آیا اغلب با موهای بهم ریخته و نامرتب از خواب بیدار می شوید؟ اگر پاسخ شما مثبت است به شما راه حل ها و نکاتی را معرفی می کنیم.  سال هاست که متخصصان پوست و مو پیرامون این نکته تحقیق می کنند. با انجام نکاتی که در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم که بسیار ارزان قیمت و موثر است، موهای مرتب تری خواهید داشت.

۸ توصیه مهم برای مراقبت از مو در شب

۱. استفاده از نرم کننده ها :
 اگر می خواهید موهای نرمی داشته باشید، نرم کننده ها را شب روی مو بمالید. این کار از شکنندگی و فر خوردگی مو هنگام بیدار شدن جلوگیری میکند.

۲. شانه کردن مو :
 مهم نیست که چقدر خسته اید، همیشه قبل از خواب موها را شانه کنید.این یک قانون طلایی است.

۳. استفاده از شامپوهای خشک کننده :
 قبل از خواب از شامپوهای خشک کننده در طول شب استفاده کنید.زمان کافی برای ماندن روی مو را دارد و مفید است.

۴. نخوابیدن روی بالشت چرک :
 تمیزی رو بالشتی تاثیرات بسیار جالبی روی مو می گذارد و همچنین بعضی از کارشناسان مدعی هستند که خوابیدن روی رو بالشتی های ابریشمی از شکنندگی مو جلوگیری می کند.

۵. مالیدن روغن اسطوخودوس :
 این روغن بوی خوبی ندارد اما بافت مو را از فر خوردن و کثیفی و نامرتبی باز می دارد.مقدار کمی قطرات روغن را روی مو بمالید و وقتی صبح از خواب بیدار می شوید موهای زرق و برق دار می بینید.

۶. مالیدن ژل آلوورا : 
ژل آلوورا برای موهای خشک و فرخورده مناسب است و باعث آبرسانی و مرطوب کردن مو می شود.

۷. بستن مو : 
قبل از خواب موها را جمع کنید و با کش بسته و به رختخواب بروید چون باعث می شود وقتی صبح از خواب بیدار می شوید موهای مرتب تری داشته باشید.

۸. اسپری موها :
 قبل از اینکه به رختواب بروید بسیار ضروری است که از اسپری ها برای رطوبت مو استفاده کنید که وقتی از خواب بیدار می شوید موهای مرتب تری داشته باشید.