارند و شرایط بهتری را برای سوخت و ساز و فعالیت سلول ها فراهم می کنند.
 
این متخصص اورولوژی و فلوشیپ بیماری های کلیوی یادآور شد: تأثیر مواد ضدعفونی کننده و نگهدارنده در برخی موارد حتی در حد مجاز هم می تواند مشکل ساز باشد و توصیه می شود تا افراد از مصرف بیش ازحد  غذاها و نوشیدنی های حاوی مواد نگهدارنده  پرهیز کنند.
 
 
منبع: بیا نی نی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *